Κόσμος

Τι μας λένε οι Αμερικάνοι; Οι επιχειρήσεις ελικοπτέρων, drones & πυραύλων μπορεί να επηρεαστούν από το 5G;

Τόσο μελάνι έχει χυθεί κατά καιρούς για το θέμα του 5G δικτύου και πολλές αντιδράσεις έχουν υπάρξει σε διεθνές επίπεδο, ακόμη και επιθέσεις σε υποδομές. 

Τώρα η επερχόμενη ανάπτυξη του 5G της AT&T και της Verizon δημιουργεί σημαντικούς πονοκεφάλους για την αεροπορική κοινότητα των ΗΠΑ. Η τελευταία έρχεται από τη Διεθνή Ένωση Ελικοπτέρων (HAI) που αποκάλυψε την Πέμπτη ότι οι στόλοι ελικοπτέρων των ΗΠΑ σε εθνικό επίπεδο ενδέχεται να καθηλωθούν την επόμενη εβδομάδα όταν ενεργοποιηθούν οι πύργοι 5G. 

Στις 19 Ιανουαρίου, η AT & T και η Verizon σχεδιάζουν να ενεργοποιήσουν τους πύργους 5G, καθώς οι ανησυχίες για την ασφάλεια των αερομεταφορών έχουν καθυστερήσει το ντεμπούτο του υπερταχύτατου δικτύου κινητής τηλεφωνίας, το οποίο αρχικά είχε προγραμματιστεί να ξεκινήσει στις αρχές Δεκεμβρίου. 

Η ανακοίνωση της HAI αναφέρει: "έχει αποδειχθεί ότι η μετάδοση από αυτούς τους πύργους παρεμβαίνει στα αλτίμετρα ραντάρ, που χρησιμοποιούνται ευρέως σε ελικόπτερα και άλλα αεροσκάφη για τη μέτρηση του ύψους". 

Πάνω από 1.450 ειδοποιήσεις για αεροπορικές αποστολές (NOTAM) εκδόθηκαν από την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (FAA) σε όλη τη χώρα την εβδομάδα γύρω από τους πύργους 5G που θα ενεργοποιήσουν η AT&T και η Verizon. Αυτό σημαίνει ότι οι περιοχές γύρω από τους πύργους θα θεωρηθούν "επικίνδυνες" και μη ασφαλείς για τη λειτουργία των ελικοπτέρων και ενδέχεται να επηρεάσουν "ένα σημαντικό μέρος των εμπορικών επιχειρήσεων, των επιχειρήσεων επιβολής του νόμου και άλλων ελικοπτέρων", δήλωσε η HAI. 

Η καρδιά του προβλήματος έγκειται στο ραντάρ υψομέτρου του αεροσκάφους που χρησιμοποιεί συχνότητες κοντά στη ζώνη C. Οι πύργοι 5G χρησιμοποιούν επίσης συχνότητες του ραδιοφάσματος της ζώνης C που έχουν τη δυνατότητα να διαταράξουν τα αλτίμετρα ραντάρ, μια σημαντική συσκευή σε ένα ελικόπτερο ή αεροπλάνο που ενημερώνει τον πιλότο για το ύψος του αεροσκάφους πάνω από το έδαφος. 

Η FAA μετριάζει αυτές τις διαταραχές με την τοποθέτηση ζωνών απομόνωσης 5G γύρω από μεγάλα αεροδρόμια, ώστε οι διαταραχές των υψομέτρων ραντάρ να μην επηρεάζουν τις εμπορικές πτήσεις. 

Εν τω μεταξύ, η Comcast ανακοίνωσε την πρώτη παγκοσμίως τεχνολογία 10G για το δίκτυό της, η οποία θα μπορούσε να αυξήσει δραματικά τη χωρητικότητα μεταφόρτωσης και λήψης τα επόμενα χρόνια. 

Οι κατασκευαστές αεροσκαφών καλύτερα να βρουν τρόπο να κατασκευάσουν υψομετρητές ραντάρ που να μην παρεμβαίνουν στο 5G, αλλιώς θα μπορούσαν να προέλθουν σοβαρές αεροπορικές καταστροφές. 

Τι έγραφε ένα χρόνο πριν το National interest

Το θέμα δεν είναι καινούριο. Απλά επανήλθε με αφορμή όσα πρόκειται να συμβούν την ερχόμενη εβδομάδα. 

