Την ώρα που οι ειδικοί εισηγούνται νηπιαγωγεία, δημοτικά και γυμνάσια να ανοίξουν στις 10 Μαΐου, τα κρούσματα στα Λύκεια πολλαπλασιάζονται. Τι αναφέρει η ΟΛΜΕ για τα κρούσματα που πολλαπλασιάζονται στα σχολεία και τον τρόπο που δουλεύουν τα self test και τι απαντά το υπουργείο Παιδείας.
Σήμερα, 21 Απριλίου, 10 ημέρες μετά την επαναλειτουργία των Λυκείων, τα σχολεία που έχουν τμήματα σε αναστολή λόγω κρουσμάτων είναι αυτή τη στιγμή περίπου 300, όταν μια ημέρα χθες ήταν 200. Τα δε σχολεία που έχουν βάλει λουκέτο σε όλα τα τμήματα τους είναι κοντά στα 50.
«Η πραγματικότητα είναι ότι τα σχολικά τμήματα σε αναστολή αυξάνονται διαρκώς», λέει στο newsit.gr ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ, Θεόδωρος Τσούχλος, όπως αναφέρει η Δήμητρα Τριανταφύλλου στο newsit.gr.
Και συνεχίζει: «Οι ίδιοι οι ειδικοί έχουν πει ότι τα self test έχουν συγκεκριμένο ποσοστό ακρίβειας. Εμείς θεωρούμε, ότι υπάρχει αριθμός μαθητών που είναι θετικοί και δεν τους έχει ‘πιάσει’ το τεστ ή το έχουν κάνει με λανθασμένο τρόπο. Πιθανολογούμε ακόμα ότι υπάρχει ποσοστό μαθητών που δεν πραγματοποιεί το τεστ, για διάφορους λόγους και οι γονείς δίνουν τη βεβαίωση στα παιδιά τους ότι είναι αρνητικά. Φοβόμαστε δηλαδή ότι υπάρχουν διαρροές σε αυτό το κομμάτι. Δεν υπάρχει τρόπος να ελεγχθεί η διαδικασία, με αποτέλεσμα να έχουμε θολή εικόνα».
Σύμφωνα με την ΟΛΜΕ, η οποία τονίζει ότι θέλει τα Λύκεια ανοιχτά, μιας και κατά την πάγια τους θέση η τηλεκπαίδευση δημιουργεί ανισότητες ανάμεσα στους μαθητές, τα ικανοποιητικά μέτρα προστασίας δεν έχουν υλοποιηθεί ακόμα. Ποια είναι αυτά; «Εκτός από τα πολυπληθή τμήματα που από την αρχή της πανδημίας λέμε ότι πρέπει επιτέλους να αραιώσουν, πρέπει και ο ΕΟΔΥ να λειτουργεί στοχευμένα στα σχολεία που κλείνουν εν μέρει ή και στο σύνολό τους. Πρέπει δηλαδή να εμφανίζονται οι κινητές μονάδες του οργανισμού και να πραγματοποιούν τεστ σε όλους τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς και μετά να γίνεται ιχνηλάτηση. Αυτό δεν συμβαίνει ως τώρα. Η επιδημιολογική επιτήρηση είναι απούσα. Πολλοί γονείς που τα παιδιά τους είναι συμμαθητές θετικών στον κορονοϊό, δεν ιχνηλατούται και πληρώνουν τα τεστ είτε από την τσέπη τους, είτε αν υπάρχει η δυνατότητα μέσα από το ταμείο τους».
Μάλιστα, σύμφωνα με τον κ.Τσούχλο οι εκπαιδευτικοί, οι οποίοι είναι ασφαλισμένοι στο δημόσιο, αν έχουν μαθητή ή μαθητές στο τμήμα τους οι οποίοι βγαίνουν θετικοί, δεν δικαιούνται τεστ οι ίδιοι για να εξακριβώσουν αν έχουν κολλήσει και αυτοί τον ιό.
Τι απαντά το Υπουργείο Παιδείας
Ο Αλέξανδρος Κόπτσης, γενικός γραμματέας του Υπουργείου Παιδείας, δεν θεωρεί ότι τα σχολικά τμήματα που μπαίνουν σε καθεστώς αναστολής πολλαπλασιάζονται ραγδαία. Κατά τον ίδιο, πρόκειται για μια δυναμική κατάσταση, αφού όταν προστίθενται νέα κλειστά τμήματα στη λίστα του υπουργείου, κάποια άλλα ανοίγουν ή θα ξαναανοίξουν σύντομα. Όπως βέβαια παραδέχεται ο ίδιος: «Πιθανόν να έχουμε μια μικρή αυξητική τάση των κρουσμάτων μέσα στα σχολεία. Η ροή είναι σταθερή με μικρή αυξητική τάση. Τα κρούσματα όμως έρχονται απέξω και κυρίως από τις δραστηριότητες των γονιών, η διασπορά δεν είναι ενδοσχολική».
Όσον αφορά στον ισχυρισμό της ΟΛΜΕ, ότι πιθανόν κάποιοι γονείς να μην κάνουν τις δηλώσεις των παιδιών όπως πρέπει και να μη δηλώνουν τα αληθή αποτελέσματα ο κος Κόπτσης σχολιάζει: «Το υπουργείο Παιδείας, δεν μπορεί να παίξει ρόλο αστυνομίας. Στηριζόμαστε στην ευσυνειδησία των γονιών. Αλίμονο αν σκεφτόμαστε ότι οι γονείς προβαίνουν σε αυτές τις πράξεις και εμείς πρέπει να τους ελέγχουμε. Δεν υπάρχει ελεγκτικός μηχανισμός, και δεν μπορεί να διασταυρωθεί το κομμάτι των βεβαιώσεων αλλά δεν θα έπρεπε να το σκεφτόμαστε καν με αυτό τον τρόπο».
Όσον αφορά τώρα, στον έτερο ισχυρισμό των μελών της ΟΛΜΕ, ότι δηλαδή η ιχνηλάτηση και η παρακολούθηση του ΕΟΔΥ στα τμήματα που κλείνουν, είτε ολικά είτε εν μέρει, δεν είναι αυτή που πρέπει, ο ίδιος λέει πως: «το πρωτόκολλο του ΕΟΔΥ σε αυτές τις περιπτώσεις τηρείται απαρέγκλιτα και ο οργανισμός κάνει τα δέοντα».
Τέλος, για την πάγια θέση της ΟΛΜΕ που έχει να κάνει με το αραίωμα των μαθητών στις τάξεις εν μέσω πανδημίας, ο ίδιος σημειώνει πως: «Το αραίωμα συνεπάγεται τους διπλάσιους εκπαιδευτικούς, δεν είναι τόσο απλά τα πράγματα. Δεν μπορεί από τη μια στιγμή στην άλλη να αλλάξει μια κατάσταση δεκαετιών τόσο όσον αφορά στις κτιριακές υποδομές, όσο και στον αριθμό των μαθητών στις τάξεις. Παρόλα αυτά, φέτος, έγιναν οι διπλάσιες προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών σε σχέση με πρόπερσι».