Δεν έχουν τέλος τα επικίνδυνα συμβάντα στον σιδηρόδρομο, καθώς μετά την παραλίγο μετωπική σύγκρουση δύο συρμών του Προαστιακού πριν από λίγο καιρό και τα συνεχή περιστατικά ασφαλείας εξαιτίας των καμένων δέντρων στις γραμμές, πριν λίγες ημέρες συρμός του Προαστιακού στη γραμμή του Αεροδρομίου οδηγήθηκε από λανθασμένη οδηγία του τηλεδιοικητή του ΟΣΕ στη γραμμή του μετρό που εξυπηρετεί τον αερολιμένα!
Ο μηχανοδηγός αντιλήφθηκε το πρόβλημα και σταμάτησε τον συρμό πριν συμβούν τα χειρότερα, ωστόσο και αυτό το περιστατικό έρχεται για άλλη μια φορά να καταδείξει τα άλυτα και χρονίζοντα προβλήματα στις ελληνικές ράγες. Το συμβάν κατήγγειλε στην Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης (ΠΕΠΕ), η οποία εκπροσωπεί τους μηχανοδηγούς ζητώντας την άμεση διερεύνησή του. Όπως εξηγεί στο «Έθνος» το μέλος του Δ.Σ της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών, Αλέξανδρος Ιορδανίδης, το περιστατικό συνέβη την Τετάρτη 9 Οκτωβρίου. Ο συρμός 4245 αναγκάστηκε σε οπισθοπορεία στην γραμμή του Προαστιακού Αθήνας καθώς είχε λάβει εντολή από τον Σταθμάρχη της τηλεδιοίκησης του Σιδηροδρομικού Κέντρου Αχαρνών να εισέλθει σε λάθος γραμμή και συγκεκριμένα σε αυτήν του Μετρό στην περιοχή της Δουκίσσης Πλακεντίας.
Εντολή Σταθμάρχη να μπει τρένο σε λάθος γραμμή
Όπως εξηγεί στο «Έθνος» το μέλος του Δ.Σ της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών, Αλέξανδρος Ιορδανίδης, το περιστατικό συνέβη την Τετάρτη 9 Οκτωβρίου. Ο συρμός 4245 αναγκάστηκε σε οπισθοπορεία στην γραμμή του Προαστιακού Αθήνας καθώς είχε λάβει εντολή από τον Σταθμάρχη της τηλεδιοίκησης του Σιδηροδρομικού Κέντρου Αχαρνών να εισέλθει σε λάθος γραμμή και συγκεκριμένα σε αυτήν του Μετρό στην περιοχή της Δουκίσσης Πλακεντίας.
Ο μηχανοδηγός αντελήφθη από την φωτοσήμανση ότι πήγαινε προς λανθασμένη κατεύθυνση και πρόλαβε και ακινητοποίησε τον συρμό, ο οποίος κινούνταν στο ρεύμα προς Πειραιά.
Η ΠΕΠΕ ζητά από την ΡΑΣ την άμεση διερεύνηση του συμβάντος και παρακαλεί για την αποστολή του πορίσματος καθώς, όπως επισημαίνει στην επιστολή της, «η Διοίκηση της Hellenic Train συστηματικά αρνείται να κοινοποιεί τα εσωτερικά της πορίσματα στο Σωματείο μας, ενώ σε πρόσφατο περιστατικό (Λιβαδειά - Σεπτέμβριος 2024) και παρά το ότι οι εσωτερικές της διαδικασίες τηρήθηκαν στο ακέραιο από τους μηχανοδηγούς, επιχειρεί να μεταθέσει ευθύνες για να καλύψει δικές της, δημοσιεύοντας μάλιστα Δελτία Τύπου που σκοπό έχουν να αποπροσανατολίσουν το επιβατικό κοινό και τις Αρμόδιες Αρχές».
Εξαιτίας του περιστατικού, σύμφωνα με ενημέρωση τόσο του ΟΣΕ όσο και της Hellenic Train, έχουν τεθεί σε διαθεσιμότητα όλοι οι εργαζόμενοι που ενεπλάκησαν, δηλαδή οι δύο μηχανοδηγοί αλλά και ο σταθμάρχης, ενώ το συμβάν διερευνάται και από τους δύο φορείς.
