Κοινωνία

Αρσάκειο: «Bullying διαρκείας και κουλτούρα ατιμωρησίας»

Υπενθυμίζεται πως σύμφωνα με χθεσινή ανακοίνωση της «Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας», η διεύθυνση του συγκεκριμένου σχολείου έχει ολοκληρώσει την προβλεπόμενη διερευνητική διαδικασία (λήψη καταθέσεων των εμπλεκομένων μαθητών και των γονέων τους καθώς και εκπαιδευτικών) και το θέμα έχει υποβληθεί στον Σύλλογο Διδασκόντων του εν λόγω Γυμνασίου, που είναι αρμόδιο να λάβει αποφάσεις επί του θέματος. Ο Σύλλογος έχει κληθεί να συνέλθει την ερχόμενη Τρίτη (11 Απριλίου) με παράλληλη προβλεπόμενη κλήτευση των εμπλεκομένων μαθητών και των γονέων τους. Παράλληλα χωρεί η Ένορκη Διοικητική Εξέταση που ζήτησε και η Διοίκηση της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας από την Εκπαιδευτική Διεύθυνση της Περιφέρειας, ώστε να διερευνηθούν και τυχόν ευθύνες των εκπαιδευτικών.

Άνθρωπος από το στενό οικογενειακό περιβάλλον του 15χρονου (τα στοιχεία του βρίσκονται στη διάθεση της «Κ»), δηλώνει πως ο λόγος που η οικογένεια έχει ορίσει δικηγόρο, καταθέτοντας μήνυση κατά παντός υπευθύνου, είναι γιατί αυτό που τους ενδιαφέρει είναι να εξασφαλίσουν ένα προστατευμένο περιβάλλον όχι μόνο για τον 15χρονο αλλά και για τα υπόλοιπα παιδιά του σχολείου. Όπως μάς είπε χαρακτηριστικά: «υπάρχουν τόσα πολλά παιδιά που περιμένουν να μπουν σε αυτό το σχολείο. Αν κάποια που ήδη φοιτούν εκεί, παραβατούν με τόσο κακό τρόπο, ας απομακρυνθούν και ας έρθουν αυτά που περιμένουν. Είναι πολύ λάθος να καλλιεργείται κουλτούρα ατιμωρησίας».

«Το bullying ξεκίνησε πέρυσι»

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ο άνθρωπος της οικογένειας χαρακτηρίζει το περιστατικό με την πετονιά ως τον «απόηχο» πολλαπλών περιστατικών bullying, τα οποία ξεκίνησαν σε βάρος του 15χρονου πέρυσι, την περίοδο πριν από το Πάσχα, όταν και τα παιδιά επέστρεψαν στο σχολείο μετά από σχεδόν ενάμιση χρόνο τηλεκπαίδευσης (με διαλείμματα).

Τα περιστατικά λεκτικής βίας ξεκίνησαν σε βάρος του 15χρονου, από ένα ιδιαίτερα παραβατικό συμμαθητή του, σύμφωνα με την οικογένεια. Μάλιστα, ο εν λόγω μαθητής, που τελικά απομακρύνθηκε από το σχολείο, χωρίς η οικογένεια του 15χρονου να γνωρίζει αν αυτό συνέβη με επιλογή της οικογένειάς του ή με παρέμβαση του σχολείου, ήταν μέλος της παρέας που «πρωταγωνίστησε» στο πρόσφατο περιστατικό με την πετονιά. «Το σχολείο δεν είχε τότε σκοπό να ασχοληθεί σοβαρά», λέει ο άνθρωπος που μίλησε στην Κ» και συνεχίζει: «Έγιναν από την οικογένεια τηλεφωνικές επικοινωνίες με το σχολείο, αλλά διακρίναμε μια στάση πολύ συμβιβαστική και μια προσπάθεια να παρουσιαστεί το περιστατικό ως χαμηλής σημασίας. Επί της ουσίας αδιαφόρησαν».

Ο ίδιος άνθρωπος, προσθέτει πως έπρεπε οι δύο συμμαθητές να φτάσουν να πιαστούν στα χέρια και η οικογένεια να κάνει μια πιο έντονη παρέμβαση, για να ξεκινήσει να ασχολείται με το θέμα η διεύθυνση, ενώ τονίζει ακόμα, πως χρειάστηκε να κάνει παρέμβαση και καθηγητής του έτερου Αρσακείου Ψυχικού, για να δοθεί η πρέπουσα σημασία. Σύμφωνα με την οικογένεια, ο μαθητής που παρενοχλούσε τον 15χρονο, είχε κλέψει και χρήματα από τον τελευταίο. Έκτοτε, ο 15χρονος στοχοποιήθηκε.

Τα παράλληλα περιστατικά παραβατικότητας και η αργοπορημένη ενημέρωση της οικογένειας

Ο άνθρωπος από την οικογένεια του 15χρονου, σημειώνει πως το συγκεκριμένο παιδί, φαίνεται να μην είναι το μοναδικό θύμα bullying στο σχολείο. Όπως λέει χαρακτηριστικά, οι κλοπές -χρημάτων, κινητών τηλεφώνων κ.α- είναι συχνό φαινόμενο, με τουλάχιστον δύο συμμαθητές του 15χρονου να έχουν αναφέρει πως έχουν χάσει χρήματα, πράγμα που άλλος ένας γονέας (τα στοιχεία του επίσης στη διάθεση της «Κ»), λέει ότι συνέβη και στο δικό του παιδί. Σε αυτή την περίπτωση, τού έκλεψαν το κινητό του τηλέφωνο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Σύμφωνα με τον συγγενή του 15χρονου, μετά από συνεχόμενα περιστατικά κλοπών στην τάξη, κάποια στιγμή, καθηγητής είπε στα παιδιά πως θα έπρεπε να δώσουν όλοι χρήματα, για το ποσό που εκλάπη από συμμαθήτρια τους, με τον 15χρονο να αντιδρά σε αυτό, μιας και είχε πέσει και ο ίδιος θύμα κλοπής.

