Συνολική ποινή φυλάκισης 34 μηνών, επέβαλε το Τριμελές Πλημμελειοδικείο Θεσσαλονίκης στον οδηγό του σχολικού λεωφορείου που τον Νοέμβριο του 2021 κατηγορείται ότι προκάλεσε θανατηφόρο τροχαίο, με έναν 65χρονο να χάνει τη ζωή του και οκτώ μαθητές, κάτω των πέντε ετών, να διακομίζονται στο νοσοκομείο.
Ο κατηγορούμενος οδηγός του σχολικού λεωφορείου, 51 ετών, κρίθηκε ένοχος για ανθρωποκτονία από αμέλεια και σωματική βλάβη από αμέλεια, από υπόχρεο, κατά συρροή, ενώ το δικαστήριο του αναγνώρισε το ελαφρυντικό του πρότερου σύννομου βίου και αποφάσισε να αναστείλει την ποινή του επί τριετία.
Μετέφερε 11 μαθητές και δεν σταμάτησε στο STOP
Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά κατά τη διάρκεια της ακροαματικής διαδικασίας, το σοβαρό τροχαίο δυστύχημα σημειώθηκε στις 4 το απόγευμα της 24ης Νοεμβρίου του 2021, στην εθνική οδό Θεσσαλονίκης Μουδανιών, στο ρεύμα προς Χαλκιδική, όταν το σχολικό όχημα που οδηγούσε ο κατηγορούμενος και εκείνη την ώρα μετέφερε 11 μαθητές, εισήλθε στον αυτοκινητόδρομο και το αυτοκίνητο που οδηγούσε ο 51χρονος «καρφώθηκε» επάνω τους.
Ο οδηγός του σχολικού κατηγορείται ότι δεν ακινητοποίησε το όχημα, ως όφειλε, στο «stop» που βρίσκεται στην είσοδο για τον περιφερειακό, (επί της οδού Δημοκρατίας που οδηγεί στον αυτοκινητόδρομο), βγήκε στην Μουδανίων χωρίς να ελέγξει και τότε το αυτοκίνητο που κινούνται στο ασφάλτινο έρεισμα στην δεξιά πλευρά του δρόμου, καρφώθηκε στο πίσω μέρος του σχολικού.
Αποτέλεσμα της σφοδρής σύγκρουσης ήταν ο 65χρονος οδηγός του αυτοκινήτου να χάσει τη ζωή του και συνολικά οκτώ παιδιά από τα έντεκα παιδιά που επέβαιναν στο σχολικό όχημα, όλα σχεδόν κάτω των πέντε ετών, να τραυματιστούν και να μεταφερθούν με ασθενοφόρα στο νοσοκομείο.
Υποστήριξε ότι σταμάτησε στο STOP
Στην απολογία του ο οδηγός του σχολικού λεωφορείου από ιδιωτικό βρεφονηπιακό - παιδικό σταθμό της Θεσσαλονίκης, υποστήριξε ότι ήλεγξε πριν εξέλθει στον αυτοκινητόδρομο ωστόσο δεν είδε ποτέ το όχημα να κινείται στο ασφάλτινο έρεισμα και έτσι συνέχισε την πορεία του με σκοπό στη συνέχεια να εισέλθει στην δεξιά λωρίδα του δρόμου.
«Σταμάτησα στο "stop" για να ελέγξω και δεν είδα τον θανόντα να κινείται στην ΛΕΑ. Μόλις βγήκα στη δεξιά πλευρά του δρόμου τον είδα από τον καθρέφτη μου να έρχεται και να μας χτυπάει. Δε το περίμενα αυτό, η ΛΕΑ ήταν άδεια. Από τη στιγμή που είδα το αυτοκίνητο να έρχεται επάνω μας έκανα όσο πιο δεξιά μπορούσα. Στο συγκεκριμένο σημείο του δρόμου, συνηθίζεται να βγαίνουμε προσεκτικά στην ΛΕΑ και ύστερα να μπαίνουμε στην δεξιά λωρίδα. Αν έβλεπα το αυτοκίνητο θα σταματούσα. Πιστεύω ότι ο θανόντας δεν ήταν στην ΛΕΑ αλλά στη δεξιά λωρίδα, για αυτό βγήκα, αλλιώς θα τον έβλεπα», ανέφερε ο οδηγός του σχολικού.
Υποστήριξε, δε, ότι ο οδηγός του αυτοκινήτου κινούνταν στην δεξιά λωρίδα του δρόμου και για άγνωστο λόγο έχασε τον έλεγχο, εισήλθε στο ασφαλτινο έρεισμα και καρφώθηκε στο λεωφορείο. «Πιστεύω ότι κάτι έπαθε, έχασε τον έλεγχο και έπεσε στο λεωφορείο. Το λεωφορείο είναι έξι μέτρα, δεν το είδε; Είχα πολύ λίγα χιλιόμετρα 5-10χλμ/ώρα. Αν πήγαινε με 60 θα σταματούσε, είχε πάνω από 90χλμ/ώρα. Πρόλαβα να τραβήξω τέρμα δεξιά το λεωφορείο μήπως γλιτώσουμε. Δε μπορεί ένα τζιπάκι να παρασέρνει ένα όχημα τριών τόνων. Αποκλείεται να πήγαινε με 60 χιλιόμετρα. Ευτυχώς που πήγα δεξιά, αν χτυπούσε στο κέντρο καταλαβαίνετε τι θα γινόταν», είπε.
Τι είπε η εισαγγελέας
Την καταδίκη του 51χρονου πρότεινε και η εισαγγελέας της έδρας τονίζοντας, μεταξύ άλλων, ότι ο κατηγορούμενος όφειλε να τηρεί απαρέγκλιτα τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και να έχει αυξημένη προσοχή καθώς μετέφερε ανήλικους και είναι επαγγελματίας οδηγός. Επίσης, όφειλε να ακινητοποιήσει πλήρως το όχημα στο «stop» πριν εισέλθει στον αυτοκινητόδρομο και να ελέγξει αν κινείται κάποιο όχημα και στο ασφάλτινο έρεισμα, κάτι που δεν έπραξε.
Σημειώνεται ότι ο κατηγορούμενος δικάστηκε σύμφωνα με τις διατάξεις της νομοθεσίας που ίσχυαν το 2021 που συνέβη το περιστατικό και όχι με τις αυστηρότερες που ισχύουν σήμερα.