Πολεμικό Ναυτικό

Προχωρά ο σχεδιασμός για τη δημιουργία τρίτου ελληνικού ναυστάθμου: Εντάσσεται στο Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης ο ναύσταθμος στον Αλμυρό Βόλου

Από τον Βόλο πιθανόν και με τις Φρεγάτες Belhara και με τα Zubr θα ελέγχουμε το Αιγαίο μας…μόνοι μας. Έχει ξεκινήσει ήδη, ο σχεδιασμός για την δημιουργία ενός τρίτου ελληνικού ναυστάθμου στο Βόλο για να ελέγχει το Αιγαίο.

Με αφορμή τα νέα προγράμματα του ελληνικού πολεμικού ναυτικού με την αγορά Τριών Φρεγατών Belhara, καθώς και των τριών ή τεσσάρων Κορβετών Gowind, έχουμε αυτόματα την ανάγκη νέων ναυτικών βάσεων.

Ο Βόλος προκρίνεται λόγω δεσπόζουσας θέσης ελέγχου ολόκληρου του Αιγαίου, και μαζί με τα αποβατικά, αλλά και τα υπό παραλαβή από τις ΗΠΑ αποβατικά άρματα AA7A1 για τους Έλληνες Πεζοναύτες, θα δημιουργηθεί μια τρομερή δύναμη ταχείας επεμβάσεως, αν οι Τούρκοι επιχειρήσουν “να το ρισκάρουν”.

Η εξέλιξη σχετίζεται με τo εκπεφρασμένο ενδιαφέρον του ΓΕΕΘΑ, για προωθημένη παρουσία πλοίων της Διοίκησης Αμφιβίων Δυνάμεων του Αρχηγείου Στόλου στην περιοχή του Βόλου, προκειμένου να υπάρχουν καλύτερες προϋποθέσεις συνεργασίας με την 32 Ταξιαρχία Πεζοναυτών που εδρεύει στην πόλη του Βόλου.

Αναρτήθηκε στη Διαύγεια η απόφαση για την ένταξη της Πράξης “Μελέτες για την κατασκευή Ναυτικής Βάσης (Ν.Β.) Παγασητικού”, με Κωδικό ΟΠΣ 5198281 (MIS), στο τομεακό πρόγραμμα Ανάπτυξης του υπουργείου Εθνικής ‘Αμυνας (ΤΠΑ ΥΠΕΘΑ) 2021-2025 και στον άξονα προτεραιότητας «Λιμενικές υποδομές».

Η Πράξη χρηματοδοτείται από το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης (ΕΠΑ). Όπως αναφέρεται στην απόφαση, αντικείμενο της Πράξης είναι η εκτέλεση και εκπόνηση των απαραίτητων ερευνών και μελετών για την εγκατάσταση νέας Ναυτικής Βάσης στη θέση ‘Αγιος Ιωάννης του Αλμυρού. Στο πλαίσιο των εκπονούμενων μελετών, θα εξεταστεί η διαμόρφωση νέων λιμενικών υποδομών μόνιμης παραβολής πλοίων του στόλου του Πολεμικού Ναυτικού και η χωροθέτηση των απαραίτητων χερσαίων χώρων.
Η επιλέξιμη δημόσια δαπάνη ανέρχεται σε 3.826.059,58 ευρώ και αφορά το ποσό που χρηματοδοτείται ή θα χρηματοδοτηθεί από το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης.

Το Γενικό Επιτελείο Εθνικής Άμυνας (ΓΕΕΘΑ) σε συνεργασία με το Γενικό Επιτελείο Ναυτικό (ΓΕΝ), καλούνται να συγκεντρώσουν εγκαίρως, τα απαραίτητα αποδεικτικά στοιχεία διευθέτησης του ιδιοκτησιακού καθεστώτος των εκτάσεων που θα εκτελεσθεί η δράση.

Ως ημερομηνία ολοκλήρωσης της δράσης έχει τεθεί η 10-08-2025.

