Το σταδιακό άνοιγμα των εκπαιδευτικών δομών εισηγήθηκε χθες στην κυβέρνηση η επιστημονική επιτροπή υπό τον Σωτήρη Τσιόδρα. Η επιστροφή των μαθητών στα σχολεία μετά τις 11 Μαΐου και σταδιακά σε δόσεις ξεκινώντας από την Γ΄ Λυκείου, στις υπόλοιπες τάξεις του λυκείου, τα γυμνάσια και τα δημοτικά, και οι Πανελλαδικές Εξετάσεις που αναμένεται να ξεκινήσουν στα μέσα Ιουνίου και να έχουν ολοκληρωθεί έως τα μέσα Ιουλίου μαζί με τα ειδικά μαθήματα περιλαμβάνονται στο σχέδιο που εκπονεί το υπουργείο Παιδείας σε στενή συνεργασία με την Επιτροπή ειδικών του υπουργείου Υγείας και θα ισχύσει υπό την αυστηρή προϋπόθεση ότι η πορεία του κορωνοϊού στη χώρα μας θα εξακολουθήσει να είναι φθίνουσα και πάντοτε σε συνδυασμό με την γενικότερη άρση των περιοριστικών μέτρων που επίσης θα γίνει σε πολλά στάδια.
Το περίγραμμα των σχεδίων του υπουργείου Παιδείας όσον αφορά τη λειτουργία των σχολείων το επόμενο διάστημα μέσα στο πλαίσιο της σταδιακής χαλάρωσης των περιοριστικών μέτρων για τον περιορισμό της διασποράς του κορωνοϊού περιέγραψε στον ΘΕΜΑ 104,6 η υφυπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη.
Όπως είπε προτεραιότητα αποτελούν «τα μεγαλύτερα παιδιά» προσθέτοντας ότι «η άρση των μέτρων θα είναι σταδιακή». Ερωτηθείσα για τυχόν απογευματινή λειτουργία των σχολείων η κυρία Ζαχαράκη είπε ότι «εξετάσαμε διάφορα σενάρια, είδαμε και τι σημαίνει βάρδιες και μειωμένη ώρα. Όλα τα σενάρια που έχουμε δουλέψει έχουν δοθεί προς αξιολόγηση».
Η κ. Ζαχαράκη άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο παράτασης της σχολικής χρονιάς για τα παιδιά δημοτικού μέχρι τα τέλη Ιουνίου. «Για τα μικρότερα παιδιά θα μπορούσε να δοθεί απώτατο όριο στα τέλη Ιουνίου. Τα μεγαλύτερα παιδιά έχουν τον περιορισμό των Πανελλαδικών που αφορά και έναν ευρύτερο προγραμματισμό» είπε χαρακτηριστικά η υφυπουργός Παιδείας. Σημείωσε, μάλιστα, ότι «υπάρχει πρόνοια σε περίπτωση που νοσήσει υποψήφιος κατά τη διάρκεια των Πανελλαδικών να έχει τη δυνατότητα να δώσει εξετάσεις τον Σεπτέμβριο».
Για την κάλυψη της χαμένης ύλης η κυρία Ζαχαράκη αφού εξήγησε ότι «σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής επεξεργαζόμαστε τους μαθησιακούς στόχους κάθε χρονιάς» ξεκαθάρισε ότι μολονότι ένα κομμάτι της ύλης μπορεί να καλύφθεί τώρα «αυτό θα πρέπει να διδαχθεί και μέσα στην τάξη» ώστε να μην υπάρχουν ανισότητες. Εξήγησε, μάλιστα, ότι «κομμάτι της ύλης μπορεί να μετακυληθεί στις αρχές της επόμενης χορνιάς» υπογραμμίζοντας ότι οι πιο απαιτητικές τάξεις είναι η Έκτη Δημοτικού και η Τρίτη Γυμνασίου.«Δεν υπάρχει τελική απόφαση πότε θα ανοίξουν τα σχολεία για την επόμενη σχολική χρονιά αλλά υπάρχει πρόθεση και είναι σενάριο που εξετάζουμε η πιθανή έναρξη νωρίτερα (σ.σ. ακόμα και μέσα στον Αύγουστο) για να καλυφθεί η ύλη».«Το σημαντικό για τα παιδιά είναι να συνεχίσουν την προσπάθειά τους» κατέληξε η κυρία Ζαχαράκη.
Σύμφωνα με τον καθηγητή Α. Τσακρή πρόκειται ουσιαστικά για ένα στάδιο «πειραματικό» το σταδιακό άνοιγμα των σχολείων για να δούμε πως θα λειτουργήσει ενόψει της έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς τον Σεπτέμβριο.
