Πέρυσι ο ελληνικός τουρισμός ήταν στην κορυφή των προτιμήσεων εκατομμυρίων τουριστών του κόσμου, με ρεκόρ αφίξεων στην Ελλάδα, πλην των Ρώσων φυσικά, λόγω των γνωστών κυρώσεων και της χορήγησης βίζας.
Το οικονομικό αποτύπωμα το 2022, ήταν πολύ μεγάλο για όλους, αν όχι τρομακτικά μεγάλο, προοιωνίζοντας ένα ακόμα καλύτερο 2023.
Δεν έγινε έτσι όμως το σενάριο, λόγω της ελληνικής πλεονεξίας και της τεράστιας ανόδου των τιμών στα πάντα.
Ξαφνικά σχεδόν οι περισσότεροι που ασχολούνται με το τουριστικό προϊόν, ανέβασαν τις τιμές στο Όλυμπο, για μην πούμε και πιο ψηλά.
Εισιτήρια, αξία δωματίων, πακέτα διακοπών, τρόφιμα, αναψυκτικά, ποτά, και ότι τέλος πάντων σχετίζεται με τους τουρίστες, ανέβηκε στον 7ο ουρανό, αναμένοντας να τα πληρώσουν οι καλοί τουρίστες που θα ερχόντουσαν.
Το αποτέλεσμα είναι για φέτος τουλάχιστον, να πέσει η τουριστική κίνηση κατά 30% επίσημα στα νησιά μας, και ανεπίσημα πολύ παραπάνω από ξένους και Έλληνες τουρίστες, οι οποίοι για να μεταβούν σε ένα νησί καλούνται να ξεπουλήσουν σχηματικά την μισή περιουσίας τους, σε εισιτήρια, διαμονή και φαγητό.
Φέτος μόνο η Κρήτη κρατά ακόμα γερά, άγνωστο όμως για πόσο την ίδια στιγμή που οι ανατιμήσεις στην χώρα μας σε σχέση με άλλους προορισμούς έφτασαν το 20-30 %.
Μεγάλη πτώση στην ανταγωνιστικότητα του τουριστικού προϊόντος υπέστη η Ελλάδα, σύμφωνα με νέα έρευνα από την εταιρεία Savoo, που δείχνει ότι χάνουν έδαφος τα all inclusive πακέτα που προσφέρονται στη χώρα για τους ταξιδιώτες.
Οι ανεξέλεγκτες αυξήσεις τιμών στην Ελλάδα καθιστούν τη χώρα λιγότερο ελκυστική, σε σχέση με την Ισπανία και την Τουρκία. Τελικά δεν είναι μόνο οι δημοφιλείς προορισμοί που έχουν απολέσει χιλιάδες λόγω της μεγάλης ακρίβειας.
Όλες οι ξένες εταιρείες που ασχολούνται με τον τουρισμό τοποθετούν στην πρώτη θέση το Μαρόκο και στην δεύτερη την Τουρκία, στην οποία η Λίρα έχει γίνει χαρτοπετσέτα.
Δεν θα είμαστε φέτος ούτε στην πρώτη δεκάδα, ενώ η συνέχεια φαντάζει πραγματικά προβληματική.
Το 2022, η Ελλάδα ήταν μέσα στην Οχτάδα παγκοσμίως των δημοφιλών προορισμών ενώ φέτος τα πράγματα είναι πολύ άσχημα.
Ο πληθωρισμός σε όλα τα είδη της χώρας μας, ειδικά στα Σούπερ Μάρκετ, τα καύσιμα, τα ξενοδοχεία, και γενικά όλες οι υπηρεσίες έχουν ανέβει έως 50%, ποσοστό εξωφρενικό για τα μεσαία εισοδήματα τουριστών που επισκέπτονταν την χώρα μας.
Φέτος είχαμε μια μοναδική ευκαιρία ως τουριστική χώρα να προσελκύσουμε ακόμα περισσότερους τουρίστες, λόγω των πολλών προβλημάτων, αλλά κάποιοι σκέφθηκαν να θησαυρίσουν, ξεχνώντας ότι η υπερβολή οδηγεί πάντα σε μεγάλες αποτυχίες.
Το ακόμα πιο εξοργιστικό είναι ότι ολόκληρη ή αλυσίδα των υπηρεσιών για τον τουρισμό, αλλά και για τους Έλληνες πολίτες, δικαιολογεί τις υπέρογκες και δυσβάστακτες αυξήσεις, με διάφορες δικαιολογίες, μη κατανοώντας την ρίζα του προβλήματος.
Όσο για τον Έλληνα τουρίστα, ο οποίος τροφοδοτούσε πάντα τα νησιά και ολόκληρη την επαρχία, δεν τον σκέφθηκε κανένας, για αυτό και η απουσία Ελλήνων σε πολλούς δημοφιλείς προορισμούς είναι εκκωφαντική φέτος.
Η ουσία σε όλα αυτά για το 2023, είναι ότι αν από αύριο δεν αλλάξουμε τακτική, και αν δεν σκεπτόμαστε ότι υπάρχουν φτηνότεροι προορισμοί με λίγο υποβαθμισμένες υπηρεσίες (βλέπε Τουρκία), θα βλέπουμε τουρίστα και θα τον αναζητούμε με το δίκαννο, όπως έκανε ο δημοφιλής αξέχαστος ηθοποιός Θανάσης Βέγγος.