Ο Κωνσταντίνος Β΄ γεννήθηκε στις 2 Ιουνίου του 1940 στα Ανάκτορα του Παλαιού Ψυχικού. Γονείς του ήταν ο πρίγκιπας Παύλος της Ελλάδας, αδελφός και διάδοχος του βασιλιά της Ελλάδας Γεωργίου Β΄, και η πριγκίπισσα της Ελλάδας, του Αννοβέρου, της Μεγάλης Βρετανίας και της Ιρλανδίας Φρειδερίκη.
Την ημέρα της γέννησής του ρίφθηκαν 101 κανονιοβολισμοί από το λόφο του Λυκαβηττού, όπως συνηθιζόταν για να αναγγελθεί ότι ο νέος πρίγκιπας ήταν αγόρι.
Βαπτίστηκε στην Αθήνα με ανάδοχο τις Ένοπλες Δυνάμεις. Έχει δύο αδελφές, τη Σοφία και την Ειρήνη. Η Σοφία ήταν βασίλισσα της Ισπανίας από το 1975 μέχρι την παραίτηση του συζύγου της βασιλιά Χουάν Κάρλος Α΄ της Ισπανίας το 2014 και την άνοδο του υιού της Φιλίππου ΣΤ΄ στον ισπανικό θρόνο.
Η οικογένειά του ακολούθησε τη βασιλική οικογένεια, η οποία κατά τις παραμονές της ναζιστικής προέλασης στην Αθήνα, μαζί με την κυβέρνηση και την ηγεσία των Ενόπλων Δυνάμεων της χώρας, μέσω της Κρήτης κατέφυγαν στην Αίγυπτο, όπου και σχημάτισαν τη λεγόμενη «Κυβέρνηση της Αιγύπτου» και τέθηκαν επικεφαλής ελληνικών ταγμάτων που μαχόταν στην Αφρική κατά του Άξονα. Αργότερα διέμεινε στη Νότια Αφρική. Επέστρεψαν στην Ελλάδα το 1946 με την παλινόρθωση της μοναρχίας και την επιστροφή του βασιλιά Γεώργιου Β΄.
Ένα χρόνο αργότερα, το 1947, μετά τον αιφνίδιο θάνατο του Γεώργιου Β΄, ο πατέρας του ανέβηκε στον θρόνο και ο Κωνσταντίνος ορίστηκε διάδοχος
Το 1955 του απονεμήθηκε ο τίτλος του Δούκα της Σπάρτης. Την ίδια χρονιά ζητήθηκε από τον λόγιο και καθηγητή του Πανεπιστημίου Αθηνών Κωνσταντίνο Τσάτσο να του παραδώσει μαθήματα φιλοσοφίας. Το 1958 αποφοίτησε από το Εθνικό Εκπαιδευτήριο Αναβρύτων, συνεχίζοντας διετή φοίτηση στα Σώματα των Ενόπλων Δυνάμεων. Το 1960 εγγράφηκε στη Νομική Σχολή Αθηνών.
Το 1960 στους Ολυμπιακούς αγώνες της Ρώμης συμμετείχε στην ομάδα ιστιοπλοϊας της Ελλάδας, η οποία κέρδισε το χρυσό μετάλλιο στην κατηγορία Ντράγκον. Συμμετείχε ως πηδαλιούχος του σκάφους «Νηρεύς» όπου πλήρωμα ήταν ο Οδυσσέας Εσκιτζόγλου και ο Γιώργος Ζαΐμης. Η ομάδα απέσπασε το πρώτο χρυσό ολυμπιακό μετάλλιο της Ελλάδας από το 1912. Συμμετείχε ακόμη και στα Πανελλήνια πρωταθλήματα τοιχοσφαίρισης με πολλές δεύτερες και τρίτες νίκες στο διπλό.
Η περίοδος της βασιλείας
Στις 6 Μαρτίου 1964 ο βασιλιάς Παύλος πέθανε από καρκίνο και τον διαδέχτηκε στο θρόνο ο 24χρονος Κωνσταντίνος ως Βασιλιάς της Ελλάδας Κωνσταντίνος Β΄.Αν και δημοφιλής, θεωρήθηκε νέος, άπειρος και ευρισκόμενος υπό την ισχυρή επιρροή της μητέρας του βασίλισσας Φρειδερίκης.
