Όπως αναφέρεται σε σημερινή ανακοίνωση-αντίδραση στην κριτική που ασκήθηκε σε αυτό το γεγονός το τελευταίο εικοσιτετράωρο, πρόκειται για την ικανότητα της ορχήστρας να μπορεί να τηρεί τις υποχρεώσεις της διεθνώς και να αποφεύγει την επιβολή προστίμων από τις ρήτρες για ματαίωση εμφανίσεων που συνδέονται και με διεθνή τηλεοπτικά δίκτυα και άλλες συνεργασίες.
Για να μπορέσουν να εκπληρώσουν αυτές τις υποχρεώσεις, οι μουσικοί θα έπρεπε να αποδείξουν ότι είχαν ήδη λάβει και τους δύο μερικούς εμβολιασμούς, διαφορετικά, θα υπήρχαν υψηλές συμβατικές κυρώσεις, “ακόμη και με άλλες εμφανίσεις που δεν θα είναι δυνατές χωρίς εμβολιασμό”, σημειώνεται σε σχετικές αναφορές σε Μέσα Ενημέρωσης, σύμφωνα με τα οποία η πόλη της Βιέννης επιβεβαίωσε ότι οι μουσικοί έχουν καταταχθεί σε εμβολιασμούς για να διατηρήσουν το σύνολο ικανό να παίζει διεθνώς.
Από το σύνολο των 148 μελών της Φιλαρμονικής της Βιέννης 95 έλαβαν την πρώτη δόση του εμβολίου από τη Biontech / Pfizer την περασμένη Δευτέρα 12 Απριλίου και το συγκεκριμένο εμβόλιο επιλέχθηκε, επειδή έπρεπε να υπάρξει μικρότερο χρονικό διάστημα μεταξύ των δύο μερικών εμβολιασμών από ό, τι με το AstraZeneca, για παράδειγμα.
Η κριτική για τους εμπρόθεσμους εμβολιασμούς προέρχεται κυρίως από την Ένωση Αυστριακών Συγγραφέων που καταγγέλλουν τη διαδικασία ως “ράπισμα στο πρόσωπο” όλων των καλλιτεχνών και πως με αυτόν τον τρόπο η πόλη της Βιέννης δείχνει ότι “σκέπτεται και υποστηρίζει ανθρώπους και Τέχνη σε πολλές τάξεις, προκαλώντας μία συζήτηση φθόνου, η οποία είναι εξαιρετικά αντιπαραγωγική αυτή την στιγμή”.
Εξαιτίας του κινδύνου μόλυνσης σε πρόβες στους χώρους της παράστασης, απαιτείται μια άμεση έναρξη εμβολιασμού για όλους τους καλλιτέχνες που το θέλουν, αναφέρεται, μεταξύ άλλων, στην ασκούμενη κριτική, ενώ ο πρόεδρος της Ένωσης Συγγραφέων Γκέρχαρντ Ρούις επισημαίνει ότι η συζήτηση που έχει προκύψει τώρα για τον εμβολιασμό είναι αποτέλεσμα της “δευτερεύουσας αντιμετώπισης της τέχνης και του πολιτισμού από το ξέσπασμα της πανδημίας”.
“Η Φιλαρμονική της Βιέννης είναι ύψιστης σημασίας, αλλά και πολλοί άλλοι σε όλους τους άλλους τομείς τέχνης”, αναφέρει ο ίδιος, επισημαίνοντας ότι απαιτείται “η άμεση ένταξη” της τέχνης, του πολιτισμού και της δημοσιογραφίας στο σχέδιο εμβολιασμού και ότι “οι λόγοι που δικαίως υποστηρίζονται από τη Φιλαρμονική ισχύουν και για όλους τους άλλους, όχι μόνο για μεμονωμένα γεγονότα και για ένα μόνο ίδρυμα”.