Κόσμος

Δεν είναι η Ρωσία αλλά η Κίνα η μεγαλύτερη απειλή για την παγκόσμια ειρήνη

Αυτή ήταν μια πτήση για να δοκιμαστεί και να αμφισβητηθεί ο έλεγχος της Κίνας στην SCS, ιδίως μέσω της στρατιωτικοποίησης αρκετών νησιών που έχουν δημιουργηθεί τεχνητά.

Ο Αμερικανός διοικητής δήλωσε ότι πρόκειται για την πιο σοβαρή και επιθετική στρατιωτική ανάπτυξη της Κίνας τις τελευταίες δύο δεκαετίες. Πρόσθεσε ότι οι προηγούμενες κατευναστικές δηλώσεις των Κινέζων ηγετών αποσκοπούσαν μόνο στο να καθησυχάσουν τα αισθήματα στην περιοχή ότι η Κίνα δεν ήθελε να κάνει κακό.

Ένας Κινέζος εκπρόσωπος απάντησε και δήλωσε: "Η Κίνα δεν έχει καμία σχέση με την Κίνα: Μια κυρίαρχη χώρα έχει φυσικά το δικαίωμα να αναπτύσσει τις απαραίτητες αμυντικές εγκαταστάσεις στο έδαφός της. Είναι σύμφωνο με το διεθνές δίκαιο και υπεράνω πάσης μομφής, για την Κίνα να το κάνει αυτό.

Ωστόσο, στην πραγματικότητα, η Κίνα έχει καταλάβει όλη την SCS. Οι διασταυρούμενες διεκδικήσεις από πέντε διαφορετικές χώρες της ASEAN, συμπεριλαμβανομένων των Φιλιππίνων, του Βιετνάμ, του Μπρουνέι και της Μαλαισίας, καθώς και οι μη εδαφικές διεκδικήσεις στη θάλασσα Νατούνα από την Ινδονησία έχουν εγκριθεί.

Η παγκόσμια προσοχή των μέσων ενημέρωσης είναι στραμμένη στον πόλεμο στην Ευρώπη. Χώρες όπως η Ινδία επισημαίνουν συνεχώς ότι η κύρια απειλή για την παγκόσμια ειρήνη και σταθερότητα βρίσκεται στον Ινδο-Ειρηνικό, όπου οι Κινέζοι παραμένουν το μεγαλύτερο πρόβλημα.

Εξαιτίας αυτού, η Ινδία ανέφερε συνεχώς την κινεζική επιθετική πρόθεση στις κοινές δηλώσεις τους στην 14η σύνοδο κορυφής Ινδίας-Ιαπωνίας μεταξύ των πρωθυπουργών Μόντι και Κισίντα και στην εικονική σύνοδο κορυφής με την Αυστραλία μεταξύ των πρωθυπουργών Μόντι και Μόρισον τον Μάρτιο του 2022.

Με την ASEAN επίσης, η Ινδία κράτησε στο επίκεντρο τη σταθερότητα του Ινδικού Ωκεανού, συμπεριλαμβανομένης της SCS. Στην τελευταία σύνοδο κορυφής Ινδίας-ASEAN τον Οκτώβριο του 2021, υπογράφηκε ξεχωριστή συμφωνία συνεργασίας για τις προοπτικές της ASEAN για τον Ινδο-Ειρηνικό (AOIP).

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Μέσω αυτής της συμφωνίας, η AOIP και η IPOI της Ινδίας θα συνεργαστούν σε θέματα θαλάσσιας ασφάλειας.


Παρά την προσοχή του κόσμου στην Ουκρανία, αυτό που προβληματίζει είναι η εδραίωση των κινεζικών δραστηριοτήτων στη Θάλασσα της Νότιας Κίνας. Μπορούν να σημειωθούν τέσσερις σημαντικές τάσεις που έχουν αποκτήσει πιο σοβαρό πρόσημο τα τελευταία πέντε χρόνια.

Πρώτον, έχει εδραιωθεί ο κινεζικός έλεγχος της SCS. Η Κίνα διεκδικεί πλέον όλες τις περιοχές εντός της γραμμής των εννέα διασταυρώσεων ως ύδατα της. Εκτός αυτού, υποστηρίζει τη διεκδίκηση, με φυσική δράση όπου απαιτείται.

Ο νέος νόμος της Κίνας

Υποστηρίζεται πλέον από τον νέο νόμο της Ακτοφυλακής (ΑΦ) του 2021, ο οποίος επιτρέπει στα κινεζικά σκάφη της ΑΦ να πυροβολούν εναντίον οποιουδήποτε σκάφους, το οποίο δεν συμμορφώνεται με τις οδηγίες τους σε περιοχές που οι Κινέζοι αντιλαμβάνονται ως δικές τους.

Έτσι, η αθώα διέλευση πλοίων παράκτιων χωρών ή διερχόμενων πλοίων μπορεί να αποτελέσει αντικείμενο επιθετικής δράσης της κινεζικής CG. Αυτά τα πλοία του CG υποστηρίζονται σχεδόν πάντα από πλοία του PLAN (Πολεμικό Ναυτικό), σε περίπτωση που προκύψει μεγαλύτερη απειλή.