Η πολιτική κατάσταση την περίοδο της βασιλείας του Κωνσταντίνου ήταν ιδιαίτερα πολωμένη μεταξύ του πρωθυπουργού και αρχηγού της Ενώσεως Κέντρου Γεωργίου Παπανδρέου και του αρχηγού της ΕΡΕ Παναγιώτη Κανελλόπουλου, ο οποίος ουσιαστικά υποκαθιστούσε τον αυτοεξόριστο ιδρυτή του κόμματος Κωνσταντίνο Καραμανλή.
Διετέλεσε βασιλέας της Ελλάδας από το 1964 έως το 1973, οπότε με δημοψήφισμα καταργήθηκε η μοναρχία και κηρύχθηκε έκπτωτη η δυναστεία από τη Χούντα των Συνταγματαρχών.Με το Δημοψήφισμα του 1974 εξέπεσε οριστικά του αξιώματός του στην Ελλάδα, καθώς οι πολίτες επέλεξαν με ποσοστό 69,2% την Αβασίλευτη Δημοκρατία ως μορφή του πολιτεύματος. Από το 1967 ζούσε αυτοεξόριστος στην Ιταλία και το Ηνωμένο Βασίλειο, ενώ τα τελευταία χρόνια αποφάσισε να εγκατασταθεί μόνιμα στην Ελλάδα.
To love story
Η Άννα Μαρία με τον Κωνσταντίνο γνωρίστηκαν το 1959 σε χορό. Ξανασυναντηθήκαν το 1962 στο γάμο της πριγκίπισσας Σοφίας (αδελφής του Κωνσταντίνου ) με τον Χουάν Κάρλος, όπου χόρευαν παρέα όλο το βράδυ. Κάτι που δεν πέρασε απαρατήρητο από την Φρειδερική. Έτσι, η πρόταση γάμου του Κωνσταντίνου στην τότε πριγκίπισσα της Δανίας δεν άργησε να έρθει.
Όταν έγιναν οι αρραβώνες του ζεύγους τον Ιανουάριο του 1963, η Άννα Μαρία είχε δηλώσει: «Δεν ονειρεύτηκα ποτέ να παντρευτώ ένα Βασιλιά. Ήθελα απλά να είμαι μία γυναίκα ευτυχισμένη με το σύζυγό της. Ναι, αγαπώ εδώ και καιρό τον Κωνσταντίνο, και εύχομαι ο χρόνος να μας επιτρέψει να ζήσουμε μερικά χρόνια όπως όλος ο κόσμος».
Ο γάμος
Την Παρασκευή 18 Σεπτεμβρίου του 1964 τελέστηκε ο γάμος του 23χρονου Κωνσταντίνου και της μόλις 18χρονης Άννας-Μαρίας. Παρουσία όλης της Ιεράς Συνόδου, ο Αρχιεπίσκοπος Χρυσόστομος Β΄ ευλόγησε τις βέρες των νεονύμφων προτού τις περάσει στα δάκτυλά τους η Φρειδερίκη, ενώ σε όλη τη διάρκεια του μυστηρίου δύο πρίγκιπες κρατούσαν τα αδαμαντοστόλιστα στέμματα πάνω από τον Κωνσταντίνο και την Άννα-Μαρία.
Φρεγάτες, μαχητικά αεροπλάνα σε σχηματισμούς, σημαιοστολισμένοι δρόμοι, πλήθος κόσμου να χειροκροτεί το βασιλικό ζεύγος, άμαξες και φυσικά μια λαμπερή δεξίωση με τα όλα της ακόμη και … τσολιάδες.
Η σχέση του τέως βασιλιά Κωνσταντίνου με την Αλίκη Βουγιουκλάκη έγινε πολλές φορές πρωτοσέλιδο στον ελληνικό και διεθνή Τύπο στις αρχές της δεκαετίας του '60. Αντίθετη με αυτό τον έρωτα ήταν η μητέρα του, Φρειδερίκη.
Η πρώτη γνωριμία τους έγινε στα παρασκήνια του θεάτρου Μουσούρη στα τέλη του '59, όταν ο τότε πρίγκιπας Κωνσταντίνος, μαζί με τις αδερφές του Σοφία και Ειρήνη, παρακολούθησαν τη θεατρική παράσταση «Τόπο στα νιάτα» στην οποία πρωταγωνιστούσε η Αλίκη Βουγιουκλάκη.
