Όμοιο με τα ελληνικά τύπου υποβρύχια Ποσειδών (τώρα στην ελληνική διοίκηση υποβρυχίων υπηρετούν τα υποβρύχια Ποσειδών, Αμφιτρίτη και Πόντος), είναι εκείνο που έχει εξαφανιστεί από χθες Τετάρτη στην Ινδονησία.
Οι αρχές έχουν χάσει την επαφή με το υποβρύχιο από χθες το πρωί όταν αυτό συμμετείχε σε ασκήσεις στη θαλάσσια ζώνη ανοικτά του Μπαλί και μέχρι τώρα, δεν έχει εντοπιστεί κανένα σημάδι του.
Ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες αναφέρουν ότι θεωρείται βυθισμένο, λόγω της πετρελαιοκηλίδας που βρέθηκε.
Η πετρελαιοκηλίδα που εντοπίστηκε πάνω από την περιοχή που χάθηκε το υποβρύχιο είναι ένα από τα βασικά στοιχεία που οδηγούν στο συμπέρασμα για την απώλεια του ινδονησιακού υποβρυχίου.
Τέτοιου τύπου υποβρύχια, υπάρχουν 61 σε 13 χώρες.
Τα χαρακτηριστικά των συγκεκριμένων υποβρυχίων
Τα υποβρύχια τύπου «ΠΟΣΕΙΔΩΝ» είναι Γερμανικά Υποβρύχια κλάσης 209 (1200).
Τα συγκεκριμένα υποβρύχια έχουν μέγιστο μήκος 55,87m και μέγιστο πλάτος 6,26m.
Το ύψος τους χωρίς φτάνει τα 11,35m και το εκτόπισμα στην επιφάνεια τα 1180tn, ενώ στην κατάδυση τα 1285tn. Η μέγιστη ταχύτητά στην επιφάνεια είναι 12kn και στην κατάδυση 22kn.
Η πρόωση επιτυγχάνεται με μία συστοιχία 480 στοιχείων, ένα κινητήρα 4.600 ΗΡ, μία προπέλα, ενώ η φόρτιση της συστοιχίας γίνεται από 4 γεννήτριες που κινούνται με 4 μηχανές DIESEL 2.400 ΗΡ.
Τα υποβρύχια τύπου «ΠΟΣΕΙΔΩΝ» είναι πλήρως εφοδιασμένα με ένα μεγάλο αριθμό κεραιών, πομπών και δεκτών που είναι απαραίτητα για τις επικοινωνίες τους. Η ενδοσυνεννόηση περιλαμβάνει 2 ανεξάρτητα δίκτυα. Ποικίλα δίκτυα ενδείξεων και ALARM δίνουν στο πλήρωμα μία πλήρη εικόνα της καταστάσεως του υλικού σε όλο το πλοίο.
ΝΑΥΤΙΛΙΑ
Η επιτυχής εκτέλεση κάθε αποστολής που ανατίθεται στα Υ/Β εξαρτάται από τη σαφή γνώση της θέσεώς του οποιαδήποτε στιγμή. Η γνώση αυτή επιτυγχάνεται από ένα ευρύ φάσμα ηλεκτρονικών και οπτικών συσκευών και οργάνων όπως Radar , GPS, συσκευές ναυτιλίας , καθώς και δύο περισκόπια.
ΟΠΛΙΣΜΟΣ
Τα υποβρύχια τύπου «ΠΟΣΕΙΔΩΝ» είναι εξοπλισμένα με 8 τορπιλοσωλήνες. Η μεγάλη ποικιλία όπλων και το προηγμένο σύστημα διευθύνσεως βολής «SINBANDS» καθιστούν το Υ/Β ικανό να προσβάλλει οποιοδήποτε στόχο.
ΒΟΗΘΗΤΙΚΑ ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΑ
Ένας μεγάλος αριθμός αντλιών, συμπιεστών και βοηθητικών μηχανημάτων εξυπηρετεί το Υ/Β σε όλες τις λειτουργικές ανάγκες του.
SONAR
Ο εξοπλισμός SONAR ενός Υ/Β είναι το ζωτικότερο σύστημα στο σκοτεινό κόσμο του βυθού. Είναι τα μάτια του. Το SONAR των Υ/Β τ. "ΠΟΣΕΙΔΩΝ", είναι της Γερμανικής εταιρείας ATLAS ELEKTRONIK. Αποτελείται από SONAR ενεργητικής και παθητικής ερεύνης και συσκευή παθητικής μέτρησης απόστασης.
ΠΛΗΡΩΜΑ
Τα υποβρύχια τύπου «ΠΟΣΕΙΔΩΝ»,απαριθμούν 35μελές πλήρωμα (περίπου) εκ των οποίων 6-7 Αξιωματικοί ενώ τα υπόλοιπα μέλη του πληρώματος είναι μόνιμοι Υπαξιωματικοί του Πολεμικού Ναυτικού, πλήν ενός στρατέυσιμου ειδικότητος Ιατρού.
ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ
Τα Υ/Β τ. "ΠΟΣΕΙΔΩΝ" μπορούν να μεταφέρουν αρκετά τρόφιμα για τη σίτιση του τριακοταπενταμελούς πληρώματός τους για 50 ημέρες, ενώ δεν υφίσταται πρόβλημα στη χρησιμοποίηση νερού.
Κανένα σημάδι του υποβρυχίου - Το πλήρωμα έχει οξυγόνο ως το Σάββατο
Τα 53 μέλη του πληρώματος που επιβαίνουν στο υποβρύχιο της Ινδονησίας τα ίχνη του οποίου έχουν χαθεί από χθες Τετάρτη διαθέτουν οξυγόνο μέχρι το Σάββατο, ανακοίνωσε ο επιτελάρχης του Πολεμικού Ναυτικού της χώρας σήμερα στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου.
Στο μεταξύ εκπρόσωπος του Πολεμικού Ναυτικού της χώρας δήλωσε ότι δεν έχουν εντοπιστεί σημάδια από το 44 ετών υποβρύχιο KRI Nanggala-402 με το οποίο οι αρχές έχουν χάσει την επαφή από χθες το πρωί όταν αυτό συμμετείχε σε ασκήσεις στη θαλάσσια ζώνη ανοικτά του Μπαλί.
Στη διάρκεια εναέριας αναζήτησης εντοπίστηκε χθες πετρελαιοκηλίδα κοντά στο σημείο όπου είχε καταδυθεί το υποβρύχιο και δύο πλοία με σόναρ έχουν αναπτυχθεί στην περιοχή για να συμμετάσχουν στις έρευνες, πρόσθεσαν αξιωματούχοι.
Η Ινδονησία ζήτησε διεθνή βοήθεια και πολλές χώρες και η Σιγκαπούρη, η Αυστραλία και η Ινδία, δήλωσαν πρόθυμες να συμμετάσχουν στις έρευνες, σύμφωνα με το υπουργείο Άμυνας.
Όταν ρωτήθηκε για τις πληροφορίες σύμφωνα με τις οποίες εντοπίστηκε κίνηση κάτω από το νερό, ο εκπρόσωπος του Πολεμικού Ναυτικού, ναύαρχος Τζούλιους Βιτζοτζόνο απάντησε ότι, με βάση τις πληροφορίες που έχουν μέχρι στιγμής, το υποβρύχιο δεν έχει εντοπιστεί ακόμη, ενώ δεν έχει γίνει καμία επαφή με το πλήρωμά του.
Νωρίτερα ο ίδιος είχε δηλώσει στον τηλεοπτικό σταθμό KompasTV ότι το υποβρύχιο που κινείται με ντίζελ και ηλεκτρικές μπαταρίες μπορεί να παραμείνει σε βάθος 200-250 μέτρων. “Οτιδήποτε άλλο μπορεί να αποβεί μοιραίο, επικίνδυνο”, τόνισε.
Σε ανακοίνωσή του χθες το Πολεμικό Ναυτικό της Ινδονησίας επεσήμανε: “Είναι πιθανό στη διάρκεια της κατάδυσης να σημειώθηκε μπλακ άουτ με συνέπεια να χαθεί ο έλεγχος και να μην μπορούν να γίνουν διαδικασίες αντιμετώπισης εκτάκτων καταστάσεων και το υποβρύχιο να πέσει σε βάθος 600-700 μέτρων”.
Η θάλασσα στην περιοχή είναι πιο ρηχή σε σχέση με άλλα σημεία του αρχιπελάγους όμως το βάθος της μπορεί να φτάσει ακόμη και τα 1.500 μέτρα.
ο 1.395 τόνων KRI Nanggala-402 κατασκευάστηκε στη Γερμανία το 1978, σύμφωνα με την ιστοσελίδα της γραμματείας του ινδονησιακού υπουργικού συμβουλίου, και υποβλήθηκε σε διετή διαδικασία επισκευής στη Νότια Κορέα, η οποία ολοκληρώθηκε το 2012.
Η Ινδονησία είχε στο παρελθόν στόλο 12 υποβρυχίων που αγοράστηκαν από τη Σοβιετική Ένωση για να πραγματοποιεί περιπολίες στο αρχιπέλαγός της. Τώρα διαθέτει στόλο με μόνο πέντε υποβρύχια, μεταξύ των οποίων δύο υποβρύχια γερμανικής κατασκευής Τύπου 209 και τρία νεότερα νοτιοκορεατικά σκάφη.
Η Ινδονησία επιδιώκει να αναβαθμίσει τις αμυντικές της δυνατότητες, αλλά μέρος του εξοπλισμού της, που είναι ακόμα σε διαδικασία συντήρησης και επισκευής, είναι παλαιό και τα τελευταία χρόνια έχουν σημειωθεί θανατηφόρα δυστυχήματα που αφορούν κυρίως παλαιότερα στρατιωτικά μεταγωγικά αεροσκάφη.