Ραγδαία αύξηση των ελληνικών νοικοκυριών που χρησιμοποιούν το ίντερνετ σήμερα σε σχέση με το 2010 δείχνουν τα νέα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ.
Αυτό προκύπτει από την έρευνα χρήσης τεχνολογιών πληροφόρησης και επικοινωνίας από νοικοκυριά και άτομα της ΕΛΣΤΑΤ, στην οποία έλαβαν μέρος 5.111 ιδιωτικά νοικοκυριά και ισάριθμα μέλη αυτών, σε ολόκληρη την Ελλάδα, με προϋπόθεση την ύπαρξη ενός, τουλάχιστον, μέλους ηλικίας 16- 74 ετών σε κάθε νοικοκυριό.
Στην ίδια έρευνα καταγράφονται πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία, όπως το για ποιο λόγο γίνεται κυρίως χρήση, από που “μπαίνουν” οι περισσότεροι αλλά και τι φοβούνται πιο πολύ.
Αναλυτικά τα στοιχεία
-Ευρυζωνική σύνδεση χρησιμοποιεί το 80% του συνόλου των νοικοκυριών, παρουσιάζοντας σε σύγκριση με το 2019 (78,1%) αύξηση 2,4%.
-8 στους 10 (78,1%) έκαναν χρήση διαδικτύου κατά το α’ τρίμηνο του 2020 και καταγράφηκε αύξηση 3,2% σε σύγκριση με το 2019.
-Χρήση του διαδικτύου σε τακτική βάση, δηλαδή τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα, πραγματοποιείται από το 98% όσων χρησιμοποίησαν το διαδίκτυο το α’ τρίμηνο του 2020. Περισσότερες από δύο φορές στη διάρκεια της ημέρας χρησιμοποίησε το διαδίκτυο το 88,7% των τακτικών χρηστών.
-Αναφορικά με τους λόγους χρήσης του διαδικτύου, η αναζήτηση πληροφοριών και υπηρεσιών είναι η βασικότερη δραστηριότητα για τους 9 στους 10 (88,9%).
-1 στους 2 (52,9%) έκανε χρήση υπηρεσιών ηλεκτρονικής διακυβέρνησης τη χρονική περίοδο Απριλίου 2019- Μαρτίου 2020, για προσωπικούς λόγους.
-1 στους 2 (47,8%) που έχουν οποτεδήποτε χρησιμοποιήσει έστω και μία φορά το διαδίκτυο, πραγματοποίησαν κατά το α’ τρίμηνο του 2020 κάποια ηλεκτρονική αγορά ή παραγγελία αγαθών ή υπηρεσιών μέσω του διαδικτύου, για προσωπική χρήση. Το 93,1% των καταναλωτών που πραγματοποίησαν ηλεκτρονικές αγορές επέλεξε να κάνει ηλεκτρονικές αγορές από εγχώριες επιχειρήσεις, ποσοστό που καταγράφει αύξηση 7,4% σε σύγκριση με το 2019 (86,7%).
-Αναφορικά με τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που αγόρασαν ή παράγγειλαν από το διαδίκτυο το α’ τρίμηνο του 2020, για προσωπική χρήση: Το 65% αγόρασαν είδη ένδυσης (συμπεριλαμβανομένων αθλητικών ενδυμάτων), είδη υπόδησης και αξεσουάρ (τσάντες, κοσμήματα κ.ά.), και το 30,4% αγόρασαν ηλεκτρονικούς υπολογιστές, ταμπλέτες (tablets), κινητά τηλέφωνα ή αξεσουάρ αυτών (εκτυπωτές, καλώδια, θήκες, ακουστικά, κ.ά.).
-Το γεγονός ότι οι online δραστηριότητες στο διαδίκτυο καταγράφονται και χρησιμοποιούνται για την αποστολή διαφημίσεων, απασχολεί 7 στους 10 (68%).
-9 στους 10 (88,9%) χρησιμοποιούν έξυπνο (smart) κινητό τηλέφωνο, για προσωπική χρήση. Καταγράφεται αύξηση 9,8% στους κατόχους έξυπνου κινητού τηλεφώνου σε σύγκριση με το α’ τρίμηνο του 2018 (81%). Για 7 στους 10 (71,4%) από αυτούς που χρησιμοποιούν έξυπνο κινητό τηλέφωνο, το τηλέφωνό τους διαθέτει λογισμικό ασφαλείας (antivirus, antispam, firewall), ενώ 2 στους 10 (17,4%) δεν γνωρίζουν εάν το κινητό τους διαθέτει λογισμικό ασφαλείας.
-Τέλος, από όσους έχουν χρησιμοποιήσει το διαδίκτυο το α’ τρίμηνο του 2020, ποσοστό 37,6% αναφέρει ότι έχει συνδεθεί στο διαδίκτυο από την τηλεόραση και ποσοστό 10% ότι έχει συνδεθεί από την κονσόλα παιχνιδιών. Το 9,1% έχει χρησιμοποιήσει για προσωπική χρήση έξυπνο ρολόι (smart watch), βραχιόλι άσκησης/υγείας, ακουστικά, ρούχα/υποδήματα ή άλλα αξεσουάρ που είναι συνδεδεμένα στο διαδίκτυο και το 1,7% έχει χρησιμοποιήσει αυτοκίνητο με ενσωματωμένη ασύρματη σύνδεση στο διαδίκτυο.