Η εταιρεία VIKING Norsafe LifeSaving Hellas S.A. κηρύχθηκε επισήμως η επικρατέστερη στο διαγωνισμό του Ελληνικού Ναυτικού για την κατασκευή έντεκα (11) εξατομικευμένων άκαμπτων φουσκωτών σκαφών (RIB) μήκους 6 έως 7 μέτρων.
Η παράδοση των RIB έχει προγραμματιστεί για το καλοκαίρι του 2020.
Τα έντεκα σκάφη θα αντικαταστήσουν ταυπάρχοντα RIB, που είναι ήδη σε λειτουργία στις Φρεγάτες MEKO/Ύδρα και Kortenaer /ΕΛΛΗ.
Κάθε φρεγάτα φέρει ένα μόνο σκάφος RIB. Τα σκάφη θα κατασκευαστούν χρησιμοποιώντας τον σχεδιασμό της εταιρείας VIKING Norsafe METIS.
Έξι (6) από αυτά θα είναι εξοπλισμένα με έναν ενιαίο εξωλέμβιο κινητήρα και πέντε άλλα (5) με δίδυμους εξωτερικούς κινητήρες, καθώς και σύγχρονο εξοπλισμό πλοήγησης.
Θα είναι σε θέση να φτάνουν σε μια τελική ταχύτητα τουλάχιστον 30 κόμβων με πλήρη φόρτο και θα μπορούν να μεταφέρουν τουλάχιστον δέκα άτομα στο σκάφος.
Η κατασκευή των σκαφών θα πραγματοποιηθεί στις εγκαταστάσεις VIKING Norsafe στη Θήβα.
Μετά την κατασκευή και την προμήθειά τους, η εταιρεία θα είναι υπεύθυνη για την τεχνική υποστήριξη και την συντήρηση.
Είναι η δεύτερη φορά που το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό επιλέγει το ίδιο μοντέλο σκάφους METIS RIB ως μέσο για αποστολές αναζήτησης και διάσωσης (SAR).
"Θα ήθελα να συγχαρώ την ομάδα μας για την αφοσίωσή τους και τη σκληρή δουλειά για την επίτευξη της νίκης σε αυτόν τον διαγωνισμό", δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας VIKING Norsafe Life-Saving Equipment Hellas.
Τα εν λόγω Σκάφη θα αναβαθμίσουν σημαντικά τις επιχειρησιακές δυνατότητες της ΔΥΚ.
Παραλαβή αμερικανικών ταχέων σκαφών
Υπενθυμίζουμε ότι χθες Παρασκευή 10 Απριλίου 2020, ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ Στρατηγός Κωνσταντίνος Φλώρος συνοδευόμενος από τον Αρχηγό ΓΕΝ Αντιναύαρχο Στυλιανό Πετράκη ΠΝ επισκέφθηκε στο Ναύσταθμο Σαλαμίνας το χώρο ελλιμενισμού των 4 Σκαφών Ανορθοδόξου Πολέμου (ΣΑΠ) MK-V, τα οποία παραχωρήθηκαν μεταχειρισμένα από το Αμερικανικό Ναυτικό για την κάλυψη των επιχειρησιακών αναγκών της Διοίκησης Υποβρύχιων Καταστροφών (ΔΥΚ).
Η μεταφορά των 4 ΣΑΠ MK-V από τις ΗΠΑ ολοκληρώθηκε τη Δευτέρα 6 Απριλίου 2020 στο Ναύσταθμο Σαλαμίνας, όπου θα παραμείνουν για την εκτέλεση των απαιτούμενων ελέγχων και εργασιών συντήρησης και επισκευής στο πλαίσιο της ενεργοποίησής τους.
Την ίδια στιγμή τουρκικά σκάφη και ομάδες κομάντος SAT-SAS βρίσκονται στα λιμάνια στο Αιγαίο, ειδικά απέναντι από Χίο και Δωδεκάνησα, αναμένοντας να εμπλακούν σε οποιαδήποτε επεισόδιο προκληθεί (από τους ίδιους) και ξεφύγει του “συνηθισμένου συμβάντος” έρευνας και διάσωσης.
Παράλληλα οι Τούρκοι φορτώνουν βάρκες με μετανάστες και τις στέλνουν απέναντι από τα ελληνικά νησιά, όντας έτοιμοι να δράσουν αν εκτιμήσουν ότι μπορούν να προκαλέσουν κάτι ίσως πιο σοβαρό. Ενδεικτικά το νέο πλοίο γενικής υποστήριξης πολλαπλών ρόλων 3,000 τόνων, Atlas I (Α-471), είναι στη Ρόδο, αφού η περιοχή δέχεται επεισόδια αυτού του τύπου από προχθές.
Το ελληνικό γενικό επιτελείο εθνικής άμυνας κινείται πλέον ταχέως και καλύπτει όλες τις άμεσες ανάγκες του ελληνικού πολεμικού ναυτικού στο Αιγαίο, ώστε οι Τούρκοι να νιώσουν μια δεύτερη ήττα μετά τον Έβρο.