''Nαυμαχία'' γίνεται ανάμεσα σε Γαλλία-ΗΠΑ και Βρετανία για τις ελληνικές φρεγάτες. Οι ''μνηστήρες'' αυξάνονται και η απόφαση είναι στα χέρια των Επιτελείων.
Η χώρα μας πρέπει να βιαστεί και να διαλέξει πλοία, τα οποία θα ''κολλάνε'' με τα ''θέλω'' του ΠΝ. Οι Αμερινανοί μπάινουν ''σφήνα'' προσφέροντας την φρεγάτα πολλαπλών αποστολών MMSC-HN (Multi-Mission Surface Combatant-Hellenic Navy).
Πρόκειται όμως για μία φρεγάτα που δεν ''κολλάει'' με την πραγματικότητα του Αιγαίου και της Α. Μεσόγείου. Όπως σας έχουμε αναφέρει στο Πενταπόσταγμα, η γεωγραφία του Αιγαίου είναι σαν έχει σχεδιαστεί για να αποτελέσει βάση έδρασης ενός πολυπλέγματος (complex-of-complexes) αντιπρόσβασης και άρνησης περιοχής, το οποίο θα ενοποιούσε την αρχιπελαγική δομή του Αιγαίου σε μια ενιαία και αδιαίρετη θαλασσοχερσαία δομή και θα καθιστούσε αναντίρρητη την ελληνική κυριαρχία σε αυτό.
Τα αμερικανικά πλοία, δεν είναι προσαρμοσμένα στο δυνητικό περιβάλλον απειλής των επόμενων ετών στο Αιγαίο. Κι αυτό γιατί, αναγκαστικά, θα επιχειρούν σε σχετικά κοντινές αποστάσεις από τις τουρκικές ακτές, θα είναι ευάλωτα σε μια σειρά καινοφανών απειλών, με προεξάρχουσα τους αντιπλοϊκούς βαλλιστικούς πυραύλους (ASBM). Απαιτούνται πλοία όπως είναι οι γαλλικές φρεγάτες Belh@arra, με πυραύλους επιφανείας-αέρος Aster 30 (βεληνεκές 170 χλμ) και πυραύλους cruise Scalp Naval (βεληνεκές πάνω από 1000 χλμ).
Η πρόταση
H αμυντική βιομηχανία των ΗΠΑ, σε συνεργασία με τη Lockheed Martin, προσφέρουν στην Ελλάδα μέσω διακρατικής συμφωνίας, το γνωστό Foreign Military Sales (FMS), την φρεγάτα πολλαπλών αποστολών MMSC-HN (Multi-Mission Surface Combatant-Hellenic Navy), μια ειδικά προσαρμοσμένη έκδοση των πλοίων μάχης LCS (Littoral Combat Ship) που βρίσκονται ήδη σε υπηρεσία με το ναυτικό των ΗΠΑ, σύμφωνα με δημοσίευμα του Newpost.
Παράλληλα προσφέρεται και πρόταση εκσυγχρονισμού και αναβάθμισης των φρεγατών ΜΕΚΟ 200HN κλάσης ΥΔΡΑ, ενώ η Lockheed Martin σε συντονισμό με το αμερικανικό ναυτικό και την αμερικανική κυβέρνηση έχει εξασφαλίσει τις απαραίτητες προϋποθέσεις και εγκρίσεις για τη μεταφορά τεχνολογίας και τεχνογνωσίας ώστε τρία από τα πλοία να κατασκευαστούν στην χώρα μας, σε ελληνικά ναυπηγεία.
Η απόφαση πάντως ανήκει στην ηγεσία, αυτή θα κρίνει την φρεγάτα του μέλλοντος.