Με μια ανάρτηση στο Twitter η Naval Group έδειξε την πρόοδο της κατασκευής των πολυαναμενόμενων φρεγατών FDI για το ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό, και συγκεκριμένα του μέρους των φρεγατών που κατασκευάζονται στα αναβαθμισμένα πλέον ναυπηγεία της Σαλαμίνας.
«Μια μικρή ματιά από το νησί της Σαλαμίνας όπου ξεκίνησαν οι εργασίες για το μέρος των FDI που κατασκευάζουν τα Ναυπηγεία Σαλαμίνας, με την κοπή των πρώτων πινακίδων! Η επιχείρηση πραγματοποιήθηκε μετά από μια φάση αναβάθμισης ναυπηγικής υποδομής και μηχανικής παραγωγής», σύμφωνα με την ανάρτηση της Naval Group.
«Από την ανάθεση της σύμβασης από την Naval Group τον Οκτώβριο του 2022, έχουμε ορίσει και πραγματοποιήσει τις απαραίτητες αναβαθμίσεις του ναυπηγείου, όπως εγκατάσταση νέου εναέριου γερανού ή αναβάθμιση της μηχανής κοπής πλάσματος μας. Πραγματοποιούμε επίσης την πιστοποίηση των συγκολλητών μας», είπε σύμφωνα με τη Naval Group, ο Γιώργος Κόρος, Διευθύνων Σύμβουλος των Ναυπηγείων Σαλαμίνας.
«Την περασμένη εβδομάδα περάσαμε με επιτυχία την πρώτη ανασκόπηση μηχανικής παραγωγής μπλοκ με την ομάδα της Naval Group και ξεκινήσαμε αμέσως την κοπή των πρώτων πλακών που παραλήφθηκαν από το Λοριάν», πρόσθεσε.
«Η ομάδα μας συνεργάζεται στενά με έναν μηχανικό του Naval Group που εδρεύει μόνιμα στις εγκαταστάσεις μας, ο οποίος μας παρέχει τεχνική βοήθεια για την παραγωγή μπλοκ των FDI. Είμαστε εντός προγράμματος και η συνεργασία μας με το Naval Group είναι πολύ θετική», κατέληξε ο κ. Κόρος.
Προηγουμένως, το Δεκέμβριο του 2022, σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο πρόεδρος των Ναυπηγείων Σαλαμίνας, Γιώργος Κόρος, ανέφερε ότι το έργο που έχουν αναλάβει τα Ναυπηγεία Σαλαμίνας, αποτελεί σημαντικό τμήμα του όλου προγράμματος κατασκευής των φρεγατών, που αναμένεται να αυξηθεί, καθώς ήδη η Naval Group έχει εκφράσει τέτοια πρόθεση και υπάρχουν σχετικές διαπραγματεύσεις. Όπως είχε αναφέρει, τα υπό κατασκευή blocks θα είναι έτοιμα να αποχωρήσουν από το ναυπηγείο για τη Λοριάν τον Νοέμβριο του 2023 όπου θα ενωθούν με άλλα blocks στη μόνιμη δεξαμενή του γαλλικού ναυπηγείου για την ολοκλήρωση του πλοίου.
Επεσήμανε ότι ο τρόπος ανέγερσης των αμυντικών πλοίων που χρησιμοποιούν προκατασκευασμένα blocks είναι ιδιαίτερα ευφυής καθώς μειώνει τον χρόνο και το κόστος αποπεράτωσης του έργου. Για την αναπτυξιακή δυνατότητα του ναυπηγείου τονίζει ότι έως σήμερα έχουν χτιστεί πλοία χωρητικότητας έως και 100.000 τόνων DWT, χρησιμοποιώντας τα ρουμάνικα ναυπηγεία ως υπεργολάβους για την κατασκευή του κύτους, ενώ παράλληλα θεωρούνται εξειδικευμένα στις δύσκολες και εξειδικευμένες μετασκευές ειδικά σε πλοία ξηρού φορτίου διπλού τοιχώματος.
«Είμαστε το μόνο ναυπηγείο στην Ευρώπη που έχει εκτελέσει τέτοια έργα και το πρώτο ναυπηγείο διεθνώς που δημιούργησε το διπλό τοίχωμα μεταφέροντας τους υπάρχοντες διαμήκεις φράχτες των πλοίων προς το εξωτερικό τοίχωμα αντί να κατασκευάσουμε νέους φράκτες», δήλωνε τότε.
Για την ανάπτυξη της ναυπηγικής βιομηχανίας στη χώρα μας επεσήμανε ότι χρειάζεται η ύπαρξη συστήματος έκδοσης εγγυητικών προς τους χρηματοπιστωτικούς οργανισμούς, για λογαριασμό των ναυπηγείων, στηρίζοντας έτσι το εξαγώγιμο προϊόν, δηλαδή τα πλοία. Τέλος, ανέφερε ότι τα Ναυπηγεία Σαλαμίνας μπορούν να πρωτοστατήσουν στο χτίσιμο νέων πλοίων της ακτοπλοΐας.