Πριν 17 χρόνια, το όνομα «Koenigsegg» παρέπεμπε περισσότερο σε σκανδιναβική metal μπάντα. Το 1994, θύμιζε περισσότερο κρυπτόλεξο. Σήμερα είναι συνώνυμο του όρου «δικαστής της καθεστηκυίας τάξης των supercars», εκπροσωπεί την αιχμή της τεχνολογίας σε τέσσερις τροχούς και ισοπεδώνει τα ρεκόρ ταχύτητας. Αυτή είναι η ιστορία των μοντέλων που επαναπροσδιόρισαν το λήμμα «υπεραυτοκίνητο».
Στα μέσα της δεκαετίας του 90, ένας 22χρονος Σουηδός είχε όνειρο να δημιουργήσει το δικό του supercar. Κι όχι ένα απλό, αλλά αυτό που θα έστελνε τις Ferrari, Lamborghini και Porsche πίσω στα σχεδιαστήρια. Τα κονδύλια από προηγούμενες επιχειρηματικές δραστηριότητες, αλλά και τα οικογενειακά κεφάλαια, βοήθησαν τον Christian von Koenigsegg να υλοποιήσει το όραμά του σχετικά σύντομα: 8 χρόνια αργότερα. Το 2002 εμφανίστηκε ένα -συνήθως πορτοκαλί- αυτοκίνητο, με παρουσιαστικό που έστεκε ακομπλεξάριστο δίπλα στις supercar δυνάμεις της εποχής. Τα κόμπλεξ, ωστόσο, μόλις ξεκινούσαν – για εκείνες.
Το CC8S χρίστηκε κατευθείαν ως το ισχυρότερο αυτοκίνητο παραγωγής, καθώς ο κομπρεσοράτος V8 των 4.7 λίτρων απέδιδε 655 ίππους. H τελική έφτασε μονομιάς επίπεδα McLaren F1, στα 386 χλμ./ώρα. Αλλιώς, κονταρομαχία για το ταχύτερο όλων των εποχών.
Η καταξίωση δεν άργησε να έρθει, το 2006, μέσα από το γνωστό σκηνικό που εκτυλίχθηκε στην πίστα του Top Gear. Πρωταγωνιστής το CCX, με 806 ίππους από δυο μηχανικούς υπερσυμπιεστές, και τελική 394 χλμ./ώρα. Κοντά σε προδιαγραφές με το CCR του 2004, αλλά εντελώς νέα κατασκευή.
Το CCXR ακολούθησε την Bugatti Veyron στην στρατόσφαιρα των 1.000+ ίππων το 2007, ξεπερνώντας την κατά 17 ίππους (1.018). H τελική ανέβηκε στα 402 χλμ./ώρα.
Από το 2010 μέχρι το 2016, η Agera ανέλαβε να συνεχίσει και να εκτοξεύσει το έργο του προκατόχου. Ο νέος 5λιτρος twinturbo V8 ξεκίνησε από τα 960 άλογα, συνέχισε στα 1.140 της R (με την τελική στα 418 χλμ.ώρα), έπεσε στα 1.030 στην S (με την τελική να αυξάνεται, ωστόσο, στα 439 χλμ./ώρα λόγω καλύτερης αεροδυναμικής και κλιμάκωσης) και έφτασε στο απόγειο της One:1. To πρώτο hypercar της Ιστορίας, με αναλογία κιλών/ίππο στο 1:1! Κοινώς, 1 κιλό για κάθε έναν από τους 1.360 ίππους της, με την τελική να ξεπερνά τα 450 χλμ./ώρα (452).
Το απόλυτο ρεκόρ ταχύτητας ήρθε το 2015, όταν η Agera RS έπιασε 457 χλμ./ώρα σπάζοντας παράλληλα πολλές κορυφαίες επιδόσεις επιτάχυνσης, αναφέρει το autogreeknews.
Η υβριδική εποχή δεν θα μπορούσε να αφήσει εκτός τα Koenigsegg, με την Regera να αποδίδει 1.500 ίππους από 3 ηλεκτροκινητήρες και τον 5λιτρο twinturbo V8, έχοντας και επαναστατικό κιβώτιο χωρίς γρανάζια!
Και φτάνουμε στο σήμερα, το οποίο κινείται με 482 χλμ./ώρα και διαθέτει κιβώτιο με 7 συμπλέκτες!