Κοινωνία

Καταγγελίες που εξοργίζουν: «Ο σταθμάρχης δεν ήταν στο σταθμό την ώρα του δυστυχήματος»

Πένθος και οργή για τον άδικο χαμό δεκάδων νέων ανθρώπων στη σύγκρουση τραίνων στα Τέμπη, έχει σκεπάσει όλη την Ελλάδα. Οι ευθύνες βαραίνουν πολλούς, αλλά οι καταγγελίες που έρχονται στη δημοσιότητα επικεντρώνονται σε ένα πρόσωπο ιδιαιτέρως.

Οι πληροφορίες που έρχονται στο φως της δημοσιότητας, τόσο για τον σταθμάρχη, ο οποίος φέρει μεγάλο μερίδιο ευθύνης, όσο και για όλους όσοι ευθύνονται για αυτή την τραγωδία σοκάρουν. Μάλιστα, το πρωί του Σαββάτου, ο Γιώργος Μπαρτζώκης, δικηγόρος ενός εκ των θυμάτων, προχώρησε σε μια σοκαριστική καταγγελία, η οποία -εφόσον επιβεβαιωθεί- θα αλλάξει τα δεδομένα της υπόθεσης.

Συγκεκριμένα, ο κ. Μπαρτζώκης υποστήριξε πως ο σταθμάρχης της Λάρισας δεν βρισκόταν στο σταθμό της Λάρισας την ώρα της τραγωδίας και πως στο σημείο βρισκόταν μόνο ο κλειδούχος.

Σύμφωνα με καταγγελίες που έχει δεχθεί ο δικηγόρος, την ώρα του δυστυχήματος, στις κλήσεις του σταθμάρχη υπήρχε οχλαγωγία και ακουγόταν μουσική. «Στα 100 μέτρα υπάρχει ένα καφέ που δεν είχε μουσική» είπε συμπληρώνοντας πως «δεν ήταν στη θέση του ο σταθμάρχης».

«Φαίνεται ότι, ο κλειδούχος ήταν στη θέση του σταθμάρχη και ο σταθμάρχης ήταν μακριά», είπε χαρακτηριστικά.

Είπε μάλιστα πως, οι σχετικές καταγγελίες τεκμηριώνονται από επί τόπια στοιχεία και ότι «πήγε η Αστυνομία και πήρε το υλικό από τις κάμερες, εγώ ζήτησα να πάρει και τα σκουπίδια».

Πρώην σταθμάρχης Βόλου: Η τηλε-διοίκηση στη Λάρισα σταμάτησε λόγω έλλειψης προσωπικού

Μιλώντας το πρωί της Παρασκευής (03/03) στο MEGA, ο πρώην σταθμάρχης Βόλου Γιώργος Αποστολέρης κατήγγειλε τις τεράστιες ελλείψεις στον σιδηρόδρομο, ενώ αναφέρθηκε και στην απαιτούμενη εκπαίδευση των σταθμαρχών.

Στην τοποθέτησή του, ο κ. Αποστολέρης χαρακτήρισε τον σταθμό της Λάρισας «δύσκολο», με πολύ έντονο φόρτο εργασίας. Τόνισε ότι λόγω του φόρτου εργασίας παλιότερα στην βάρδια υπήρχαν δύο σταθμάρχες, όπως και δύο σταθμάρχες στην τηλεδιοίκηση:  

«Ήμουν 40 χρόνια σταθμάρχης. Έχω γυρίσει αρκετούς σταθμούς, στη Λάρισα υπηρέτησα για λίγο χρονικό διάστημα. Είναι από τους δυσκολότερους σταθμούς, είναι πραγματικά πολύ ιδιαίτερος. Ο φόρτος εργασίας είναι πολύ μεγάλος εκεί και επίσης στο παρελθόν δεν υπηρετούσε στη βάρδια ένας στάθμαρχης: Υπήρχαν δύο σταθμάρχες και τηλεδιοίκηση από πίσω, η οποία είχε άλλους δύο σταθμάρχες. Για να σας δώσω ένα παράδειγμα το 2004 που ανέλαβα λίγους μήνες πριν τους Ολυμπιακούς Αγώνες, στον Βόλο υπήρχαν 28 σταθμάρχες και 36 κλειδούχοι. Σήμερα δεν υπάρχει κανένας.

Η τηλεδιοίκηση (στη Λάρισα) λειτουργούσε τρία-τέσσερα χρόνια πριν και απέτρεπε κάθε λάθος που θα μπορούσε να κάνει ένας σταθμάρχης ή κι ένας μηχανοδηγός ακόμα. Σταμάτησε γιατί δεν υπάρχει προσωπικό. Όπως και στο γραφείο κινήσεως δεν υπηρετούν πλέον δύο σταθμάρχες - υπηρετεί ένας. Η τηλεδιοίκηση για να λειτουργήσει θέλει γύρω στα 11 άτομα».

Στην ερώτηση δημοσιογράφου εάν η τηλεδιοίκηση έκλεισε επίτηδες λόγω περικοπών, ο κ. Αποστολέρης απάντησε αρνητικά: «Δεν μπορούμε να πούμε ότι κλείστηκε επίτηδες, απλώς φεύγουν συνεχώς σταθμάρχες με αποτέλεσμα να μην υπάρχει έμπειρο προσωπικό».

Για την εκπαίδευση των σταθμαρχών

Σχετικά με την απαιτούμενη εκπαίδευση των σταθμαρχών ξεκαθάρισε: «Με σαράντα μέρες δεν γίνεσαι σταθμάρχης και, μάλιστα, δεν μπορείς να υπηρετήσεις σε ένα τέτοιο σταθμό με τόσο φόρτο εργασίας. Η εμπειρία αποκτάται μέσω εργασίας σε μικρούς σταθμούς και με μεταθέσεις».

Σύμφωνα με τον πρώην σταθμάρχη του Βόλου και ο μηχανοδηγός θα έπρεπε να κάνει μία εκφώνηση ότι θα πάρει την παρακαμπτήρια, δηλαδή στην γραμμή της καθόδου, και έτσι με την ανακοίνωση αυτή θα ενημερωνόταν και ο μηχανοδηγός της εμπορικής αμαξοστοιχίας.

Καταλήγοντας ο κ. Αποστολέρης υπογράμμισε ότι «στο μιλητό δεν γίνεται κυκλοφορία».

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ελληνοτουρκικά 0

Αποκάλυψη: Αυτές είναι οι περιοχές του Αιγαίου που οι Τούρκοι θέλουν να υφαρπάξουν από την Ελλάδα στην «μοιρασιά» ΑΟΖ-υφαλοκρηπίδας

Η Τουρκία, επιδιώκει την περιορισμένη επέκταση των Ελληνικών χωρικών υδάτων στο Αιγαίο, διαφοροποιούμενη γεωγραφικά...