Η οικογένεια σημειώνει πως περιστατικά παραβατικότητας σαν τα παραπάνω, αλλά και όσα αφορούν σχολικό εκφοβισμό, δεν αντιμετωπίζονται αποτελεσματικά από το σχολείο. Ο άνθρωπος που μίλησε στην «Κ» θεωρεί πως αυτό συμβαίνει, γιατί το σχολείο διατηρεί για αυτά τα φλέγοντα ζητήματα αναχρονιστικές αντιλήψεις.

Και όπως συμπληρώνει: «Είναι πολύ θλιβερό να συμβαίνει αυτό, όταν πολλοί γονείς επιλέγουν ένα σχολείο σαν το συγκεκριμένο, και για να νιώσουν πιο ασφαλείς σε σχέση με το bullying που θεριεύει σε άλλα σχολεία. Μιλάμε για ένα σχολείο που διακηρύσσει ότι προάγει τον πολιτισμό και όντως σε συγκεκριμένα θέματα, το κάνει. Αυτό πρέπει να το αναγνωρίσουμε. Πέρυσι για παράδειγμα, το παιδί μας συμμετείχε σε έναν εξαιρετικό όμιλο δημιουργικής γραφής, ενώ φέτος συμμετείχε σε σημαντικές δράσεις για την κλιματική κρίση».

Σε κάθε περίπτωση, το βίαιο περιστατικό σε βάρος του 15χρονου δεν αποτελεί την εξαίρεση, καθώς σύμφωνα με το περιβάλλον του μαθητή, ο ίδιος ανέφερε στην οικογένεια του, πως λίγο πριν το περιστατικό με την πετονιά, ομάδα παιδιών κατέβασαν το παντελόνι σε συμμαθητή τους από το διπλανό τμήμα.

Όσο για το τελευταίο περιστατικό, η οικογένεια του 15χρονου ενημερώθηκε από τον ίδιο τον μαθητή, το βράδυ της ημέρας που συνέβη, με το σχολείο να μην έχει ενημερώσει ως τότε τους γονείς, αν και «το παιδί προσήλθε μετά το δέσιμο με την πετονιά στο ιατρείο του σχολείου και με τα σημάδια στο λαιμό του. Μάλιστα, είπε σε καθηγητή πως αυτό που έπαθε, το έπαθε με σκοινί». Δεν μάς ενημέρωσε κανείς, εμείς ήμασταν αυτοί που ενημερώσαμε μέλος της διεύθυνσης του σχολείου εκείνο το βράδυ, λέγοντας τους πως θα κινηθούμε νομικά», σημειώνει ο άνθρωπος που μίλησε στην «Κ» και προσθέτει: «τελικά λάβαμε ένα e-mail από το σχολείο, δύο ημέρες μετά το περιστατικό, την Κυριακή το βράδυ. Το e-mail έλεγε ότι οι γονείς έπρεπε να εμφανιστούν στο σχολείο την επόμενη ημέρα “για ένα πολύ σημαντικό γεγονός που αφορούσε το παιδί τους, κάτι που τους φάνηκε σχεδόν αστείο”».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ενοχλημένη είναι όμως η οικογένεια και με το γεγονός πως ο 15χρονος συνυπάρχει στην ίδια σχολική αίθουσα με τους μαθητές που τον έδεσαν με πετονιά. «Σκεφτείτε πως ένας καθηγητής τους είπε σήμερα: “γιατί γελάτε; Δεν σας φτάνει αυτό που έγινε;” με έναν από αυτούς να απαντά: “Και τι θέλετε να κάνουμε; Δεν έγινε και τίποτα”. Το σχολείο έπρεπε να τους απομακρύνει, μέχρι να ληφθούν οι τελικές αποφάσεις, έστω και χωρίς να μετρούν απουσίες.

Όπως καταλαβαίνετε, το παιδί έχει σκαμπανεβάσματα στα συναισθήματα και τις αντιδράσεις του, όμως το αντιμετωπίζει και θέλει να παραμείνει στο σχολείο, μιας και εκεί είναι και οι φίλοι του. Θεωρεί άλλωστε πως δεν είναι αυτός που πρέπει να απομακρυνθεί από το σχολικό περιβάλλον και αυτό είναι μια υγιής αντίδραση».

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ελληνοτουρκικά 0

Αποκάλυψη: Αυτές είναι οι περιοχές του Αιγαίου που οι Τούρκοι θέλουν να υφαρπάξουν από την Ελλάδα στην «μοιρασιά» ΑΟΖ-υφαλοκρηπίδας

Η Τουρκία, επιδιώκει την περιορισμένη επέκταση των Ελληνικών χωρικών υδάτων στο Αιγαίο, διαφοροποιούμενη γεωγραφικά...