Μια απίστευτη και συνάμα ελεεινή συκοφαντία από τους Εβραίους κατά της Παναγίας αντικρούει σε άρθρο του με τίτλο «Η συκοφαντία κατά της Meryem», ο Τούρκος καθηγητής, ιστορικός θρησκειών, Δρ. Şinasi Gündüz.
Συγκεκριμένα ο διακεκριμένος καθηγητής ασχολείται με την κατηγορία της μοιχείας που αποδίδεται στη Οαναγία και το ιστορικό της υπόβαθρο. Εφιστά την προσοχή στο γεγονός ότι η Meryem, όπως την αποκαλούν οι μουσουλμάνοι, φέρεται στο προσκήνιο ως μνημείο αγνότητας.
Η αλήθεια είναι πως οι μουσουλμάνοι σέβονται την Παναγία. Η Meryem είναι μια γυναίκα που αναφέρεται συχνά στο Κοράνι, επαινείται και παρουσιάζεται ως παράδειγμα στους πιστούς με την αγνότητά της. Υπάρχει ακόμη και μια σούρα που πήρε το όνομά της, ενώ είναι η μοναδική γυναίκα που αναφέρεται στο ιερό βιβλίο των μουσουλμάνων.
Για τους μουσουλμάνους “Ο Ιησούς, γιος της Μαρίας είναι ο Αγγελιοφόρος του Αλλάχ, γεννημένος θαυματουργικά από τη Μαρία”. Όπως λέει το Κοράνι, η Μαρία κυοφορούσε ως εκ θαύματος τη δύναμη και τη θέληση του Αλλάχ, ενώ κανένας άνθρωπος δεν την άγγιξε. Γέννησε τον Ιησού. Η Meryem εμφανίζεται ως μνημείο αγνότητας.
Μία από τις συκοφαντίες κυρίως από εβραϊκούς φανατικούς κύκλους κατά της Μαρίας αναφέρεται στο κεφάλαιο της Μαρίας 27-28, συνοπτικά και στον 156ο στίχο του κεφαλαίου της Νίσα. Οι Εβραίοι, αναφέρεται ότι έκαναν μεγάλη συκοφαντία κατά της Μαρίας, και στο πλαίσιο του εδαφίου, αυτή η συκοφαντία που έκαναν μαζί με άλλα θέματα συγκαταλέγεται και στους λόγους που σφραγίστηκαν οι καρδιές τους.
Από τις εκφράσεις στο Κοράνι, αυτή η μεγάλη συκοφαντία, η οποία θεωρείται κοινή μεταξύ των Εβραίων της περιοχής Χετζάζ την εποχή που αποκαλύφθηκε το Κοράνι, βρισκόταν στην εβραϊκή παράδοση από τα πρώτα χρόνια. Σχετίζεται με μια ευρέως διαδεδομένη φήμη που πλαστογραφείται και κυκλοφορεί για την Παναγία.
Ιστορικά, αναφέρει το Τούρκος ιστορικός, αυτή τη συκοφαντία κατά της Μαρίας από ιστορική σκοπιά, γίνεται κατανοητό ότι κυκλοφόρησε από αυτί σε αυτί, ειδικά τον δεύτερο αιώνα. Στις διαθέσιμες πηγές φαίνεται ότι αυτή η άποψη ήταν ευρέως διαδεδομένη όχι μόνο στους Εβραίους αλλά και σε ορισμένους μη Εβραίους τον δεύτερο αιώνα.
Ο Τούρκος ιστορικός, λοιπόν, αναφέρεται στις πολεμικές και απορρίψεις των Πατέρων της Εκκλησίας, “ενάντια σε ανθρώπους και κινήματα που θεωρούνταν αντίθετα με τη χριστιανική παράδοση, συμπεριλαμβανομένου του Ιουδαϊσμού και του Ελληνισμού, ιδιαίτερα διαφόρων ομάδων εντός του Χριστιανισμού που περιγράφονται ως αιρετικές. Είναι γνωστό ότι ανέφεραν μερικούς από τους ισχυρισμούς των Εβραίων σχετικά με το γεγονός της εγκυμοσύνης της με τον Ιησού”.