Η ιαπωνική αμυντική εφημερίδα 2021 κατέγραψε τον αριθμό των εισβολών κινεζικών πλοίων στα νησιά Σενκάκου στην Ανατολική Θάλασσα της Κίνας. Τέτοια τεκμηρίωση δεν είναι σχολαστικά διαθέσιμη από το Βιετνάμ, τις Φιλιππίνες, την Ινδονησία, το Μπρουνέι ή τη Μαλαισία.

Ωστόσο, παρατηρείται η συχνότητα των κινεζικών πλοίων CG που δοκιμάζουν τα παράκτια ύδατα τους με ελάχιστη ανησυχία για την ΑΟΖ ή τα χωρικά τους ύδατα. Οι αναφορές γίνονται σποραδικά.

Ορισμένες από τις χώρες της ASEAN προτιμούν να μην θέτουν το θέμα συχνά ή, όπως η Μαλαισία, σπάνια. Αυτή η έλλειψη αναφοράς έχει υποβαθμίσει την αύξηση της κινεζικής επιθετικής πρόθεσης.

Δεύτερον, χρησιμοποιώντας τους εθνικούς της νόμους και εφαρμόζοντάς τους εντός της SCS, η Κίνα επιδιώκει τώρα επιθετική αλιεία μέσω των στόλων της στην SCS, όπου οι κινεζικοί στόλοι θέλουν να πάνε. Αυτό έχει οδηγήσει σε προστριβές στη Θάλασσα Νατούνα και με την Ινδονησία. Αυτοί οι αλιευτικοί στόλοι υποστηρίζονται από πλοία CG για την προστασία τους.

Αυτοί οι αλιευτικοί στόλοι λειτουργούν σαν να πρόκειται για κινεζικά ύδατα, διώχνουν τους ντόπιους αλιείς, αγνοούν το διεθνές δίκαιο της UNCLOS και δεν ενδιαφέρονται ιδιαίτερα για την ΠΛΑ αλιείας.

Η τρίτη σημαντική περίπτωση είναι ότι τα κινεζικά πλοία στην SCS δεν παίζουν πλέον αποτρεπτικό ρόλο ή απλώς επιδεικνύουν τη σημαία. Έχουν σαφή πρόθεση να κρατήσουν τους άλλους έξω και να επιβάλουν τη θέλησή τους.

Αυτό σημαίνει ότι τα πλοία τους, είτε πρόκειται για το CG είτε για αλιευτικές μηχανότρατες, μπορούν να προκαλέσουν άλλα πλοία στην περιοχή. Έχουν επισημανθεί οι περιπτώσεις εμβολισμού σκαφών της ακτοφυλακής των Φιλιππίνων, αλιευτικών σκαφών άλλων χωρών, υπεράκτιων πλατφορμών του Βιετνάμ και άλλα παρόμοια.

Αυτό δείχνει ότι ο νόμος CG και η υποστήριξη των αλιευτικών στόλων εφαρμόζονται πλήρως σε αυτό που η Κίνα θεωρεί δικαιοδοσία της και καλύπτει σχεδόν ολόκληρη την SCS.

Όπως επεσήμανε ο Αμερικανός διοικητής του στόλου, το τέταρτο σημαντικό πρόβλημα είναι η στρατιωτικοποίηση τουλάχιστον τριών από τα νησιά που έχει αναπτύξει η Κίνα κυρίως στα νησιά Spratly του Βιετνάμ. Τα Mischief Reef, Subi Reef και Fiery Cross είναι αυτά που αναπτύχθηκαν για στρατιωτικούς σκοπούς.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Νέα στρατιωτικά φυλάκια με πλήρη στρατιωτικοποίηση

Με την ανάκτηση πέρα από μικρούς βράχους και αβαθή, η Κίνα τα ανέπτυξε αυτά δαπανώντας αλόγιστα για να επιτύχει τους στόχους της. Αυτά τα νέα νησιά, σύμφωνα με την UNCLOS, δεν διαθέτουν τα ίδια δικαιώματα με τα υπάρχοντα νησιά του 1982- αλλά η Κίνα δεν προσπαθεί να διεκδικήσει δικαιοδοσία γύρω από αυτά, επειδή έχει διεκδικήσει ολόκληρη την SCS. Τα νησιά αυτά είναι πλέον ισχυρά στρατιωτικά φυλάκια με πλήρη στρατιωτικοποίηση.

Νωρίτερα θεωρούνταν ως μέρη όπου θα μπορούσαν να εγκατασταθούν συνοριακά φυλάκια. Σιγά σιγά άρχισαν να αποκτούν συστοιχίες πυραύλων και πυροβολικού για να προκαλούν τους εισβολείς. Τώρα, έχουν ολοκληρωθεί αποβάθρες, λιμάνια και αεροδρόμια που επιτρέπουν τη μόνιμη εγκατάσταση στρατιωτικών βάσεων σε αυτές τις περιοχές.