Ο Κωνσταντίνος ερωτεύτηκε κεραυνοβόλα την νεαρή Αλίκη Βουγιουκλάκη την οποία συναντούσε σχεδόν καθημερινά. Μάλιστα οι φήμες τότε για το μεταξύ τους ειδύλλιο, έδωσαν «τροφή» στον Τύπο για να γεμίσουν τα πρωτοσέλιδά τους με κοινές τους φωτογραφίες, κατά την επίσκεψη του τέως βασιλιά Κωνσταντίνου στο θέατρο, αφού δεν έχανε καμία παράσταση της Αλίκης Βουγιουκλάκη.
«Με τον Κωνσταντίνο είχαν μια φιλία κι απ’ ό,τι φαίνεται, αυτός ήταν πράγματι ερωτευμένος μαζί της», έχει πει σε μία συνέντευξή του ο αδελφός της Αλίκης Βουγιουκλάκη, Αντώνης.
«Πήγαινε σχεδόν καθημερινά έξω από τον Φίνο, στην οδό Χίου ή όπου αλλού είχαν γύρισμα κι έβαζε τις κασέτες με τα τραγούδια της, σ’ ένα ανοιχτό αυτοκίνητο που είχε. Την κόρταρε πολύ. Την πολιορκούσε συνέχεια…».
Η πρώτη γνωριμία στο θέατρο και οι επισκέψεις στα καμαρίνια
Τον Οκτώβριου του 1959 η Αλίκη Βουγιουκλάκη παίζει στο θίασο του Κ. Μουσούρη στο έργο «Τόπο στα νιάτα». Οι κριτικές είναι θερμές. Ειδικά για την νεαρή πρωταγωνίστρια του έργου η οποία δείχνει ήδη από τα πρώτα της βήματα ικανή να κατακτήσει τόσο το θέατρο όσο και τον κινηματογράφο.
Οι εφημερίδες σχεδόν καθημερινά την αποθεώνουν και μαζί με αυτή ολόκληρο το θίασο για το έργο το οποίο αποτελεί τη μεγαλύτερη επιτυχία της σεζόν και σπάει το ένα ρεκόρ μετά το άλλο.
Όπως είναι φυσικό από το θέατρο είχε περάσει όλη η… καλή Αθήνα. Δεν θα μπορούσε να αποτελέσει εξαίρεση και ο νεαρός τότε διάδοχος Κωνσταντίνος ο οποίος πήγε να δει το έργο συνοδευόμενος από τις δυο αδερφές του.
Ενθουσιάστηκε και ο ίδιος από την πρωταγωνίστρια που την επισκέφθηκε στο καμαρίνι της μετά το τέλος της παράστασης για να της εκφράσει το θαυμασμό του. Μέχρι εδώ καλά. Το θέμα είναι πως μερικές μέρες μετά ο διάδοχος πήγε και πάλι στο θέατρο. Και πάλι μετά το τέλος της παράστασης πήγε στο καμαρίνι της Βουγιουκλάκη για να την ξανασυγχαρεί. Το ίδιο σκηνικό επαναλήφθηκε μερικές φορές ακόμα με αποτέλεσμα να μην περάσει απαρατήρητο από τους δημοσιογράφους. Ο ελληνικός Τύπος παρακολουθεί από απόσταση και διακριτικά το γεγονός. Δεν συμβαίνει το ίδιο, ωστόσο, με τον ξένο Τύπο.
Το δημοσίευμα που έβαλε «φωτιά» ανήκει σε ένα ιταλικό περιοδικό το οποίο ούτε λίγο, ούτε πολύ εμφανίζει την Αλίκη και τον Κωνσταντίνο να ζουν τον απόλυτο έρωτα. Κάνει λόγο για κοινές εξόδους σε νυχτερινά κέντρα και για μπάνια σε ηλιόλουστες πλαζ.
