«Χθες ο κύριος Κούγιας μετέφερε μία πληροφορία στο Μέγκα. Εγώ την έλεγξα την πληροφορία και εκείνο που αποδεικνύεται είναι ότι η απογευματινή βάρδια ήταν με δύο σταθμάρχες, οι οποίοι δούλευαν από τις 14: 00 μέχρι τις 23:00. Τώρα η επιτροπή θα ψάξει να δει γιατί αυτοί δεν ήταν μέχρι τις 23:00 να περιμένουν να φύγει -αφού ο άλλος ήταν άπειρος- και το Intercity 62. Αυτό είναι ένα μεγάλο ερώτημα και ένα μεγάλο ερώτημα είναι γιατί να μην είχαμε στην απογευματινή βάρδια τον εν λόγω σταθμάρχη που ήταν άπειρος και στη νυχτερινή να είχαμε τον έμπειρο;» τόνισε μιλώντας στην ΕΡΤ και τους Δημήτρη Κοτταρίδη και τη Νίνα Κασιμάτη ο πρώην Διευθυντής Ασφαλείας και Κυκλοφορίας Αμαξοστοιχιών ΤΡΑΙΝΟΣΕ και πρώην μέλος της Επιτροπής Ερευνών Χρήστος Ρετσινάς.
Σημειώνεται ότι ο Αλέξης Κούγιας δήλωσε στον τηλεοπτικό σταθμό το Σάββατο πως έλαβε μία πληροφορία που έκανε λόγο πως σε εκείνη τη βάρδια υπήρχε και δεύτερος σταθμάρχης, ο οποίος όμως έφυγε στις 22:00.
Όπως είπε «σήμερα μου δόθηκε μία πληροφορία που είναι ασφαλής. Στη βάρδια αυτή υπήρχαν δύο σταθμάρχες. Αυτός που μου το είπε είναι απόλυτος. Έπρεπε να είναι εκεί την ώρα που αναχωρούσε η αμαξοστοιχία κι άλλαξαν οι γραμμές. Αυτός έφυγε στις 22:00 για το σπίτι του. Αυτό, πραγματικά, είναι πολύ σοβαρό».
Πρώην δ/ντης Ασφάλειας ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Από τα τέλη του ’20 δεν μπαίνω σε τρένο
«Ο εν λόγω σταθμάρχης έχει δώσει στον ρυθμιστή κυκλοφορίας του ΟΣΕ – ο οποίος συμπληρώνει τον γραφικό πίνακα που συμπληρώνουν τα τρένα, τις διασταυρώσεις, τις καθυστερήσεις κλπ- ότι φεύγει από την άνοδο, ότι φεύγει κανονικά. Αυτό είναι σημειωμένο στην Καρόλου[…] Τώρα βγήκε ότι ο μηχανοδηγός του είπε είμαι στην κάθοδο, “είμαι καλά;” και δεν έπαιρνε απάντηση και κακώς συνέχιζε. Θα έπρεπε ακαριαία να είχε πεδήσει την αμαξοστοιχία και να είχε ειδοποιήσει και να φώναζε από τα ραδιοτηλέφωνα και το κατερχόμενο τρένο για να τον ακούσουν οι μηχανοδηγοί» τόνισε ακόμα ο κ. Ρετσινάς.
Ο κ. Ρετσινάς εξέφρασε τη άποψη ότι αν εξακολουθούσε να υπάρχει το κέντρο δευτεροβάθμιου ελέγχου κυκλοφορίας των τρένων που λειτουργούσε μέχρι τα τέλη του 2020 στο κέντρο της Αθήνας, «δεν υπήρχε περίπτωση να μην προλάβουμε λάθος σταθμάρχη».
«Θεώρησε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ότι το θέμα της ασφάλειας -πολύ κακώς για μένα- είναι θέμα του ΟΣΕ αποκλειστικά και των συστημάτων και έβαλε ένα δικό της υποτίθεται σύστημα παρακολούθησης της κυκλοφορίας, όχι της ασφάλειας, το οποίο με GPS στις μηχανές δείχνει πού είναι το τρένο. Αυτό από πλευράς ασφάλειας είναι άχρηστο. Μου δείχνει ότι τώρα στη Θήβα μετά μετακινείται η κουκίδα προς τη Λειβαδιά. Δεν μου δείχνει σε ποια γραμμή πάει το τρένο και αν έρχεται το άλλο κατερχόμενο και πρόκειται να συγκρουστούν. Γιατί αν το έδειχνε αυτό το σύστημα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα έπρεπε να είχαν ειδοποιήσει τους μηχανοδηγούς να σταματήσουν τα τρένα» είπε χαρακτηριστικά.