Σε μία χρονιά με αυξημένη τουριστική κίνηση, οι χιλιάδες ελλείψεις στον κλάδο έχουν ως αποτέλεσμα σε πολλές περιπτώσεις οι εργαζόμενοι, να «βγάζουν» δουλειά που αντιστοιχεί σε περισσότερα άτομα προκειμένου να εξυπηρετηθούν οι πελάτες. Αυτό οδηγεί αρκετούς εργαζόμενους σε παραίτηση, ιδίως όταν οι υπερωρίες και η παραπάνω εργασία δεν συνοδεύονται από επιπλέον μισθό.
Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα που αναφέρει στο CNN Greece ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εργαζομένων στον Επισιτισμό-Τουρισμό, Γιώργος Χότζογλου: «εργαζόμενος ως σεφ σε τουριστική επιχείρηση της Σαντορίνης παραιτήθηκε αφότου δούλεψε συνεχόμενα και χωρίς ρεπό, από τις αρχές της Μεγάλης Εβδομάδας έως το τέλος Μαΐου, δηλαδή για περισσότερο από έναν μήνα».
Κι αυτό, καθώς κάλυπτε τις ανάγκες της επιχείρησης που απαιτούσαν περισσότερους μάγειρες στην κουζίνα αλλά λόγω των μεγάλων ελλείψεων σε προσωπικό, δεν διέθετε.
Σε άλλη περίπτωση, όπως επισημαίνει, σε μεγάλο resort, την περίοδο του Πάσχα ένας σερβιτόρος αντιστοιχούσε σε 55 πελάτες, άρα έπρεπε να τους εξυπηρετήσει μόνος του καθώς και σε αυτή την ειδικότητα εργαζομένων, καταγράφονται μεγάλες ελλείψεις.
Σύμφωνα με τον κ. Χότζογλου το φετινό καλοκαίρι ξεκίνησε με ένα «κύμα» παραιτήσεων να παρατηρείται σε αρκετές τουριστικές επιχειρήσεις. Όπως εξηγεί, υπάρχουν εργαζόμενοι οι οποίοι κλήθηκαν να εργαστούν σε επιχειρήσεις που δεν εφαρμόζουν την ισχύουσα κλαδική σύμβαση - για παράδειγμα στον συνολικό μισθό μπορεί να περιλαμβάνονται και οι υπερωρίες ή ρεπό που δεν δίνονται.
Εργαζόμενοι παραιτούνται μάλιστα ακόμη και μετά από μόλις μία ημέρα εργασίας βλέποντας ότι οι συνθήκες δεν είναι καλές. Την ίδια στιγμή μεταξύ αρκετών επιχειρήσεων γίνεται «πλειοδοσία», όπως αναφέρει ο κ. Χότζογλου, προκειμένου να «αποσπάσουν» εργαζόμενους από άλλες για να καλύψουν τα κενά τους.