Πριν από ένα χρόνο το γνωστό δίκτυο National interest έγραφε: "Θα μπορούσε το 5G να βλάψει τα στρατιωτικά ελικόπτερα των ΗΠΑ;"

Σύμφωνα με το άρθρο ο πλειστηριασμός εύρους ζώνης θα βοηθούσε στην ανάπτυξη των δικτύων 5G, αλλά το φάσμα προς πώληση χρησιμοποιείται επίσης για αλτίμετρα ραντάρ ελικοπτέρων και αεροπλάνων.

Όπως ανέφερε ο αναλυτής Kris Osborn τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη, τα μαχητικά αεροσκάφη, τα ελικόπτερα, ακόμη και οι πύραυλοι, όλα βασίζονται σε αλτίμετρα ραντάρ για τον προσδιορισμό του ύψους, της εγγύτητας στο έδαφος και της ακρίβειας πλοήγησης. Τα όργανα αυτά τα βοηθούν να αποφύγουν δυνητικά καταστροφικές συγκρούσεις με το έδαφος. Ουσιαστικά, δεν είναι μόνο ζωτικής σημασίας για την επιχειρησιακή αποτελεσματικότητα, αλλά και, μεγαλύτερης σημασίας, όταν πρόκειται για τη διάσωση ζωών.

"Τα ραδιοϋψόμετρα είναι ζωτικής σημασίας κάτω από τα 2.500 πόδια περίπου. Σε αυτό το σημείο, μόνο το αλτίμετρο μπορεί να μετρήσει με ακρίβεια την απόσταση ενός αεροπλάνου από το έδαφος. Εάν το αεροσκάφος σας, το drone ή ακόμη και ένας πύραυλος νόμιζε ότι βρισκόταν στα 2.000 πόδια, αλλά ήταν μόνο στα 200 πόδια, έχετε σοβαρό πρόβλημα στα χέρια σας", δήλωσε στο The National Interest ανώτερος κυβερνητικός αξιωματούχος.

Ωστόσο, παρά τον επακόλουθο ρόλο που διαδραματίζει όταν πρόκειται για τη διασφάλιση της επιτυχούς λειτουργίας των αμερικανικών στρατιωτικών αεροσκαφών σε πολεμικές αποστολές ή αποστολές εσωτερικής ασφάλειας, η λειτουργία του υψομέτρου ραντάρ μπορεί τώρα να τεθεί σε σοβαρό κίνδυνο, σύμφωνα με ανώτερους κυβερνητικούς αξιωματούχους των ΗΠΑ, οι οποίοι εκφράζουν την ανησυχία τους ότι μια κίνηση της Ομοσπονδιακής Επιτροπής Επικοινωνιών να αναδιανείμει ένα τμήμα της ζώνης συχνοτήτων 3,7-4,2 GHz για χρήση με το 5G θα επηρεάσει και θα διαταράξει τη λειτουργία του υψομέτρου ραντάρ.

Ένας ανώτερος κυβερνητικός αξιωματούχος εξήγησε ότι οι επιπλοκές των παρεμβολών θα μπορούσαν όχι μόνο να απειλήσουν τη λειτουργικότητα, αλλά και να κοστίσουν ενδεχομένως δισεκατομμύρια δολάρια για τον μετριασμό ή την επισκευή τους.

Όπως δήλωσε ένας ανώτερος κυβερνητικός αξιωματούχος με εμπειρία άνω των τριών δεκαετιών στην αεροπορία: "Θα υπάρξουν ατυχήματα, θα καταστραφούν περιουσίες και θα πεθάνουν αθώοι άνθρωποι".

Ενώ οι στρατιωτικοί και εμπορικοί εμπειρογνώμονες σημειώνουν γρήγορα πρόοδο όσον αφορά την καλύτερη αποσυμφωνία του φάσματος και τη βελτιστοποίηση των κατανομών συχνοτήτων, το ίδιο το φάσμα είναι μια πεπερασμένη οντότητα και υπάρχει συνεχής ανάγκη για μεγαλύτερο εύρος ζώνης για να συμβαδίζει με τις ταχείες τεχνολογικές εξελίξεις.

"Απλώς δεν πρέπει ποτέ να ρισκάρουμε με την ασφάλεια των αερομεταφορών, πλήρης στάση. Τα εμπορικά συμφέροντα δεν μπορούν ποτέ να τεθούν πάνω από την ασφάλεια", δήλωσε ο ανώτερος κυβερνητικός αξιωματούχος.
 

 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