Στην προώθηση της εκτροφής γαλοπούλας αναφέρθηκε ο επικεφαλής εκπαιδευτικού αγροκτήματος στην Αμερικανική Γεωργική Σχολή, δρ. Θεόδωρος Καλλίτσης, μιλώντας στην εκπομπή «In Business» του καναλιού της naftemporiki.gr.
H προώθηση εκτροφής της γαλοπούλας ξεκίνησε σταδιακά, με στόχο να εκπαιδεύονται οι μαθητές του αγροκτήματος. Επεσήμανε, δε, ότι τα προϊόντα που παράγονται στην Αμερικανική Γεωργική Σχολή διατίθενται στην αγορά.
«Εμείς έχουμε γενικά ως αρχή ό,τι παράγουμε ως αγρόκτημα να το διαθέτουμε στην αγορά, γιατί μας δίνει τη δυνατότητα να μοιραζόμαστε την ποιότητα αυτού που παράγουμε, αλλά και να εξωτερικεύουμε τις δραστηριότητές μας» επεσήμανε. Σημείωσε επίσης ότι «η ζήτηση, η προσφορά και η καλή μας διάθεση να παράγουμε καλά πράγματα, οδήγησαν στη σημερινή εκτροφή που απαριθμεί περίπου 20.000 γαλοπούλες».
Ο κ. Καλλίτσης ανέφερε ότι «η πρώτη γνωριμία του Έλληνα καταναλωτή με τη γαλοπούλα έγινε ως ένα προϊόν κτηνοτροφικό που ήταν στις στοχεύσεις μας να μελετηθεί».
Σημείωσε εξάλλου ότι στο σύνολο, στα σχολεία της Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής φοιτούν περίπου 1.000 σπουδαστές. Όπως εξήγησε, στο επαγγελματικό λύκειο από όπου προέρχονται οι νέοι αγρότες είναι λίγο κάτω από 200.
«Οι δραστηριότητές μας αφορούν σε όλο το φάσμα της εκπαίδευσης, ακόμη και από προσχολική ηλικία. Έρχονται παιδιά που αρχικά μαθαίνουν να σέβονται το περιβάλλον και να έχουν επαφή με την πρωτογενή παραγωγή» τόνισε και διευκρίνισε ότι «η δουλειά η δική μας είναι να εκπαιδεύουμε κόσμο και να μετέχουμε σε προγράμματα ερευνητικά και ανάπτυξης, που σχετίζονται με την αγροτική επαγγελματική εκπαίδευση».
Ερωτηθείς σχετικά, σημείωσε ότι «δεν έχουμε κάποια startup, ξέρω όμως ότι οι απόφοιτοί μας φτιάχνουν νέες επιχειρήσεις και συμμετέχουν πολύ δυνατά στη νέα γεωργία για την Ελλάδα, με τις καινούριες τεχνικές».
Η μείωση του αγροτικού πληθυσμού
Σε ό,τι αφορά τον αγροτικό πληθυσμό, είπε ότι υπάρχει ένας αριθμός νέων ανθρώπων που έρχονται συγκροτημένα και στοχευμένα με στόχο να επεκτείνουν οικογενειακές δραστηριότητες ή να ξεκινήσουν δικές τους.
«Από την άλλη πλευρά ωστόσο, βλέπουμε ότι μειώνεται ο αγροτικός πληθυσμός της χώρας» σημείωσε και πρόσθεσε ότι «την τελευταία 15ετία έχουμε καταγράψει πάνω από 30% μείωση του αγροτικού πληθυσμού. Διάβαζα ότι 7% είναι η μείωση την περασμένη χρονιά. Όλο και λιγότεροι άνθρωποι ασχολούνται παραδοσιακά με τη γεωργία. Είχαμε 15% του πληθυσμού και τώρα είναι κάτω από 10% αυτοί που ασχολούνται με τη γεωργία. Παρόλα αυτά, το να ασχολούνται νέα παιδιά, να μαθαίνουν τις καλύτερες πρακτικές και να πηγαίνουν στις πατρίδες τους κάνοντας πολύ καλή δουλειά, εφαρμόζοντας τις νεότερες μεθόδους, είναι κάτι που μας γεμίζει με ελπίδα».
Χαμηλή κατανάλωση στην Ελλάδα
Ο κ. Καλλίτσης είπε ότι η κατανάλωση γαλοπούλας στην Ελλάδα είναι από τις χαμηλότερες στην Ευρώπη. Όπως εξήγησε, καταναλώνεται περιστασιακά, για παράδειγμα τις ημέρες των Χριστουγέννων.
Εξέφρασε πάντως την εκτίμηση ότι η κατανάλωση θα αυξηθεί γιατί είναι μία εναλλακτική για τους επαγγελματίες κτηνοτρόφους. «Είναι κρέας πολύ θρεπτικό, υψηλής ποιότητας. Ταιριάζει στις σύγχρονες συνθήκες διατροφής και περιμένουμε να δούμε να αυξάνεται η κατανάλωσή του» τόνισε.
Σε ό,τι αφορά τις γειτονικές χώρες, είπε ότι είναι μεγάλη η παραγωγή στην Ιταλία, ενώ είναι υψηλή η κατανάλωση στην Αλβανία σε όλη τη διάρκεια του χρόνου. «Προσμένουμε να αυξηθεί η κατανάλωση και είμαστε έτοιμοι να αντεπεξέλθουμε» σημείωσε.
«Δεν έχουμε αυξήσει την τιμή σε σύγκριση με πέρσι»
Ως προς τα σημεία πώλησης, είπε ότι μπορεί κανείς να βρει γαλοπούλα από την Αμερικανική Γεωργική Σχολή σε επιλεγμένα κρεοπωλεία και σε σούπερ μάρκετ.
Αναφορικά με την τιμή, είπε ότι «δεν έχουμε αυξήσει την τιμή σε σύγκριση με πέρσι. Πήραμε μια δύσκολη απόφαση, οι τιμές της ενέργειας δεν έχουν χαμηλώσει». Ανέφερε επιπλέον ότι δημιουργούνται ειδικές συνθήκες που έχουν να κάνουν με το κλίμα, ωστόσο επανέλαβε ότι η τιμή πώλησης από την Αμερικανική Γεωργική Σχολή δεν έχει αυξηθεί