Το περίφημο γλυπτό της διάσημης Ελληνίδας Σοπράνο Μαρίας Κάλλας, δημιουργία του διεθνούς φήμης Έλληνα γλύπτη Νίκου Φλώρου, βρέθηκε χώρος να εκτεθεί μπροστά από τον αρχαιολογικό χώρο της Ρώμης, στον Λόφο Παλατίνο, αλλά όχι στην χώρα μας.
Ο Έλληνας Καλιτέχνης, σε συνέντευξη του σε εκπομπή με την κ. Νέγκα έκανε μια απίστευτη δήλωση, τονίζοντας ότι “ έχω γυρίσει όλον τον κόσμο, αλλά θέλω να εκθέτω τα έργα μου στην χώρα μου αλλά τώρα δεν με αφήνουν, είναι μια “διαστροφή” μου.
Ο ίδιος ανέφερε το άκρως εκπληκτικό για το άγαλμα της διάσημης Ελληνίδας από υψηλά ιστάμενα πρόσωπα : «Νίκο, σβήσε την ελληνική σημαία από πάνω της Μαρίας Κάλλας, αν θες να εκτεθεί στην Ελλάδα», η απάντηση υψηλόβαθμων κυβερνητικών στον καλλιτέχνη.
Πρόκειται για μια άκρως προσβλητική συμπεριφορά σε έναν Έλληνα διεθνούς φήμης καλλιτέχνη, ενώ όλο αυτό το διάστημα που μιλάει ο ίδιος, δεν έχουμε καμία επίσημη απάντηση των αξιωματούχων, ως προς το γιατί δεν του δίνεται άδεια να εκθέσει το έργο του.
Από την άλλη πλευρά, στην Εθνική Πινακοθήκη έχουμε έργα ενός άλλου Έλληνα Καλλιτέχνη, ο οποίος παραμόρφωσε τις εικόνες της Υπεραγίας Θεοτόκου με τον μικρό Χριστό, αλλά και του προστάτη των Ενόπλων Δυνάμεων της χώρας μας, Αγίου Γεωργίου.
Η απάντηση περί λογοκρισίας της τέχνης, δεν έπεισε κανέναν στην κυριολεξία, και το όλο εγχείρημα, μόνο ερωτηματικά και οργή προκαλεί.
Γιατί κυνηγούν όλοι αυτού οι υπεύθυνοι-ανεύθυνοι την ελληνικότητα και την Ορθόδοξη Θρησκεία με τόσο μένος ;
Η τέχνη γεννήθηκε και ανδρώθηκε σε αυτόν τον ταλαιπωρημένο τόπο, που ονομάζεται Ελλάδα, για αυτό ακόμη και σήμερα πολλές χιλιάδες χρόνια μετά, βρίσκουμε ακόμα καλλιτεχνικά αριστουργήματα, που εξυμνούν κυρίως τον άνθρωπο και τις αξίες του.
Υπενθυμίζουμε ότι ενώ ο θόρυβος από την επίθεση του βουλευτή της Νίκης, Νίκου Παπαδόπουλου, και του φίλου του θεολόγου-συγγραφέα Διονύση Μακρή στην Εθνική Πινακοθήκη όπου βανδάλισαν έργα του Χριστόφορου Κατσαδιώτη που φιλοξενούνταν στην έκθεση «Η Σαγήνη του Αλλόκοτου» δεν έχει ακόμη κοπάσει, και η Εθνική Πινακοθήκη βρίσκεται για δεύτερη φορά στο στόχαστρο της Νίκης και ειδικότερα του προέδρου της Δημήτρη Νατσιού, ο οποίος κατέθεσε χθες μήνυση για δυο βίντεο που φιλοξενούνται στην Εθνική Πινακοθήκη.
Τα δύο έργα που ενόχλησαν τον Δημήτρη Νατσιό
Το πρώτο έργο είναι της Εύας Στεφανή και πρόκειται για ένα βίντεο διάρκειας τριών λεπτών του 2001 με τον τίτλο «Εγερτήριον» και σύμφωνα με την μήνυση του κ. Νατσιού «παρουσιάζει ερωτικές περιπτύξεις μεταξύ ενός άνδρα και μιας γυναίκας που συνοδεύονται από τον ήχο πρωινού εγερτηρίου παλαιάς ραδιοφωνικής εκπομπής και ακολούθως από την απαγγελία προσευχής υποτιτλισμένη στην αγγλική γλώσσα».
Tο δεύτερο έργο, ένα βίντεο διάρκειας τριών λεπτών και δέκα δευτερολέπτων με τον τίτλο «Ύμνος εις την Ελευθερία» του 2021 είναι του Νίκου Γιαβρόπουλου για το οποίο ο κ. Νατσιός στη μήνυσή του αναφέρει ότι «παρουσιάζει κινούμενες εικόνες γυναικείων μορφών και γυμνών ανδρών σε διάφορες στάσεις που συνοδεύεται ηχητικά από άτακτες επαναλήψεις αυτούσιου παρεφθαρμένου τμήματος της μουσικής συνθέσεως του ύμνου εις την Ελευθερίαν.
Η με τον τρόπο αυτό χρήση του τίτλου και της μουσικής συνθέσεως του Εθνικού μας Ύμνου συνιστά απροκάλυπτη και βάναυση αλλοίωση προσβολή και διακωμώδηση αυτού του κορυφαίου συμβόλου της πατρίδας μας. Το αίσθημα αιφνιδιασμού και συγκλονισμού που προκαλείται στον ανυποψίαστο θεατή της εν λόγω παρουσίασης επιτείνεται και κορυφώνεται από τις επακόλουθες σκηνές πορνογραφικού χαρακτήρα».