Σε προηγούμενα άρθρα θέσαμε επί τάπητος το μέγιστο ζήτημα των ασυνόδευτων ανηλίκων που αποτελεί σημαντικό κομμάτι του μεταναστευτικού ζητήματος για ολόκληρη την Ευρώπη.
Μετά την Γαλλία, την Ολλανδία και το Βέλγιο στις οποίες χώρες αναφερθήκαμε, ήρθε η ώρα του “παράδεισου των μεταναστών”, της Σουηδίας.
Το δίκτυο SVT πήρε συνέντευξη από έναν νεαρό Αφγανό σχετικά με την πρόταση για διπλασιασμό χρόνου για να βρει κανείς δουλειά κάτι που αφορά όσους καλύπτονται από τον λεγόμενο νόμο για την ανώτερη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, ο οποίος με πρωτοβουλία του Πράσινου Κόμματος προτείνεται τώρα στην έκθεση της κοινοβουλευτικής επιτροπής μετανάστευσης. Ο Αλί Αλεζάντε είναι δυσαρεστημένος με το να του πάρει ένα χρόνο, αντί για έξι μήνες που είναι τώρα...
Σύμφωνα με τον επικριθέντα νόμο της ανώτερης δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, περίπου 6.000 "ασυνόδευτα παιδιά προσφύγων", τα οποία έχουν βρεθεί ότι είναι ενήλικες νόμιμης ηλικίας και δεν έχουν λόγους ασύλου, έχουν το δικαίωμα να παραμείνουν στη Σουηδία ούτως ή άλλως και να λάβουν φορολογική χρηματοδότηση περί ανώτερης δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Προκειμένου να παραταθεί η άδεια διαμονής ακόμα και μετά την ολοκλήρωση της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, απαιτείτο να βρουν δουλειά εντός έξι μηνών και να μην συνεχίσουν να αποτελούν βάρος για την κοινωνία. Μετά την πίεση του Πράσινου Κόμματος, οι Σοσιαλδημοκράτες συμφώνησαν να διπλασιάσουν την περίοδο σε ένα έτος, προκειμένου να αποφευχθεί μια κυβερνητική κρίση.
Σχολείο αναγκάζεται να προσαρμόσει τη διδασκαλία και τις εξετάσεις γιατί οκτώ στους δέκα μαθητές είναι μετανάστες
Κι αυτά συμβαίνουν ενώ ένα σχολείο στο Gävleborg έπρεπε να προσαρμόσει ολόκληρη τη δραστηριότητα στην εκμάθηση της γλώσσας μετά την “επιδρομή” των μεταναστών κατά το χάος του 2015. Αυτό συμβαίνει επειδή σχεδόν κανένας μαθητής δεν μιλά Σουηδικά. Πρόκειται για το Norrtullsskolan, ένα δημοτικό σχολείο του δήμου Söderhamn, το οποίο στις ανώτερες δευτεροβάθμιες τάξεις του έχει 40% μαθητές με ξένο υπόβαθρο. Το αντίστοιχο ποσοστό για τις τάξεις του δημοτικού είναι ακόμη υψηλότερο έως και 80%. Ο Åsa Jääger είναι ο διευθυντής του Norrtullsskolan, λέει στο κρατικό ραδιόφωνο ότι το σχολείο αναγκάστηκε να προσαρμόσει τη διδασκαλία στις συνθήκες των μεταναστών, παρέχοντας εκπαίδευση και εξετάσεις στη δική τους γλώσσα. Ο Jääger δηλώνει επίσης ότι το σχολείο πρέπει επίσης να προσαρμόσει τις συναντήσεις των γονέων έτσι ώστε να οργανώνονται στη μητρική γλώσσα των μεταναστών.