Η παρέμβαση του παλατιού σε έναν νεανικό έρωτα
Όσο περνάει ο καιρός και το διαφαινόμενο ειδύλλιο ανάμεσα στους δυο νέους φαίνεται να… φουντώνει ολοένα και περισσότερο, τόσο πιο άβολα νιώθει το παλάτι που από τη μια βλέπει πως η αγάπη του κόσμου προς την Βουγιουκλάκη κάνει καλό στην εικόνα του διαδόχου, από την άλλη, ωστόσο, είναι εκπεφρασμένη η θέληση της Φρειδερίκης ο γιος της να παντρευτεί μια γαλαζοαίματη και συγκεκριμένα την Ντεζιρέ.
Και πάλι ένα ιταλικό περιοδικό, πάντως, είναι αυτό που ανάβει νέες «φωτιές» κάνοντας τη σύγκριση ανάμεσα στα δυο νέα κορίτσια και βγάζοντας νικήτρια την Αλίκη κάτι που έκανε έξαλλη την βασίλισσα!
Ταυτόχρονα αρχίζουν και φουντώνουν νέες φήμες σύμφωνα με τις οποίες η Αλίκη περνάει πολλές από τις ελεύθερες ώρες της φιλοξενούμενη στα ανάκτορα του Τατοϊου. Από την πλευρά του ο Κωνσταντίνος πληθαίνει τις εμφανίσεις του στα μέρη που βρίσκεται η Βουγιουκλάκη. Ακόμα και στα πλατό που γυρίζει τις νέες ταινίες. Μια από αυτές, μάλιστα, στάθηκε η αφορμή για να προκληθούν νέα κουτσομπολιά. Αιτία το «έχω ένα μυστικό, το τραγούδι που είπε η Αλίκη στην ταινία «το ξύλο βγήκε από τον παράδεισο» και το οποίο υποτίθεται πως μιλούσε για τη σχέση της με τον διάδοχο!
Λέγεται, μάλιστα, πως ο Φίνος έδωσε εντολή να ασφαλτοστρώσουν με δικά του έξοδα τον δρόμο που οδηγούσε στα στούντιο για να μην… ταλαιπωρείται το αυτοκίνητο το Κωνσταντίνου από τον χωματόδρομο!
Η Φρειδερική αποφασίζει να βάλει τέλος σε όλα αυτά. Ο γιος της είναι ένας εν αναμονή βασιλιάς και εκείνη μια… κοινή θνητή ηθοποιός. Τον στέλνει στο αρχικά στον Έβρο και στη συνέχεια στο εξωτερικό. Οπουδήποτε αρκεί να είναι μακριά της ενώ του ξεκαθαρίζει πως αυτή η σχέση δεν είναι πλέον ανεκτή.
Η σχέση ανάμεσα στους δυο νέους, μετά τη δυναμική παρέμβαση της Φρειδερίκης, σταδιακά άρχισε να χάνει τη φλόγα της, μέχρι που στο τέλος έσβησε τελείως. Ούτε η Αλίκη, ούτε ο Κωνσταντίνος μίλησαν ποτέ δημόσια για το τι πραγματικά είχε συμβεί ανάμεσα τους.
Ξένα Μέσα όπως το «Paris Match» και το «Oggi» παρουσίαζαν το ειδύλλιο του τότε πρίγκιπα Κωνσταντίνου και της Αλίκης Βουγιουκλάκη γράφοντας χαρακτηριστικά:
«Το ειδύλλιο του πρίγκιπα και της Eλληνίδας Grace Kelly».
Σχεδόν μίσο χρόνο αργότερα, τον Ιούλιο του 1960 οι εφημερίδες έγραφαν ότι η Αλίκη Βουγιουκλάκη θα πήγαινε στην Ιταλία εν όψει των Ολυμπιακών Αγώνων που διεξάγονταν στη Ρώμη (εκ των υστέρων, μάλιστα, ρεπορτάζ, του περιοδικού «Oggi», επέμενε πως «η Αλίκη μαζί με τον Κωνσταντίνο έζησε παθιασμένες στιγμές στην Ιταλία»). Παρά την αντίθεση της μητέρας του, Φρειδερίκης, ο τέως βασιλιάς Κωνσταντίνος, συναντούσε κρυφά την αγαπημένη του Αλίκη Βουγιουκλάκη.
Όπως έγραψε και ο Γιάννης Παπαμιχαήλ στο βιβλίο του «Έχω ένα μυστικό» μετά το μετάλλιο του Κωνσταντίνου στους Ολυμπιακούς Αγώνες η Αλίκη Βουγιουκλάκη τού έστειλε ένα συγχαρητήριο τηλεγράφημα.
