Γράφαμε και τις προάλλες πως ο Thierry Carlier, επικεφαλής του τμήματος διεθνούς ανάπτυξης της Direction Générale de l'Armement Procurement Office, έκανε στις 9 Δεκεμβρίου έκανε...ταμείο των εξαγωγών γαλλικών όπλων.
Το χρήμα ρέει ζεστό και οι πωλήσεις του Rafale παγκοσμίως εκτινάσσουν τον γαλλικό προϋπολογισμό
Στη Dassault Aviation, το «βιβλίο παραγγελιών είναι γεμάτο» αλλά τα απρόοπτα έρχονται από την...τιμημένη εργατιά! Οι εργαζόμενοι απεργούν για να απαιτήσουν έναν αντίστοιχο καλύτερο μισθό.
Επτά από τα εννέα εργοστάσια του ομίλου, που μόλις ολοκλήρωσε την πώληση 80 Rafale έναντι 17 δισ. ευρώ, μπλοκαρίστηκαν την Πέμπτη.
Η μεγαλειώδης πώληση 80 μαχητικών αεροσκαφών Rafale με προορισμό τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, έναντι ποσού που αναμένεται να φτάσει τα 17 δισ. ευρώ για το σύνολο της σύμβασης φαίνεται να ξεχείλισε το ποτήρι...
Οι εργαζόμενοι της Dassault Aviation απέκλεισαν επτά από τα εννέα εργοστάσια στη Γαλλία του ομίλου αεροναυπηγικής και εξοπλισμών, την Πέμπτη 9 Δεκεμβρίου, ζητώντας αύξηση μισθών. Σύμφωνα με την CGT, τα εν λόγω εργοστάσια βρίσκονταν στο Biarritz, στο Saint-Cloud, στο Seclin, στο Biard, στο Argonay, στο Martignas-sur-Jalles και στο Argenteuil. Στο τελευταίο, όπου κατασκευάζεται μέρος της ατράκτου των αεροσκαφών Falcon και Rafale, σχεδόν 200 εργαζόμενοι σταμάτησαν την εργασία τους και απέκλεισαν τον χώρο.
Προβάλλοντας «ένα πλήρες βιβλίο παραγγελιών», τα συνδικάτα ζητούν αύξηση μισθού 200 ευρώ καθαρά το μήνα επί του βασικού μισθού που ανέρχεται στα 1.700 ευρώ. Ο Damien Jouanne, εκπρόσωπος της συνδικαλιστικής οργάνωσης CGT, εξηγεί τους λόγους για το κοινωνικό κίνημα, το πρώτο αυτής της σημασίας από το 2000:
«Σήμερα υπάρχει δυσαρέσκεια μεταξύ των εργαζομένων, των χεριών. Το βιβλίο παραγγελιών είναι γεμάτο. Υπάρχουν ήδη δεκαπέντε χρόνια δουλειάς, πέρα από το νέο συμβόλαιο. Μόνο στην Airbus υπάρχουν τόσες πολλές παραγγελίες. Κάθε αεροπλάνο που φεύγει από το εργοστάσιο είναι 100 εκατομμύρια».
«Πάντα παραδίδαμε τα αεροπλάνα στην ώρα τους, αλλά σήμερα είμαστε θυμωμένοι. Υπάρχει δουλειά και χρήματα στη Dassault, αλλά ο Διευθύνων Σύμβουλός μας προτιμά να ταΐζει με το ζόρι τους μετόχους», δήλωσε ο Emmanuel Dumoulin, άλλος συνδικαλιστής που συνδέεται με το CGT. «Εμείς φτιάχνουμε τα αεροπλάνα»
Το ζήτημα είναι κατά πόσο οι κινητοποιήσεις θα επεκταθούν και αν θα υπάρξει ζήτημα καθυστερήσεων παραγγελιών...