Δυσαρέσκεια επικρατεί στις τάξεις των ιδιοκτητών εστίασης για τους ελέγχους που καλούνται να κάνουν σε πιστοποιητικά εμβολιασμού και ταυτότητες. Δεν είναι λίγα μάλιστα τα περιστατικά αντιδράσεων από πελάτες.
Περιστατικά αντιδράσεων από ορισμένους πελάτες που αρνούνται να υποστούν έλεγχο πιστοποιητικού εμβολιασμού και ταυτοπροσωπίας προβληματίζουν τους καταστηματάρχες της εστίασης.
Οι ίδιοι δηλώνουν ότι ο έλεγχος είναι μονόδρομος εξαιτίας του νόμου ωστόσο επισημαίνουν ότι δεν είναι ευχάριστο να εκτελούν αστυνομικά καθήκοντα στους ίδιους τους πελάτες τους.
«Είναι σαφές ότι υπάρχει δυσαρέσκεια (σ.σ. στους καταστηματάρχες) γιατί δεν είμαστε εκπαιδευμένοι να ασκούμε αστυνομικά καθήκοντα και τα ασκούμε στον πελάτη μας. Έτσι, ενδεχομένως να έρθω σε ευθεία αντίθεση με τον πελάτη όταν θα έρθει στο κατάστημα και θα του πω ότι "δεν μπορείτε να μπείτε γιατί δεν έχετε πιστοποιητικό εμβολιασμού ή επειδή δεν έχετε ταυτότητα". Οπότε έρχομαι σε αντίθεση με αυτόν που με πληρώνει και με στηρίζει» δήλωσε στο Sputnik ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εστιατορικών και Συναφών Επαγγελμάτων (ΠΟΕΣΕ), Γιώργος Καββαθάς.
Ο νόμος είναι ξεκάθαρος περί του ελέγχου όπως λέει και προσθέτει ότι «πρακτικά δεν μπορεί να γίνει κάτι άλλο» καθώς σήμερα σε όλη τη χώρα λειτουργούν «80.000 επιχειρήσεις εστίασης». Κατά συνέπεια, παραδέχεται, «είναι αδύνατον να υπάρχει έξω από κάθε επιχείρηση ένα αστυνομικό όργανο».
«Έχουμε επιφορτιστεί με ένα καθήκον το οποίο δεν είναι καθόλου ευχάριστο γιατί υπάρχουν και οι δύστροποι (σ.σ. πελάτες) που δεν δέχονται την απαγόρευση εισόδου ή δεν δείχνουν την ταυτότητα τους. Έχουμε πολλά επεισόδια» τόνισε ο κ. Καββαθάς προσθέτοντας ότι «έχουμε ενημερώσει τα μέλη μας να έχουν το ΦΕΚ που λέει ότι υποχρεωνόμαστε να κάνουμε την ταυτοπροσωπία» προκειμένου να το δείχνουν σε όσους διαμαρτύρονται.
«Είχε πιστοποιητικό, αλλά δεν ήθελε να ελεγχθεί»
Ο γενικός γραμματέας της Ένωσης εστιατόρων, ψητοπωλών και καφέ-μπαρ του νομού Θεσσαλονίκης, Μιχάλης Επιτροπίδης τόνισε ότι οι έλεγχοι πιστοποιητικών και ταυτοτήτων γίνονται κανονικά από τους καταστηματάρχες. Ωστόσο, όπως είπε, υπάρχουν περιστατικά αντιδράσεων από πελάτες.
«Υπήρξε χαρακτηριστικά ένα συμβάν με πελάτη που αρνούνταν να ελεγχθεί για πιστοποιητικό εμβολιασμού. Το κατάστημα τηλεφώνησε στην αστυνομία και όταν έφτασαν οι αστυνομικοί στο μαγαζί το έδειξε. Είχε το πιστοποιητικό, απλά δεν ήθελε να ελεγχθεί από το κατάστημα» εξήγησε ο κ. Επιτροπίδης.
Επισήμανε ότι ο νόμος είναι σαφής και ότι τόσο οι καταστηματάρχες όσο και οι πελάτες πρέπει να συμμορφώνονται με τον νόμο.
Νέα δεδομένα για ύψος υαλοπετασμάτων
Πρόσθεσε ότι οι καταστηματάρχες αγωνιούν για το εάν θα υπάρξουν νέα μέτρα τα οποία όπως λένε θα επιβαρύνουν τον κλάδο.
Όπως τα νέα δεδομένα που αναγράφονται στο ΦΕΚ της 24ης Οκτωβρίου για το ύψος των υαλοπετασμάτων. «Μέχρι τώρα ήταν 1,50- 1,70 μέτρα ύψος. Τώρα με το νέο ΦΕΚ ορίζεται το ύψος να είναι ως 1,30 μέτρα. Αντιλαμβάνεστε ότι πολλοί έχουν υαλοπετάσματα με ύψος 1,70 τα οποία είχαν προμηθευτεί από τον αντικαπνιστικό νόμο, αλλά και πρόσφατα όσοι αγόρασαν έχουν ύψος 1,70. Το 1,30 είναι πολύ χαμηλό» εξήγησε ο κ. Επιτροπίδης.
Τέλος, όπως ανέφερε, με παρέμβαση της Ένωσής του ξεκαθαρίστηκε «και αναφέρεται στο ΦΕΚ», ότι οι καταστηματάρχης σε έναν εξωτερικό χώρο που τον διαμορφώνουν για καπνιστές και μη εμβολιασμένους μπορούν πλέον να έχουν «ανοιχτές μόνο δύο κι όχι τρεις πλευρές που έλεγαν από τη Δημοτική Αστυνομία».