Σύμφωνα με το σχέδια που έχουν εκπονηθεί τα σχολεία αναμένεται να αρχίσουν να ανοίγουν στις 11 ή στις 18 Μαίου , ξεκινώντας από την Γ΄Λυκείου και τις υπόλοιπες τάξεις του Λυκείου . Μία εβδομάδα μετά τα Γυμνάσια και 15 ημέρες μετά τα Δημοτικά και τα Νηπιαγωγεία . Η διδασκαλία των μαθημάτων αναμένεται να διαρκέσει έως το τέλος Ιουνίου.
Αναλυτικά το χρονοδιάγραμμα που επεξεργάζεται το υπουργείο Παιδείας και πάντοτε σε συνάρτηση με τα δεδομένα που θα προκύπτουν από την εξέλιξη της πορείας του κορωνοιού έχει ως εξής:
- Επάνοδος μαθητών της Γ λυκείου στις 11 Μαΐου, ημερομηνία που συγκεντρώνει και τις περισσότερες πιθανότητες ή 19 Μαίου στα θρανία και για χρονικό διάστημα τριών ή τεσσάρων εβδομάδων.
- Εναρξη διεξαγωγής Πανελλαδικών Εξετάσεων σε ημερομηνίες κοντά στις 20 Ιουνίου και ολοκλήρωσή τους ως τα μέσα Ιουλίου.
- Εναρξη μαθημάτων σε Α΄ και Β΄ Λυκείου και Γυμνάσια στις 18 ή 25 Μαΐου
- Επάνοδος μαθητών σε Δημοτικά-Νηπιαγωγεία από τις 25 Μαΐου και μετά
Ουσιαστικά θα επανέλθουμε στην κατάσταση του Μαρτίου όσον αφορά στα σχολεία, πράγμα που σημαίνει ότι όπου εμφανίζεται αριθμός κρουσμάτων που κρίνεται σημαντικός θα κλείνουν τα συγκεκριμένα σχολεία της περιοχής και όχι το σύνολο των σχολείων στην Επικράτεια
Πώς θα γίνουν οι Πανελλαδικές Εξετάσεις
Για την διεξαγωγή των Πανελλαδικών εξετάσεων θα χρησιμοποιηθεί υπερδιπλάσιος αρθμός αιθουσών με στόχο ο αριθμός των υποψηφίων που βρίσκονται στις αίθουσες να μην υπερβαίνει τους 10 ανά αίθουσα.
Για το λόγο αυτό θα χρησιμοποιηθούν και τα σχολικά συγκροτήματα των Γυμνασίων ενώ δεν προβλέπεται χρησιμοποίηση αιθουσών δημοτικών σχολείων τα οποία άλλωστε θα συνεχίσουν τα μαθήματα τους μέχρι τότε.
Θα υπάρχουν δύο επιτηρητές ανά αίθουσα για 10 μαθητές ή ένας για τις αίθουσες που έχουν 5 μαθητές. Οι υποψήφιοι θα βρίσκονται σε απόσταση μεγαλύτερη των δύο μέτρων μεταξύ τους ς και θα εισέρχονται στις αίθουσες έναν ένας και αφού προηγουμένως χρησιμοποιηθούν όλα τα μέτρα αντισηψίας.
Τα ίδια αυστηρά μέτρα θα πρέπει να ακολουθήσουν και οι καθηγητές-επιτηρητές. Οσον αφορά τους υποψηφίους που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες θα υπάρξει ειδική μέριμνα.
Το άνοιγμα των σχολείων
Το άνοιγμα των σχολείων για την επανέναρξη των μαθημάτων θα συνδυασθεί με την εφαρμογή αυστηρών μέτρων προφύλαξης με πλύσιμο χεριών και χρήση αντισηπτικού και θα γίνει με μικρότερο αριθμό μαθητών ανά τμήμα.
Για να αποφευχθεί ο συγχρωτισμός και να επιτευχθεί η μείωση του αριθμού των μαθητών ανά αίθουσα θα εφαρμοσθεί κυλιόμενο ωράριο, πράγμα που σημαίνει ότι ένας αριθμό μαθητών θα κάνει μάθημα από τις 8.30 έως τις 11.30 επί παραδείγματι και ένας άλλος μετά έως τις 2.30 ή μπορεί και να λειτουργήσουν απογευματινά τμήματα.
Τι συμβαίνει στο εξωτερικό
Στην Ιταλία οι μαθητές δεν θα επιστρέψουν έως τον Σεπτέμβριο στα σχολεία τους ενώ στην Ισπανία είναι σε γενικευμένη καραντίνα έως τις 9 Μαίου . Στην Γαλλία υπάρχει ένα σενάριο να επιστρέψουν στα σχολεία στις 25 Μαίου ενώ στην Γερμανία έχει αρχίσει σταδιακό άνοιγμα των σχολείων.