Οπως ανακοίνωσε η ΗΤ το πρωί της Πέμπτης, αμέσως μετά τη δημοσιοποίηση του νέου περιστατικού ασφαλείας στις 9 Οκτωβρίου επιβεβαιώνοντας πλήρως το δημοσίευμα του «Εθνους», διερευνά τα αίτια καθώς όπως αναφέρει: «συρμός του Προαστιακού παραβίασε τις ενδείξεις εισόδου στη γραμμής του ΜΕΤΡΟ στον σταθμό Δουκίσσης Πλακεντίας».
Η διερεύνηση πραγματοποιείται σε συνεργασία με τις αρμόδιες αρχές, ενώ παράλληλα έχει ενεργοποιηθεί η πειθαρχική διαδικασία για την απόδοση ευθυνών. Το προσωπικό που εμπλέκεται στο περιστατικό έχει τεθεί σε διαθεσιμότητα.
«Η εταιρεία ακολουθεί αυστηρά πρωτόκολλα ασφαλείας σε όλες τις διαδικασίες της και εφαρμόζει σύγχρονα συστήματα εκπαίδευσης και αξιολόγησης για το προσωπικό της. Η Hellenic Train παραμένει προσηλωμένη στη συνεχή βελτίωση της ασφάλειας του σιδηροδρομικού δικτύου, αναλαμβάνοντας τις απαραίτητες ενέργειες όπου απαιτείται», καταλήγει η ανακοίνωση.
Σύμφωνα με πληροφορίες, διερευνάται επίσης ο λόγος για τον οποίο δεν επικοινώνησαν οι δύο μηχανοδηγοί με τον σταθμάρχη τηλεδιοίκησης καθώς και το γιατί δεν ακινητοποίησαν το τρένο πριν το φανάρι αφού είχαν λάβει την εντολή από τον σταθμάρχη και αντιλήφθηκαν τον λάθος, και όχι μετά δεδομένου ότι η φωτοσήμανση λειτουργούσε κανονικά στο σημείο.
Σε διαθεσιμότητα έχει τεθεί από τον ΟΣΕ και ο σταθμάρχης, ο οποίος θα περάσει και επανεκπαίδευση, όπως επισημαίνουν στο «Εθνος» πηγές του Οργανισμού συμπληρώνοντας ότι διερευνώνται τα αίτια συμβάντος προκειμένου να βγει πόρισμα.
Βραδυπορείες ακόμα και... 6 χλμ
Με την ίδια επιστολή οι μηχανοδηγοί καταγγέλλουν ότι ενώ εξακολουθούν να λαμβάνουν εντολές για βραδυπορείες και χαμηλές ταχύτητες ακόμα και 6 χλμ την ώρα σε ορισμένα σημεία του δικτύου εξαιτίας της κατάστασής του, τόσο ο ΟΣΕ όσο και η Hellenic Train δεν έχουν προσαρμόσει αναλόγως τους δρομολογιακούς χρόνους με αποτέλεσμα να έρχονται οι ίδιοι συχνά σε αντιπαράθεση με τους επιβάτες.
Καλούν την ΡΑΣ να προχωρήσει σε ενέργειες προς αποκατάσταση της κανονικότητας, καθώς όπως επισημαίνουν, οι δρομολογιακοί χρόνοι που εκδίδει ο ΟΣΕ, δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα, λόγω της κακής κατάστασης της υποδομής.
Αποτέλεσμα είναι να δημιουργούνται ουρές στις αποβάθρες, αλλά και εκνευρισμός δεδομένου ότι τα πραγματικά δρομολόγια και οι ώρες δεν έχουν καμία σχέση με τις πληροφορίες που αναγράφονται στα εισιτήρια των επιβατών.
«Παρά τις διαμαρτυρίες μας και στην Hellenic Train για το θέμα, που προκαλεί καθημερινά πλήθος διαμαρτυριών μεταξύ των επιβατών, καθώς άλλοι χρόνοι περιγράφονται κατά την αγορά του εισιτηρίου για κάποιον προορισμό και άλλοι ισχύουν πραγματικά λόγω της κατάστασης του δικτύου και της τήρησης των περιορισμών ταχύτητας, δεν έχει υπάρξει καμία αλλαγή που να λαμβάνει υπόψη την πραγματικότητα που ζούμε οι μηχανοδηγοί», επισημαίνει η ΠΕΠΕ.
Σύμφωνα με τα όσα αναφέρουν οι μηχανοδηγοί, καλούνται με τα γνωστά γραπτά υποδείγματα σε βραδυπορείες που προσθέτουν μέχρι και 20 λεπτά επιπλέον χρόνο καθημερινά στα υφιστάμενα δρομολόγια.
Διαβάστε περισσότερα στο ethnos.gr