Μπορεί η Ευρωπαία Γενική Εισαγγελέας Λέπουρα Κοβέσι αφήνει αιχμές για την διαχείριση της υπόθεσης από την ελληνική δικαιοσύνη, αλλά είναι γεγονός πως ήδη από την πρώτη ημέρα μετά το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών, ο συνταξιούχος πλέον ανώτατος εισαγγελικός λειτουργός, το όνομα του οποίου έχει συνδυαστεί με ιστορικές δικαστικές υποθέσεις όπως αυτή της Χρυσής Αυγής, είχε δώσει την πρώτη εισαγγελική παραγγελία αναθέτοντας την εποπτεία της προανάκρισης για στον τότε προϊστάμενο της Εισαγγελίας Εφετών Λάρισας, Σταμάτη Δασκαλόπουλο. Ωστόσο, δεν έμεινε μόνο εκεί αλλά δυο ημέρες αργότερα απέστειλε νέα παραγγελία ζητώντας την σε βάθος, προς πάσα κατεύθυνση και με ταχύτητα διερεύνηση της τραγωδίας. «Μη σταματάτε μόνο στον σταθμάρχη» ήταν το δια ταύτα της δεύτερης παραγγελίας του τότε επικεφαλής της εισαγγελίας του Αρείου Πάγου προς από τον προϊστάμενο της Εισαγγελίας Εφετών Λάρισας. «Δεν πρέπει να παγιδευτεί η δικανική κρίση σε ποινικές ευθύνες συγκεκριμένων ατόμων και μόνο. Αντίθετα, επιβάλλεται η πλήρης διερεύνηση της υπόθεσης από κάθε πλευρά και η απόδοση ευθυνών προς πάσα κατεύθυνση, σύμφωνα με τις ουσιαστικές ποινικές διατάξεις, την ισχύουσα δικονομική τάξη. Η ορθή απονομή δικαιοσύνης θα αποτελεί το καλύτερο και αιώνιο μνημόσυνο για τις ψυχές των νεκρών». Μάλιστα, υπογράμμιζε πως είναι απαραίτητη η «αυτοπρόσωπη και ενεργός παρουσία σας στον τόπο της άδικης απώλειας τόσων ανθρώπινων ζωών για τη συγκέντρωση των αποδεικτικών στοιχείων, που θα ρίξουν φως στα αίτια της τραγωδίας, ασφαλώς και είναι απολύτως απαραίτητη. Τα στοιχεία αυτά επιβάλλεται να εξεταστούν αρμοδίως, εξονυχιστικά και διεξοδικά». Η επιμονή του εισαγγελικού λειτουργού για την αποκάλυψη της αλήθειας, οδήγησε στις 7 Μαρτίου στην εντολή του για ανάσυρση του φακέλου για το δυστύχημα στο Άδενδρο, το οποίο αποτελεί πλέον και βασικό στοιχείο του κατηγορητηρίου της Ευρωπαϊκης Εισαγγελίας για την σύμβαση 717 για την αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου. Ο κ. Ντογιάκος με έγγραφο του προς την Εισαγγελία της Θεσσαλονίκης είχε ζητήσει να του σταλεί η δικογραφία που είχε σχηματιστεί προκειμένου να την επανεξετάσει ως προς το σκέλος που αφορά καταγγελίες για μη εκσυγχρονισμό του δικτύου, αφού η υπόθεση έχει φτάσει στη δικαιοσύνη σε ότι αφορά τον υπαίτιο του δυστυχήματος. Υπενθυμίζεται, ότι το 2017 το τρένο είχε εκτροχιαστεί, υπήρξαν τρεις νεκροί ανάμεσα τους και ο ένας μηχανοδηγός του τρένου, ενώ ο δεύτερος μηχανοδηγός οδηγήθηκε σε δίκη αλλά αθωώθηκε. Δυο εβδομάδες μετά το δυστύχημα, ο Ισίδωρος Ντογιάκος «ξαναχτύπησε» δίνοντας εντολή προς τον διοικητή του ΟΣΕ προκειμένου να του αποσταλλούν όλοι οι φάκελοι για θανατηφόρα σιδηροδρομικά δυστυχήματα που έγιναν την τελευταία δεκαπενταετία με στόχο την επαναξιολόγηση των σχετικών δικογραφιών. Ένα χρόνο μετά το δυστύχημα που στοίχισε τη ζωή σε 57 ανθρώπους η δικαστική έρευνα στη Λάρισα οδεύει προς το τέλος της, με τον εφέτη ανακριτή Σωτήρη Μπακαϊμη να αναμένει δυο πορίσματα και τις απολογίες των κατηγορουμένων να ολοκληρώνονται στις αρχές Μαΐου. Την ίδια ώρα, το κατώφλι της Ευρωπαίας ανακρίτριας Χριστιάνας Σαλαππα έχουν περάσει ήδη 8 κατηγορούμενοι για τη μη υλοποίησης της σύμβασης 717, ενώ έχει ανοίξει ξεχωριστή έρευνα για τους τους επιθεωρητές - ελεγκτές της Ελληνικής Εθνικής Αρχής Διαφάνειας στους οποίους ανατέθηκε από τις Εισαγγελικές Αρχές η διενέργεια ελέγχου σχετικά με την εκτέλεση της Σύμβασης 717.