Παρότι ο σταθμάρχης στα τελευταία ηχητικά ντοκουμέντα που έχουν δει το «φως» της δημοσιότητας ακούγεται να λέει επανειλημμένα ότι έδιωξε το επιβατικό τρένο κανονικά προς την άνοδο, ο φύλακας της διάβασης ξεκαθαρίζει τα πράγματα για το τι συνέβη τη νύχτα της τραγωδίας ισχυριζόμενος πως είδε το τρένο να κινείται στην ίδια γραμμή στην οποία κινούνταν -κατευθυνόμενη προς την Αθήνα- η εμπορευτική αμαξοστοιχία.
Ο ίδιος υποστήριξε πως αφότου είδε το τρένο να κινείται αντίθετα ενημέρωσε τους αρμόδιους μέσω του παλιού σταθμάρχη (σ.σ.: Γιώργος) που στη συνέχεια είχαν τηλεφωνική επικοινωνία, με τον τελευταίο να τον πιέζει να θυμηθεί προς ποια κατεύθυνση είδε το τρένο να διέρχεται. «Θυμίσου πώς έφυγε το τρένο» ρωτούσε. «Γιώργο, έκανε τη διαγώνια, έφυγε ανάποδα, έφυγε από την κάθοδο» ήταν η απάντηση του φύλακα.
«Εγώ είμαι εδώ σε ένα πασάγιο που λέμε, σε μια διάβαση φυλασσόμενη μετά την Καραγάτση, δηλαδή από το κλειδί έχω απόσταση 100 μέτρα» συνέχισε, λέγοντας πως είδε μπροστά στα μάτια του το επιβατικό τρένο να μπαίνει στην κάθοδο. Όπως εξήγησε όμως ο φύλακας της διάβασης, το γεγονός ότι είδε το τρένο να μπαίνει στην κάθοδο δεν τον παραξένεψε, καθώς «εμείς είχαμε εντολή απο τον σταθμάρχη ότι τα τρένα θα φύγουν από την κάθοδο».
«Όχι, όχι. Ποτέ των ποτών, όχι, όχι» δήλωσε επίμονα στην ερώτηση δημοσιογράφου σχετικά με το εάν είχε υπάρξει κάποια στιγμή πρόβλημα με το κλειδί στο συγκεκριμένο σημείο.
Μεταξύ άλλων διαβεβαίωσε πως εκείνος ήταν ο τελευταίος άνθρωπος που μίλησε με τους μηχανοδηγούς του Intercity μέσω ασυρμάτου. «Ελεύθερα, 62 ελεύθερα, το πασάκι Αγιάς, καλό δρόμο παιδία» φέρεται να ήταν τα τελευταία λόγια των μηχανοδηγών προς τον φύλακα με τον ίδιο να τους εύχεται στη συνέχεια καλόπ βράδυ και καλή συνέχεια.
«Σε 5 λεπτά από εδώ, δηλαδή την απόσταση τη δική μου, σε 7 λεπτά έγινε το ατύχημα (σ.σ. δυστύχημα)», αποκάλυψε ο φύλακας που είδε τελευταίος το τρένο πριν να συνθλιβεί από την σύγκρουση με το εμπορευματικό.