Και ο ιστορικός καθηγητής συνεχίζει: “Η παλαιότερη αναφορά σε αυτό το θέμα είναι οι δηλώσεις του ειδωλολάτρη φιλοσόφου Κέλσου. Σύμφωνα με τον χριστιανό συγγραφέα Ωριγένη, που έγραψε τον τρίτο αιώνα, ο Κέλσος, ως άποψη Εβραίων, αναφέρεται στον ότι η Meryem είχε μια παράνομη σχέση με έναν Ρωμαίο στρατιώτη ονόματι Pantera και έμεινε έγκυος από αυτόν, και στη συνέχεια εκδιώχθηκε από την αρραβωνιαστικιά του. Ο Τερτυλλιανός, ένας άλλος χριστιανός συγγραφέας που έζησε τον τρίτο αιώνα, αναφέρει επίσης αυτή τη γνώμη μεταξύ των Εβραίων στο έργο του”
Και το στόρι των Εβαίων συνεχίζεται: Η Μαρία διέπραξε μοιχεία με τον Ρωμαίο στρατιώτη Παντέρα και έμεινε έγκυος από αυτόν. Ο ισχυρισμός ότι γέννησε τον Ιησού περιλαμβάνεται και στις πηγές που έγραψαν οι Εβραίοι. Για παράδειγμα, στο Ταλμούδ, το όνομα που δόθηκε στον Ιησού είναι Ben Pantera, που σημαίνει ο γιος του Pantera. Είναι σαφές ότι αυτή η ονομασία παραλληλίζεται με τις αφηγήσεις του Κέλσου.
Μια παρόμοια προσέγγιση μπορεί να βρεθεί στο έργο με τίτλο Toledot Joshua, το οποίο αντανακλά την εβραϊκή άποψη για τη ζωή του Ιησού στη μεσαιωνική εβραϊκή παράδοση.
Εκτός από αυτό, οι Εβραίοι ισχυρίζονται πως η Παναγία μας, δεν έμεινε έγκυος από θαύμα, αλλά με μια κανονική νόμιμη σχέση, μια ένωση συνδεδεμένη με τον γάμο της με τον Ιωσήφ... Η ιδέα ότι ήταν έγκυος στον Ιησού εκφράστηκε και από διάφορους χριστιανούς και ομάδες που έζησαν τον δεύτερο και τρίτο αιώνα και θεωρούνταν αιρετικοί στους χριστιανούς συγγραφείς της εποχής, ισχυρίζονται.
Στα συμπεράσματά του ο Τούρκος ιστορικός αναφέρει:
Όλα αυτά αποκαλύπτουν ότι:
Κατά την εβραϊκή παράδοση, η συκοφαντία κατά της Μαρίας κυκλοφόρησε ευρέως, ιδίως από τον δεύτερο αιώνα, όχι μόνο μεταξύ των Εβραίων αλλά και μεταξύ των μη Εβραίων. Αυτό φαίνεται ξεκάθαρα στις αφηγήσεις ειδωλολατρικών μορφών του δεύτερου αιώνα όπως ο Κέλσος.
Κατά τη γνώμη μας, ένας από τους σημαντικούς λόγους για τη διάδοση αυτού ως δημοφιλούς αφήγησης σε αυτήν την περίοδο είναι ότι ο Χριστιανισμός, που προσπαθούσε να εξαπλωθεί στα ρωμαϊκά εδάφη, θεωρούνταν σημαντικός αντίπαλος από τους Εβραίους. Σε αυτή την ατμόσφαιρα, οι Εβραίοι, μαζί με άλλα θεολογικά ζητήματα, επίσης επέκριναν τον Χριστιανισμό με τους ισχυρισμούς που έκαναν για τη γέννηση και τον θάνατο του Ιησού. Εκτός από αυτή τη συκοφαντία που βασίζεται στην κατηγορία της μοιχείας κατά της Μαρίας, οι Εβραίοι Ισχυρίστηκαν επίσης ότι σκότωσαν και κρέμασαν τον Ιησού. Στην πραγματικότητα, είναι γνωστό ότι το Κοράνι το απορρίπτει και το αρνείται επίσης.
Η Παναγία στο Κοράνι! Γιατί οι μουσουλμάνοι τιμούν την Μητέρα του Χριστού
Η Μαρία (αραβική: مريم; Marīam), η μητέρα του Ιησού (عيسى;’Īsā) τιμάται στο Ισλάμ. Είναι μία από τις πιο σημαντικές και δίκαιες γυναίκες στο Ισλάμ. Αναφέρεται στο Κοράνιο περισσότερο από ότι στην Καινή Διαθήκη (Βίβλος). Είναι η μόνη γυναίκα που αναφέρεται στο Κοράνι. Πολλές μουσουλμανές γυναίκες την βλέπουν σαν παράδειγμα. Σύμφωνα με το Κοράνι, ο Αλλάχ (Θεός) επέλεξε τη Μαρία πάνω από όλες τις γυναίκες όλων των εθνών.
