Το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό βρίσκεται σε διαδικασία αντικατάστασης των εννέα εναπομεινάντων φρεγατών κλάσης ΕΛΛΗ (τύπου Kortaener/S) με δύο νέα προγράμματα απόκτησης φρεγατών και κορβετών.
Ωστόσο, η αμερικανική προσφορά μεταχειρισμένων πλοίων μάχης παράκτιου Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ (USN) ως πιθανή αντικατάσταση κορβέτας, έχει δώσει στην ελληνική κυβέρνηση μια παύση για σκέψη, αναφέρει μεγάλο ξένο αμυντικό ΜΜΕ.
Η Ελλάδα έχει ήδη αποφασίσει να αγοράσει τρεις φρεγάτες κλάσης Kimon (FDI HN) από τα γαλλικά ναυπηγεία της Naval Group, με την πρώτη Φρεγάτα να πέφτει στο νερό πέρυσι στη Γαλλία.
“Ωστόσο, τα σχέδια για μια νέα κορβέτα που θα αντικαταστήσει τις υπόλοιπες έξι φρεγάτες της κλάσης ΕΛΛΗ, δεν έχουν ακόμη αποφασιστεί.
Η απόφαση για το ποια ναυτική πλατφόρμα θα επιλεγόταν για την νέα Κορβέτα του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού ΘΑ έπρεπε να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2022.
Οι επιτυχημένοι πλειοδότες που είχαν επιλεχθεί στο τελικό στάδιο ήταν η Naval Group με την Κορβέτα Gowind 2500 και η ιταλική Fincantieri με την FCX30.
Η κλάση της Gowind 2500 της Naval Group χρησιμοποιήθηκε για τα πολεμικά πλοία κλάσης El Fateh του Αιγυπτιακού Ναυτικού”, αναφέρει το σχετικό άρθρο μεταξύ άλλων.
Τι συμβαίνει όμως στην πραγματικότητα
Οι μεγάλες ανάγκες λόγω των φυσικών καταστροφών στην χώρα μας, και άλλοι δημοσιονομικοί λόγοι, παγώνουν ουσιαστικά κάθε νέα αγορά μονάδος επιφανείας, οι οποίες θα είναι κάτι παραπάνω από αναγκαίες σε Αιγαίο και Ανατολική Μεσόγειο, λόγω του ότι οι Τούρκοι θα κατασκευάζουν ένα πολεμικό πλοίο κάθε χρόνο.
Η Τουρκία και ο Ερντογάν αποφάσισαν να ναυπηγήσουν έναν στόλο μέχρι το 2030, για να κυριαρχήσουν σε Αιγαίο και Ανατολική Μεσόγειο
Οι Τούρκοι αποφάσισαν την ναυπήγηση 4 νέων Φρεγατών κλάσης Istif, 2 Περιπολικών Ανοικτής Θαλάσσης κλάσης Hisar, νέων Πυραυλακάτων, νέων Αρματαγωγών, νέων Ναρκοθηρευτικών, και ετοιμάζουν δεύτερο Αεροπλανοφόρο με το όνομα TRAKYA.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι το Τουρκικό Πολεμικό Ναυτικό θα το 2030 περίπου 30 Πολεμικά πλοία πρώτης γραμμής, με 16 από αυτά να είναι σύγχρονα (Οχτώ Φρεγάτες Istif, 4 αναβαθμισμένες Φρεγάτες ΜΕΚΟ-200 4 Κορβέτες κλάσης Ada).
Οι Τούρκοι έχουν σχέδιο κυριαρχίας στην θάλασσα και για παράδειγμα ακόμα και τα νέα τουρκικά πλοία ανοικτής θαλάσσης, έχουν σχεδιαστεί για να εκτελούν μια σειρά από κύριες αποστολές, πληροφοριών, επιτήρησης και αναγνώρισης (ISR), παράκτιας και υπεράκτιας θαλάσσιας περιπολίας, θαλάσσιες ειδικές και αντιτρομοκρατικές επιχειρήσεις, παράλληλα με αποστολές Έρευνας και Διάσωσης (SAR).
Την ίδια ακριβώς περίοδο το ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό θα έχει σίγουρα Τρεις Φρεγάτες FDI , Τέσσερις Φρεγάτες ΜΕΚΟ αναβαθμισμένες και Επτά Πυραυλακάτους.
Προωθούμε την απόκτηση 4 Φρεγατών LCS από το Αμερικανικό Ναυτικό, οι οποίες αποσύρονται, πιθανότατα ως ενδιάμεση λύση, για να καλυφθούν τα κενά στο ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό έως να παραλάβουμε τις νέες Φρεγάτες και να αναβαθμιστούν επιτέλους οι ΜΕΚΟ.
Το ακόμα πιο άσχημο είναι ότι ακυρώθηκε η δυνατότητα κατασκευής 4ης Φρεγάτας FDI με κόστος 1 δισ. ευρώ, αφήνοντας τους Γάλλους στα κρύα του λουτρού.
Χωρίς ισχυρό Πολεμικό Ναυτικό δεν θα μπορέσουμε να ελέγξουμε Αιγαίο και μέρος την Ανατολικής Μεσογείου, όταν τελικά ξεκινήσουν οι εξορύξεις υδρογονανθράκων.