Μάλιστα οι σχεδιασμοί του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας και του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού για την κατασκευή Ναυστάθμου στην θαλάσσια περιοχή του Αλμυρού, καθώς και η απρόσκοπτη λειτουργία του υπάρχοντος αλιευτικού καταφυγίου στην ίδια περιοχή, ήταν το αντικείμενο της ενημερωτικής συνάντησης που είχε  πριν από μερικούς μήνες ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας κ. Νίκο Παναγιωτόπουλο, με τοπικούς βουλευτές της περιοχής.

Από τη συνάντηση στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας προέκυψαν τα εξής:

  • Το Πολεμικό Ναυτικό ενδιαφέρεται για την κατασκευή mini Ναυστάθμου στον Παγασητικό, απόφαση η οποία εδράζεται στο νέο αμυντικό δόγμα το οποίο εγκρίθηκε από το ΚΥΣΕΑ.
  • Οι προκαταρκτικές μελέτες έχουν ολοκληρωθεί και η περιοχή κρίνεται κατάλληλη, ενώ επίκειται και η έναρξη των οριστικών μελετών, η εκπόνηση των οποίων υπολογίζεται να ολοκληρωθεί σε ένα με δύο χρόνια από σήμερα.
  • Η συνεργασία των αρμόδιων Διευθύνσεων του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού με τις τεχνικές υπηρεσίες του Δήμου Αλμυρού θα ξεκινήσει άμεσα.
  • Η λειτουργία του αλιευτικού καταφυγίου Αλμυρού σε καμία περίπτωση δεν παρεμποδίζει την εκπόνηση των μελετών ή και την υλοποίηση του έργου αργότερα. Οπότε, ο Δήμος Αλμυρού μπορεί απρόσκοπτα να συνεχίσει τις επισκευαστικές και βελτιωτικές εργασίες στο αλιευτικό καταφύγιο.
  • Σύμφωνα με αρχικές εκτιμήσεις το έργο της κατασκευής του Ναυστάθμου, θα κοστίσει από 60.000.000 ευρώ έως 100.000.000 ευρώ, κονδύλιο που θα προσδιοριστεί ακριβώς από τις οριστικές μελέτες.

Στην νέα ναυτική εγκατάσταση θα μετασταθμεύσουν και τα 5 αρματαγωγά κλάσεως ΣΑΜΟΣ που διαθέτει η Διοίκηση Αμφιβίων Δυνάμεων ενώ τα αερόστρωμνα ZUBR εξετάζεται αν θα παραμείνουν στην Αμφιάλη.

Η μεταφορά των αρματαγωγών στην περιοχή, εξυπηρετεί την ταχύτερη αντίδραση στην μεταφορά διά θαλάσσης της 32 Ταξιαρχίας Πεζοναυτών. Σε περίπτωση μεταφοράς των πεζοναυτών στον Ναύσταθμο Σαλαμίνος όπως σχεδιαζόταν προ ετών, θα αντιμετωπιζόταν σοβαρότατο πρόβλημα στην εκπαίδευση, εξαιτίας περιορισμών της νήσου και των συνεχών αναγκών μετακινήσεων με πλωτά μέσα.

Πλέον τούτων, στην Μαγνησία και ειδικότερα στην περιοχή Αλμυρού, υφίστανται εγγύτατα άλλες σοβαρές υποδομές, όπως η 111 Πτέρυγα Μάχης, που επιτρέπουν υλοποίηση αεροκινήτων επιχειρήσεων ενώ δεν πρέπει να παραβλέπεται ότι η 32 Ταξιαρχία Πεζοναυτών, ως επίλεκτος Σχηματισμός, μπορεί να αναπτύσσεται και προς τα βόρεια σύνορα, εφόσον το απαιτήσουν οι περιστάσεις.

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ένοπλες Συρράξεις 0

Σοκάρει ο ρωσικός πυραύλος Oreshnik! Η Ουκρανία παρουσίασε τα συντρίμμια του-"Πρώτη φορά ανακαλύπτεται κάτι τέτοιο"-(βίντεο-εικόνες)

Ο πύραυλος είχε έξι πολεμικές κεφαλές, καθεμία από τις οποίες έφερε έξι υποπυρομαχικά, και πετούσε με μέγιστη ταχύτητα...