Εκτός από αρκετό στρατιωτικό προσωπικό, αντιαεροπορικές και αντιπλοϊκές συστοιχίες πυραύλων, υπάρχουν μικρότερα πλοία που σταθμεύουν μόνιμα εκεί από το CG, και τα πλοία του PLAN επισκέπτονται συχνότερα.

Η αμερικανική υπέρπτηση αυτών των νησιών αποκάλυψε ότι "ορισμένα από αυτά φαίνεται να στεγάζουν πολυώροφα κτίρια, αποθήκες, υπόστεγα, θαλάσσια λιμάνια, διαδρόμους προσγείωσης και ραντάρ. Κοντά στο Fiery Cross, περισσότερα από 40 σκάφη μπορούσαν να παρατηρηθούν αγκυροβολημένα".

Κατά το τελευταίο έτος, η Κίνα λειτούργησε ταυτόχρονα και τα δύο αεροπλανοφόρα της και τα ανέπτυξε για επιχειρησιακά καθήκοντα γύρω από την Ταϊβάν. Ένα κινεζικό αεροπλανοφόρο κατά το τελευταίο έτος σπάνια έρχεται στην SCS κυρίως λόγω της επιχειρησιακής λειτουργίας αυτών των στρατιωτικών βάσεων με διάφορους τύπους αεροσκαφών.

Υπάρχουν μαχητικά αεροσκάφη, που χρησιμοποιούνται κυρίως για την προστασία των αεροσκαφών επιτήρησης. Τα αεροσκάφη επιτήρησης είναι ο βασικός πυλώνας αυτών των βάσεων και παρέχουν επιτήρηση σε μεγάλες αποστάσεις.

Η Κίνα έχει κατασκευάσει διαδρόμους 9.000 ποδιών στα τρία νησιά για να φιλοξενήσει όλα τα αεροσκάφη του στόλου της, συμπεριλαμβανομένων των βομβαρδιστικών H-6 με πυρηνικές ικανότητες. Αεροσκάφη προειδοποίησης και ελέγχου PLA KJ-500, μεταφορικά αεροσκάφη Y-9 και ελικόπτερα Z-8 έχουν παρατηρηθεί σε αυτές τις βάσεις μαζί με πιο πρόσφατες αναπτύξεις μαχητικών J8.3

Πάνω από τον ύφαλο Mischief διακρίνονται επίσης αεροστάτες που μπορούν να παρατηρούν ακόμη και σε κακές καιρικές συνθήκες και έχουν αναπτυχθεί στα κινεζικά σύνορα με τη Βόρεια Κορέα και στα στενά της Ταϊβάν.

Είναι επίσης ο τρόπος με τον οποίο η Κίνα ασκεί τον έλεγχο σε αυτό που θεωρεί δικαιοδοσία της στην SCS. Μόλις το αεροσκάφος παρατήρησης εντοπίσει ορισμένα μη αναγνωρισμένα πλοία, χρησιμοποιεί τα ραντάρ και τις επικοινωνιακές εγκαταστάσεις του για να καλέσει σχετικά πλοία για να αμφισβητήσουν το "εισβολέα".

Αυτά τα αεροσκάφη μεγάλης εμβέλειας είναι ως επί το πλείστον άοπλα, αλλά συνοδεύονται από μαχητικά αεροσκάφη οπλισμένα με πυραύλους κατά πλοίων. Αυτά τα μαχητικά αεροσκάφη διαθέτουν ραντάρ μικρότερης εμβέλειας που προορίζονται κυρίως για την παρακολούθηση εισερχόμενων αεροσκαφών και πυραύλων. Τα αναγνωριστικά αεροσκάφη είναι περισσότερο σχεδιασμένα για επιτήρηση και ως εκ τούτου αποτελούν τον κύριο πυλώνα αυτής της επιχείρησης.

Ενώ οι ΗΠΑ αμφισβητούν περιστασιακά αυτούς τους ισχυρισμούς της Κίνας, οι περισσότερες χώρες της ASEAN το κάνουν κοντά στις ακτές τους. Η Ινδία, η Αυστραλία και η Ιαπωνία συνεχίζουν τις συνήθεις δραστηριότητές τους.

Το πρόβλημα που μπορεί να αναμένεται είναι αν η Κίνα ενθαρρυνθεί να κηρύξει μια ζώνη αναγνώρισης αεράμυνας (ADIZ) πάνω από την SCS, όπως έκανε πάνω από τη Θάλασσα της Ανατολικής Κίνας το 2013.

Αυτό θα περιπλέξει βαθιά τα πράγματα για όλες τις ενδιαφερόμενες χώρες, καθώς η Κίνα θα περιμένει από όλους να πάρουν την άδειά της για να πετάξουν πάνω από την SCS. Μια ADIZ θα επιβάλλει απαιτήσεις αναγνώρισης τόσο σε πολιτικά όσο και σε στρατιωτικά αεροσκάφη, ανεξάρτητα από τον προορισμό τους, και θα ελέγχει την πορεία πτήσης τους και θα πρέπει να αμφισβητηθεί αποτελεσματικά.

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