Το Κοράνι αναφέρει:
«Βλέπω! οι άγγελοι είπαν: Ω Μαρία, ο Αλλάχ σε εξέλεξε πάνω από τις γυναίκες όλων των εθνών»-Quran, sura 3 (ΑΙ Imran), ayah 42.
Η Μαρία αναφέρεται συχνά στο Κοράνι. Η αφήγηση της ζωής της εμφανίζεται στα πρώτα κεφάλαια. Το δέκατο ένατο κεφάλαιο είναι το όνομά της. Το κεφάλαιο ονομάζεται Maryam.
Στο Κοράνι, η Μαρία πιστεύεται ότι ήρθε από τον οίκο Αμράν.
Η γέννηση της Παναγίας αναφέρεται στο Κοράνι σε διάφορα κεφάλαια. Ο πατέρας της Ιωακείμ (αραβικά: يواكيم; Imran) και η μητέρα της Άννα (آن; Hannah) αναφέρονται επίσης στο Κοράνι. Το Κοράνι λέει ότι ο Ιωακείμ και η Άννα ήταν ηλικιωμένοι και δεν είχαν παιδιά για χρόνια. Μια μέρα η Άννα είδε ένα πουλί να ταΐζει ένα νεογνό. Βλέποντας αυτό, η Άννα θέλησε ένα παιδί για τον εαυτό της. Προσευχήθηκε στον Αλλάχ για ένα παιδί. Υποσχέθηκε ότι αν απαντηθούν οι προσευχές της, η ζωή του παιδιού της θα αφιερωθεί στην υπηρεσία του Αλλάχ. Η Άννα προσευχήθηκε επίσης για το παιδί της να προστατεύεται από την «αφή» του Σατανά (إبليس; Iblīs).
Το Κοράνι λέει ότι η Μαρία μεγάλωσε στο ναό της προσευχής και είχε μια ιδιαίτερη θέση στο ναό.
Η γέννηση του Ιησού και ο Ευαγγελισμός της Μαρίας είναι πολύ σημαντικά για το Ισλάμ. Θεωρούνται ως μερικά από τα σημαντικότερα θαύματα του Αλλάχ. Η πρώτη αναφορά στον Ευαγγελισμό μετά τη Γέννηση του Ιησού βρίσκεται στη σούρα 19 (Maryam) ayah 20. Το Κοράνι μας λέει ότι ο Άγγελος Γαβριήλ (Αραβικός: الروح القدس, al-Ruḥ al-Quds, Jibra’il) ήρθε στην Παναγία και της είπε ότι σύντομα θα ήταν έγκυος με ένα ιερό παιδί. Η Παναγία ρώτησε πώς θα μπορούσε να μείνει έγκυος όταν κανείς δεν την είχε αγγίξει. Ο Άγγελος Γαβριήλ απάντησε ότι τίποτα δεν είναι αδύνατο για τον Αλλάχ, και ότι η Γέννηση του Ιησού θα ήταν ένα σημάδι για όλη την ανθρωπότητα. Η γέννηση αναφέρεται αργότερα στη σούρα 66 (At-Tahrim) ayah 12, όπου το Κοράνι λέει ότι η Παναγία παρέμεινε καθαρή ενώ ο Αλλάχ δημιούργησε τον Ιησού μέσα στη μήτρα της.
Αραβικούς τίτλους
Qānitah: Η Μαρία ονομάζεται με αυτό το όνομα στη σούρα 66:12. Αναφέρεται στη Μαρία που περνάει την παιδική της ηλικία στο Ναό της Προσευχής.
Siddiqah: Η Μαρία ονομάζεται έτσι δύο φορές στη σούρα 5 (Al-Ma’ida), από 73-75. Σημαίνει «αυτή που επιβεβαιώνει την αλήθεια ή εκείνη που έχει πίστη».
Sājidah: Η Μαρία ονομάζεται με αυτό το όνομα στο Κοράνι. Σημαίνει «αυτή που προσβλέπει στον Θεό (Αλλάχ) στη λατρεία». Το Κοράνιο δηλώνει ότι η Μαίρη υποτάχθηκε στον Αλλάχ:
Rāki’ah: Η Μαρία ονομάζεται επίσης με αυτό το όνομα στο Κοράνι. «Σημαίνει αυτή που έρχεται υπό τον Θεό (Αλλάχ) στη λατρεία».
Πέρυσι εμφάνιζαν την Παναγία ως “γέφυρα” Χριστιανοσύνης-Ισλάμ
Πέρυσι γράφαμε τον άλλο παραλογισμό σύμφωνα με τον οποίο το Ισλάμ απεικονίζει τη Μαρία ως σύζυγο του Μωάμεθ στον παράδεισο, αναφέρει μελετητής.