«Εργαζόμαστε διαρκώς για να εντοπίζουμε και να αναχαιτίζουμε αυτού του είδους τη δραστηριότητα επειδή δεν θέλουμε να χρησιμοποιούνται οι υπηρεσίες μας για τη χειραγώγηση των ανθρώπων», σημείωσε ο Ναθάνιελ Γκλέιτσερ, ο υπεύθυνος κυβερνοασφάλειας του Facebook. «Κάνουμε προόδους (…) όμως όπως έχουμε ήδη πει, πρόκειται για μια διαρκή πρόκληση», πρόσθεσε.
Η πρώτη «επιχείρηση» χειραγώγησης προερχόταν από τη Ρωσία και στόχευε κυρίως την Ουκρανία αλλά και άλλες γειτονικές χώρες. Εντοπίστηκαν 78 λογαριασμοί, 11 σελίδες και 29 ομάδες που δρούσαν μέσω του Facebook αλλά και άλλοι 4 λογαριασμοί στο Instagram (ιδιοκτησίας επίσης του Facebook). «Ορισμένοι από τους λογαριασμούς αυτούς εμφανίζονταν να ανήκουν σε πολίτες δημοσιογράφους και επιχειρούσαν να έλθουν σε επαφή με δημοσιογράφους, φορείς λήψεις αποφάσεων και άλλα δημόσια πρόσωπα της περιοχής», επισήμανε η εταιρεία. Σύμφωνα με την έρευνά της, οι λογαριασμοί συνδέονταν με τις ρωσικές υπηρεσίες πληροφοριών.
Το δεύτερο δίκτυο λειτουργούσε από το Ιράν και επικεντρωνόταν στις ΗΠΑ, με 6 λογαριασμούς στο Facebook και 5 στο Instagram. Οι χρήστες μοιράζονταν μεταξύ τους άρθρα για τις πολιτικές και γεωπολιτικές εξελίξεις, συμπεριλαμβανομένων και θεμάτων όπως οι εκλογές στις ΗΠΑ, ο χριστιανισμός, οι ιρανοαμερικανικές σχέσεις και η αμερικανική μεταναστευτική πολιτική.
Το τρίτο δίκτυο λειτουργούσε από το Βιετνάμ και τη Μιανμάρ και στόχευε στον πληθυσμό της δεύτερης. Σε 13 λογαριασμούς και 10 σελίδες στο Facebook ασκούσε κυρίως κριτική στις εταιρείες τηλεπικοινωνιών της Μιανμάρ. Οι λογαριασμοί αυτοί φαίνεται ότι ανήκαν σε δύο ανταγωνίστριες εταιρείες και σε μία εταιρεία δημοσίων σχέσεων.
Έρχονται νέες αλλαγές
Αξίζει επίσης αν σημειωθεί ότι την ανανέωση της σελίδα του Facebook ανακοίνωσε ο ιδρυτής του Μαρκ Ζούκερμπεργκ, σημειώνοντας χαρακτηριστικά ότι η πλατφόρμα θα ταχθεί υπέρ της ελευθερίας της έκφρασης.
«Αυτή θα είναι η αλλαγή που θα κάνουμε και πιστεύω ότι θα εκνευρίσει πολλούς ανθρώπους. Αλλά, ειλικρινά, η παλιά προσέγγιση εκνεύριζε πολλούς επίσης. Οπότε ας δοκιμάσουμε κάτι διαφορετικό», τόνισε σε δηλώσεις του ο Ζούκερμπεργκ.
Όμως, όπως όλα δείχνουν, αυτή δεν είναι η μοναδική αλλαγή που έρχεται στο δημοφιλές μέσο κοινωνικής δικτύωσης.
Οι αλλαγές:
- Θα πηγαίνετε γρήγορα στο σημείο που θέλετε με το νέο βελτιστοποιημένο τρόπο πλοήγησης.
- Θα κάνετε ακόμη πιο εύκολα αυτά που θέλετε με μεγαλύτερες γραμματοσειρές και απλοποιημένη διάταξη.
- Η μεγαλύτερη και πιο... ριζοσπαστική αλλαγή όμως είναι ότι πλέον το Facebook θα έχει τη δυνατότητα dark mode, θα μαυρίζει δηλαδή το φόντο του κατά τις βραδινές ώρες και να είναι πιο ξεκούραστο για τους χρήστες.