Η ημερίδα απευθυνόταν στους μαθητές του Δημοτικού Σχολείου αλλά και στους εκπαιδευτικούς τελούσε δε υπό την αιγίδα της Αστυνομικής Διεύθυνσης Ακαρνανίας, της Διεύθυνσης πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αιτωλοακαρνανίας και του ΠΕΚΕΣ Δυτικής Ελλάδας. Στην πρωινή συνεδρία ενημερώθηκαν διαδοχικά κατά ομάδες, οι μαθητές όλων των τάξεων με σύγχρονες προσεγγίσεις για το πώς πρέπει να αντιδράσουν σε μια επιχειρούμενη κακοποιητική συμπεριφορά. Στην απογευματινή συνεδρία συμμετείχαν οι εκπαιδευτικοί του Δημοτικού Σχολείου και Νηπιαγωγείου Δοκιμίου και του Δημοτικού Σχολείου Καλυβίων.
Την οργάνωση είχαν η Μέντορας του σχολείου μας κα Βασιλική Μαρούση και οι ενδοσχολικοί Συντονιστές Εκπαίδευσης: κα Ελένη Σαμαρά για τις Α-Β-Γ τάξεις, κα Ειρήνη Θανασοπούλου για τις Δ-Ε-ΣΤ τάξεις και η κα Αγγελική Λαμπροπούλου.
Εισηγητές της ημερίδας ήταν η αστυνομική Διευθύντρια κ. Ανδρεοπούλου Δήμητρα, προϊσταμένη του Τμήματος Ενδοοικογενειακής Βίας, οι συντονιστές εκπαίδευσης του ΠΕΚΕΣ Δυτικής Ελλάδας κ.κ. Σακκούλης Δημήτριος και Βαλμάς Θεοφάνης, ο προϊστάμενος περιβαλλοντικών προγραμμάτων της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αιτ/νίας κ. Θεόδωρος Τσιλίκας, η σχολική ψυχολόγος κ. Νίκη Μπουλούκη, η κοινωνική λειτουργός δ. Σωτηρία Καραγκούνη, ενώ την εκδήλωση παρουσίασε η εκπαιδευτικός κ. Λαμπροπούλου Αγγελική.
Η παιδική κακοποίηση είναι ένα φαινόμενο της εποχής μας με αυξανόμενη ένταση και έκταση τα τελευταία χρόνια. Τα σχολεία μας σε καμιά περίπτωση δεν θα μπορούσαν να μείνουν αδιάφορα στις αλυσιδωτές αντιδράσεις που έχει πάρει πλέον το φαινόμενο της παιδικής κακοποίησης. Ενθαρρύνοντας τη συνεργασία ανάμεσα στους φορείς της πολιτείας, στα πλαίσια της εκπαιδευτικής και κοινωνικής δράσης του «ανοικτού σχολείου» πραγματοποίησαν αυτή την ημερίδα.
Κατά τη διάρκεια της ημερίδας οι εξειδικευμένοι εισηγητές παρουσίασαν τις μορφές κακοποίησης όπως έχουν διαμορφωθεί αλλά και καταγραφεί στην ελληνική κοινωνία τα τελευταία χρόνια. Ένας από τους άξονες που αναλύθηκε ειδικά ήταν η έκταση που έχει λάβει ο κίνδυνος που ελλοχεύει ακόμα και στο περιβάλλον του σπιτιού μας. Ιδιαίτερες επισημάνσεις έγιναν πάλι για τους κινδύνους από την ευρύτερη χρήση της τεχνολογίας.
Στο τέλος των εισηγήσεων ακολούθησε εποικοδομητική συζήτηση με μελέτη περιπτώσεων. Επίσης δόθηκαν οδηγίες στο εκπαιδευτικό προσωπικό και στους συναρμόδιους φορείς για την συνεργασία και αναζήτηση τρόπων κοινής αντιμετώπισης περιστατικών επιχειρούμενης παιδικής κακοποίησης.