Τα ραβασάκια και οι μυστικές συναντήσεις
Σύμφωνα με τα Μέσα της εποχής, ο τότε πρίγκιπας Κωνσταντίνος, σύχναζε ατελείωτες ώρες έξω από το θέατρο για να δει την Ελληνίδα σταρ ενώ της έστελνε κάθε μέρα ένα μπουκέτο τριαντάφυλλα με μία κάρτα ανάμεσά τους στην οποία υπέγραφε πάντα ως «Κώστας».
Ο Τύπος μάλιστα έγραφε ότι οι δυο τους επικοινωνούσαν με ραβασάκια για να συναντηθούν κρυφά σε κάποιο απόμερο μέρος για να αποφευχθούν τα προσωπικά ενσταντανέ που θα πυροδοτούσαν την περαιτέρω αντίδραση της Φρειδερίκης.
Ακόμα και το τραγούδι «Εκεί, ψηλά στον Υμηττό, υπάρχει κάποιο μυστικό», του Μάνου Χατζιδάκι, λέγεται ότι αναφερόταν στα ερωτικά ραντεβού της Αλίκης και του Κωνσταντίνου σε κάποιο εξοχικό «περίπτερο», στο βουνό. Υπήρχε όμως και ο περίφημος αστικός μύθος, για τα τούνελ που συνέδεαν τα Ανάκτορα με τη Στησιχόρου.
Τη μια και μοναδική φορά που μίλησε για τη σχέση του με την Αλίκη Βουγιουκλάκη, στην εκπομπή του Τάσου Τρύφωνος, «Τετ α Τετ», στο ΡΙΚ, ο τέως βασιλιάς Κωνσταντίνος, είχε δηλώσει:
«Έλεγαν τότε ότι υπάρχει ένα τούνελ από τα ανάκτορα που βγαίνει στο σπίτι της. Και απαντούσα εγώ: “Αν παραδεχτούμε ότι υπάρχει αυτό το τούνελ και η Αλίκη αποφασίσει να αλλάξει σπίτι, θα πρέπει να αλλάξουμε το τούνελ;».
Σε συνέντευξή της στο Νίκο Χατζηνικολάου το 1993, η Αλίκη Βουγιουκλάκη είχε πει:
«Κουβεντιάζαμε ώρες ατέλειωτες... Κάναμε παρέα, ήταν πολύ τρυφερό παιδί, πολύ πιεσμένος από τη μητέρα του. Μετά τον είχε στείλει τουρνέ για να τον απομακρύνει από μένα…».
Το περιβόητο "σκάνδαλο"
Στις7 Ιουνίου 1962 ωστόσο θα ξεσπάσει ένα πραγματικά μεγάλο σκάνδαλο. Στο θέατρο Μετροπόλιταν πραγματοποιείται η πρεμιέρα της θρυλικής παράστασης "Οδός Ονείρων". Την πρεμιέρα του έργου θα παρακολουθήσει και ο διάδοχος Κωνσταντίνος. Όλοι οι παρευρισκόμενοι θεατές διάσημοι και μη, σηκώνονται από τη θέση τους για να τον υποδεχθούν. Όλοι εκτός από την Αλίκη Βουγιουκλάκη, η οποία επιπλέον θα του προτείνει επιδεικτικά το χέρι της για να το φιλήσει! Το γεγονός θα γίνει είδηση πρωτοσέλιδη και θα μεταδοθεί από τα μέσα ως σκάνδαλο.
Η ίδια η Αλίκη Βουγιουκλάκη λέει μετά από χρόνια σε μια συνέντευξή της στο περιοδικό "Οικογενειακός Θησαυρός" για το θέμα αυτό:... Έτσι θα ησυχάσουμε από πιθανούς μελλοντικούς υποψήφιους δικτάτορες. Από έναν τουλάχιστον ησυχάσαμε".
"Ποιον;"
"Τον τέως βασιλιά Κωνσταντίνο. Τον διώξαμε."
"Μα... όπως λένε είχατε κάποτε φιλία."
"Είχαμε. Μια απλή φιλία, Τι ρόλο παίζει όμως αυτό; Σαν θεσμός η βασιλεία έπρεπε να καταδικαστεί..."