Οι αυτοκινητοβιομηχανίες, βλέποντας τους τελευταίους μήνες ότι το πρόβλημα παραμένει, αλλάζουν τον τρόπο παραγωγής των αυτοκινήτων τους, είτε αλλάζοντας προμηθευτές είτε τροποποιώντας και τις κατασκευές τους.
Άλλωστε, η παραγωγή και οι ώρες λειτουργίας έχουν μειωθεί αρκετά. Για αυτό οι αυτοκινητοβιομηχανίες στράφηκαν στην αναζήτηση μικρότερων κατασκευαστών, προκειμένου να μπορέσουν να καλύψουν έστω και ένα μικρό ποσοστό από τις μεγάλες ανάγκες τους.
Έτσι, αναγκάζονται είτε να αγοράσουν τσιπ απευθείας από εταιρείες κατασκευής ηλεκτρονικών υπολογιστών, είτε να αναζητήσουν νέους προμηθευτές, κυρίως μικρούς κατασκευαστές, είτε να διαμορφώνουν τα αυτοκίνητα κάνοντας τροποποιήσεις στα λογισμικά τους και τοποθετώντας λιγότερους ημιαγωγούς.
Η Daimler και η Volkswagen επανεξετάζουν τις στρατηγικές παραγωγής, καθώς ανακάλυψαν ότι «οι δύο μεγάλες εταιρείες που μας προμήθευαν με ημιαγωγούς, τα προμηθεύονταν από τον ίδιο κατασκευαστή», σύμφωνα με τις δηλώσεις του συνεργάτη της McKinsey, Αντρέι Μπουρκάσκι που δημοσίευσε το Reuters.
Η πολιτική των παραγγελιών αλλάζει, αναφέρει χαρακτηριστικά ο διευθυντής αγορών της Daimler, Markus Schafer. Πλέον η εταιρεία του έχει δημιουργήσει μια απευθείας γραμμή επικοινωνίας με όλους τους προμηθευτές ημιαγωγών. Στο ίδιο μήκος κύματος κυμάνθηκαν και οι δηλώσεις του προέδρου του διοικητικού συμβουλίου του γκρουπ Volkswagen, Χέρμπερτ Ντις, που αποκάλυψε ότι έχουν ήδη συνάψει συμφωνίες με κατασκευαστές από την Ασία.
Αλλάζουν τα λογισμικά
Από τη άλλη οι αυτοκινητοβιομηχανίες αλλάζουν τα λογισμικά, προκειμένου να χρησιμοποιούν λιγότερους ημιαγωγούς. Οι μετατροπές χρειάζονται όμως αρκετό χρόνο. Η εταιρεία που επαναπρογραμμάτισε το λογισμικό εντός τριών μηνών, έτσι ώστε να μπορούν να χρησιμοποιηθούν λιγότερα τσιπς ήταν η Tesla, επιτρέποντας στην αμερικανική εταιρεία ηλεκτρικών αυτοκινήτων να ξεπεράσει ευκολότερα την κρίση και να λειτουργεί καλύτερα στον τομέα παραγωγής αυτοκινήτων.
Η General Motors δήλωσε ότι θα συνεργαστεί με κατασκευαστές ημιαγωγών όπως οι Qualcomm, STM και Infineon για να δώσει λύση στο μεγάλο θέμα της έλλειψης των ημιαγωγών, ενώ το ίδιο έχουν κάνει και οι υπόλοιπες εταιρείες.
Από την άλλη ορισμένες κατασκευάστριες εταιρείες, όπως είναι η BMW, κατασκευάζουν έναν σημαντικό στόλο και τον έχουν στις αποθήκες τους, αφήνοντας μόνο ημιτελή τα σημεία που χρειάζονται ημιαγωγούς, έτσι ώστε όταν έρθουν αυτοί να ολοκληρωθούν σε ταχύτερη χρονική περίοδο.
Η σημασία των ημιαγωγών είναι μεγάλη, καθώς είναι απαραίτητα στοιχεία των αυτοκινήτων, κυρίως των ηλεκτρικών. Η Volkswagen αναγκάστηκε πρόσφατα να σταματήσει προσωρινά την παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων στο εργοστάσιό της στο Zwickau στη Γερμανία, λόγω έλλειψης ημιαγωγών.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν μπορούν να προβλέψουν πότε θα λυθεί το πρόβλημα και ο προγραμματισμός της παραγωγής γίνεται αποκλειστικά για το αμέσως επόμενο μικρό διάστημα. Το πρόβλημα, σύμφωνα με τους αναλυτές, θα συνεχιστεί και το νέο έτος. Όμως κανείς δεν μπορεί να κάνει προβλέψεις για το πόσο θα διαρκέσει η έλλειψη ημιαγωγών, που ταλαιπωρεί τις αυτοκινητοβιομηχανίες.