Πολεμικό Ναυτικό
Ενημερώθηκε στις:

“Σφάζονται” Γάλλοι και Ιταλοί για τις Κορβέτες του ελληνικού ΠΝ-Θα πρέπει η όποια συμφωνία να έχει ρήτρα στρατηγικής και αμυντικής συνεργασίας

Στα πόδια του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού “σφάζονται” Ιταλοί και Γάλλοι, αναμένοντας να βγεί λευκός καπνός για την αγορά των Κορβετών.

Ξένες πηγές θεωρούν πότι η χώρα μας οποία χτίζει το οπλοστάσιό της και τις ξένες συμμαχίες, έχει στόχο να αντιμετωπίσει τις τουρκικές προκλήσεις, πριν την ανακοίνωση του νικητή της σύμβασης 1,5 δισεκατομμυρίων ευρώ (1,6 δισεκατομμύρια δολάρια) για την απόκτηση τριών Κορβετών Corvette, με δυνατότητα επιλογής για μια τέταρτη.

Σύμφωνα με την ιστοσελίδα Breaking Defense, οι δύο φιναλίστ είναι το Fincantieri από την Ιταλία με το πλοίο FCX30, το οποίο αυτή τη στιγμή χρησιμοποιείται από το Κατάρ ως πλοίο κλάσης Doha/Al Zubarah, και η γαλλική Naval Group με την Κορβέτα Gowind, η οποία χρησιμοποιείται στην Αίγυπτο ως Κορβέτα κλάσης Fateh.

“Είναι σαφές ότι η Ελλάδα παίρνει στα σοβαρά την άμυνά της και κάνει σημαντικές επενδύσεις στις στρατιωτικές της δυνατότητες. Η χρήση προηγμένης τεχνολογίας και εξοπλισμού υψηλής ποιότητας θα επιτρέψει στην χώρα αυτή να προστατεύσει καλύτερα τα σύνορα και τα συμφέροντά της”, αναφέρει η ξένη ιστοσελίδα.

Σύμφωνα με δημοσιεύματα, η Fincantieri έχει υπογράψει συμφωνία με τον Όμιλο ONEX Shipyards & Technologies της Ελλάδας για τη δημιουργία μιας γραμμής κατασκευής Κορβετών για την παροχή υποστήριξης του κύκλου ζωής στα Ναυπηγεία Ελευσίνας.

«Μας αρέσει να τοπικοποιούμε την παραγωγή όσο το δυνατόν περισσότερο. Έχουμε συνηθίσει να πηγαίνουμε μακριά από το σπίτι και να μοιραζόμαστε την τεχνογνωσία μας και να αλληλεπιδρούμε με ΜΜΕ και τοπικά ναυπηγεία», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Fincantieri, Pierroberto Folgiero, σε πρόσφατη συνέντευξη στο Breaking Defense.

Σε απάντηση, τα Ελληνικά Ναυπηγεία ανακοίνωσαν την υποστήριξή τους στην προσφορά του Naval Group ναυπηγώντας Κορβέτες Gowind στην Ελλάδα.

Η γαλλική ναυπηγική εταιρεία έχει επίσης δεσμευτεί να «διασφαλίσει οικονομικά οφέλη στην Ελλάδα που φτάνουν το 30% της αξίας του προγράμματος», σύμφωνα με την Naval Group Hellas, μιας νέας ελληνικής θυγατρικής εταιρείας.

Η Naval Group έχει ισχυρούς δεσμούς με το Ελληνικό Ναυτικό, έχοντας εξασφαλίσει σύμβαση τον Μάρτιο του 2022 για την κατασκευή και προμήθεια τριών φρεγατών (FDI HN), με όψιον μία ακόμη.

Επιπρόσθετα, η Naval Group, η Thales και η MBDA έχουν υποβάλει προσφορά για την αναβάθμιση μέσης ηλικίας φρεγατών τύπου ΥΔΡΑ κλάσης MEKO 200.

Σύμφωνα με τον Pat Bright, Senior Analyst στην AMI International, “τα συνολικά σχέδια και οι δυνατότητες πληροφοριών των Κορβετών FCX30 και Gowind είναι «αρκετά παρόμοιες».

“Καθώς η Ελλάδα ετοιμάζεται να λάβει μια απόφαση σχετικά με τη σύμβαση για τον διαγωσισμό     Κορβετών, είναι σαφές ότι η χώρα έχει δεσμευτεί να ενισχύσει τις ναυτικές της ικανότητες και να δημιουργήσει συνεργασίες με παγκόσμιες αμυντικές εταιρείες”, τονίζει ο ίδιος.

Σύμφωνα με τον Pat Bright, η προσφορά της Κορβέτας Gowind «φαίνεται» να αποτιμάται στα 433,9 εκατομμύρια δολάρια ανά μονάδα και περιλαμβάνει «μια ελκυστική οικονομική πρόταση με μακροπρόθεσμες αναβαλλόμενες πληρωμές».

Η Naval Group δεν δημοσιοποίησε το κόστος της Κορβέτας κατά την ανακοίνωση της τελικής προσφοράς της.
Προηγουμένως, η γαλλική επιχειρηματική εφημερίδα La Tribune δημοσίευσε εκτιμήσεις κόστους της προσφοράς της Fincantieri, δηλώνοντας ότι η ιταλική προσφορά τεσσάρων φρεγατών FCX30 ανήλθε σε «περίπου 2 δισεκατομμύρια ευρώ».

Η ίδια εφημερίδα σημείωσε επίσης ότι το κόστος των τεσσάρων πλοίων της κλάσης Ντόχα που πωλήθηκαν στο Κατάρ το 2017 ανήλθε συνολικά σε 3,2 δισεκατομμύρια ευρώ, εξαιρουμένων των όπλων.

Αν και η Breaking Defense δεν μπόρεσε να επαληθεύσει τα στοιχεία, η ιταλική προσφορά ( Κορβέτα FCX30) είναι φθηνότερη από την τιμή της Gowind κατά περίπου 66 εκατομμύρια ευρώ (70,27 εκατομμύρια δολάρια) ανά σκάφος.

Σύμφωνα με τον Αμερικανό ειδικό, «εάν κερδίσει η Naval Group, η πρώτη Κορβέτα Gowind θα κατασκευαστεί στη Γαλλία ενώ οι Τρεις εναπομείνασες στην Ελλάδα.

Η Fincantieri από την πλευρά της πρότεινε Κορβέτες όλες κατασκευασμένες στην Ελλάδα… και αυτό από μόνο του είναι πολύ σημαντικό».

Καθώς οι παγκόσμιες αμυντικές εταιρείες συνεχίζουν να ανταγωνίζονται για συμβόλαια, είναι σαφές ότι η απόκτηση ενός συμβολαίου για τις Κορβέτες από την χώρα μας, θα πρέπει να έχει ρήτρα στρατηγικής και αμυντικής συνεργασίας.

Αυτό επιτάσσουν οι ταραγμένοι καιροί, μαζί με την οικονομική διάσταση της αγοράς, που θα πρέπει να ικανοποιεί τα στάνταρ που έχει θέσει σε όλους τους τομείς το ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό.

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ελληνοτουρκικά 0

Αποκάλυψη: Αυτές είναι οι περιοχές του Αιγαίου που οι Τούρκοι θέλουν να υφαρπάξουν από την Ελλάδα στην «μοιρασιά» ΑΟΖ-υφαλοκρηπίδας

Η Τουρκία, επιδιώκει την περιορισμένη επέκταση των Ελληνικών χωρικών υδάτων στο Αιγαίο, διαφοροποιούμενη γεωγραφικά...