Με την Πολεμική Αεροπορία να συνεχίζει να αναζητά λύσεις για την ουσιαστική έλλειψη που έχει σε μεταφορικά αεροπλάνα καθώς τόσο τα C-130 όσο και τα C-27 παλεύουν με την διαθεσιμότητά τους προξενώντας πονοκέφαλο στο Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας, η Lockheed Martin ανακοίνωσε πως στο πλαίσιο της Διεθνούς Αεροπορικής Έκθεσης στο Farnborough ότι ο παγκόσμιος στόλος των C-130J Super Hercules ξεπέρασε πρόσφατα τα 3 εκατομμύρια ώρες πτήσης. Με 545+ αεροσκάφη Super Hercules που έχουν παραδοθεί παγκοσμίως, το επίτευγμα αυτό αντικατοπτρίζει την απαράμιλλη εμβέλεια του C-130J παγκοσμίως, την ευελιξία του αεροσκάφους για πολλαπλές αποστολές και τις αποδεδειγμένες ικανότητες τακτικής απόδοσης.
Να θυμίσουμε εδώ πως το C-130J είναι η νεότερη έκδοση του «Ηρακλή» και βρίσκεται ανάμεσα στους τύπους που εξετάζει το ΓΕΑ.
Χειριστές και πληρώματα από 21 έθνη συνέβαλαν σε αυτό το επίτευγμα, καταγράφοντας ώρες μέσα από 18 διαφορετικού τύπου αποστολές, όπως μάχες, μεταφορές, εναέριο ανεφοδιασμό, ειδικές επιχειρήσεις, διακομιδές, ανθρωπιστική βοήθεια, έρευνα και διάσωση, αναγνώριση καιρού, πυρόσβεση και παράδοση εμπορευμάτων.
«Από τον υψηλότερο διάδρομο προσγείωσης στον κόσμο μέχρι τους χιονισμένους αεροδιαδρόμους της Ανταρκτικής και τις πολυάριθμες τοποθεσίες αποστολών στο ενδιάμεσο, αυτές οι 3 εκατομμύρια ώρες αντιπροσωπεύουν την αποδεδειγμένη ισχύ και την ευρεία παρουσία του παγκόσμιου στόλου των C-130J», δήλωσε ο Rod McLean, αντιπρόεδρος και γενικός διευθυντής της Lockheed Martin στον τομέα Air Mobility & Maritime Missions. «Γιορτάζοντας αυτό το επίτευγμα, τιμούμε επίσης τα μέλη των πληρωμάτων, τους συντηρητές και τους συνεργάτες αερομεταφορών που πραγματικά κρατούν τον παγκόσμιο στόλο των Super Hercules έτοιμο για κάθε αποστολή».
3 εκατομμύρια ώρες σε αριθμούς
Οι ώρες αυτές καταγράφηκαν από την πρώτη πτήση του C-130J στις 5 Απριλίου 1996 έως τις αρχές Ιουλίου 2024.
Οι χώρες με C-130J που συνεισφέρουν σε αυτές τις ώρες πτήσης περιλαμβάνουν (με σειρά παράδοσης) το Ηνωμένο Βασίλειο, τις Ηνωμένες Πολιτείες (Πολεμική Αεροπορία, Σώμα Πεζοναυτών και Ακτοφυλακή των ΗΠΑ- Pallas Aviation), την Αυστραλία, την Ιταλία, τη Δανία, τη Νορβηγία, τον Καναδά, την Ινδία, το Κατάρ, το Ιράκ, το Ομάν, την Τυνησία, το Ισραήλ, το Κουβέιτ, τη Νότια Κορέα, το Βασίλειο της Σαουδικής Αραβίας, τη Γαλλία, το Μπαχρέιν, το Μπαγκλαντές, την Ινδονησία και τη Γερμανία.
Στις ώρες αυτές πτήσης συμβάλλει επίσης η ομάδα πτητικών επιχειρήσεων της Lockheed Martin, τα πληρώματα της οποίας είναι τα πρώτα που πετούν κάθε C-130J που παράγεται, καθώς και τα πληρώματα της Υπηρεσίας Διαχείρισης Αμυντικών Συμβολαίων της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ που υποστηρίζουν τις δοκιμαστικές πτήσεις του C-130J στην αεροναυπηγική μονάδα της Lockheed Martin στη Μαριέττα της Τζόρτζια, όπου βρίσκεται η γραμμή παραγωγής του Super Hercules.
Οι παραλλαγές Super Hercules που χρησιμοποιήθηκαν για την καταγραφή αυτών των ωρών περιλαμβάνουν: C-130J και C-130J-30 (τακτικό αερομεταφορέα), KC-130J ( τάνκερ), WC-130J (αναγνώριση καιρού), EC-130J (επιχειρήσεις πληροφοριών), MC-130J (ειδικές επιχειρήσεις), HC-130J (έρευνα και διάσωση, παραλλαγές της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ και της Ακτοφυλακής των ΗΠΑ), AC-130J (Πολεμικό αεροσκάφος) και LM-100J (εμπορικό φορτηγό αεροσκάφος).
Οι ώρες πτήσης περιλαμβάνουν δοκιμαστικές, εκπαιδευτικές και επιχειρησιακές αποστολές και στις επτά ηπείρους.
Πάντα εξελισσόμενο, διαρκώς καινοτόμο και έτοιμο για τις επόμενες αποστολές, το Super Hercules πρωτοστατεί θέτοντας πρότυπα και διαμορφώνοντας το μέλλον των τακτικών αποστολών αερομεταφοράς, προσφέροντας ένα πλήθος πλεονεκτημάτων που δεν υπάρχουν σε κανένα άλλο μεσαίου μεγέθους τακτικό μεταγωγικό αεροσκάφος που βρίσκεται σήμερα σε παραγωγή ή λειτουργία.
Αυτά τα χαρακτηριστικά περιλαμβάνουν αποδεδειγμένη επιχειρησιακή ετοιμότητα με τη μεγαλύτερη ευκολία μετάβασης, αυξημένη αξιοπιστία, ανώτερες ικανότητες τακτικών αερομεταφορών και ρίψεων στη μάχη, πιστοποίηση από περισσότερες από 20 αρχές αξιοπλοΐας και επιδόσεις με διευρυμένη εμβέλεια. Το C-130J προσφέρει επίσης απαράμιλλη διαλειτουργικότητα με το ΝΑΤΟ και τις παγκόσμιες αεροπορικές δυνάμεις, ισχυρές βιομηχανικές συνεργασίες και αποδεδειγμένα χαμηλό κόστος κύκλου ζωής με σημαντική εξοικονόμηση καυσίμων που οδηγεί σε μειωμένο ανθρακικό αποτύπωμα σε σύγκριση με άλλα μεσαίου μεγέθους μεταγωγικά αεροσκάφη.