Κατά την διάρκεια ασκήσεων με πραγματικά πυρά νωρίτερα μέσα στον μήνα, κάποια από τα τελευταία αεροσκάφη F-4 Phantom II σε όλον τον πλανήτη εκτόξευσαν πυραύλους αέρος-εδάφους τύπου AGM-142 και έριξαν βόμβες Mk-82 225 κιλών για μία τελευταία φορά. Τα αεροσκάφη άνηκαν στην πολεμική αεροπορία της Νότιας Κορέας και αυτήν ήταν η τελευταία τους άσκηση πριν αποσυρθούν.
Στην Νότια Κορέα μαζί με τα F-4 Phantom θα αποσυρθούν και οι πύραυλοι AGM-142 Popeye, αφού μόνο αυτά τα αεροσκάφη μπορούσαν να τους εκτοξεύσουν. Ο συνδυασμός Phantom και Popeye ήταν επαναστατικός για την εποχή του: μπορούσε να πλήξει εχθρικό στόχο με ακρίβεια 1 μέτρου από απόσταση έως και 100 χιλιομέτρων μακριά.
Μέτα από 55 χρόνια σε λειτουργία, τα F-4 Phantom της νοτιοκορεάτικης πολεμικής αεροπορίας θα αποσυρθούν και επίσημα στις 7 Ιουνίου φέτος. Τα μαχητικά-βομβαρδιστικά παντός καιρού ξεκίνησαν να πετούν το 1969 στο ασιατικό κράτος και γρήγορα έγιναν τα αγαπημένα των πιλότων. Αποτελούσαν τις κύριες μαχητικές πλατφόρμες μέχρι το 1994, όταν η Σεούλ ανέπτυξε το δικό της μαχητικό αεροσκάφος ονόματι KF-16.
Το F-4 Phantom σχεδιάστηκε την δεκαετία του '1950 από την αμερικανική εταιρεία McDonnel Aircraft και τα επόμενα χρόνια έγινε ένας κρίσιμος παίχτης στον Πόλεμο του Βιετνάμ. Βοήθησε τον αμερικανικό στρατό να αποκτήσει εναέρια υπεροχή αλλά και να βομβαρδίζει σημαντικούς εχθρικούς στόχους στην βιετναμέζικη επικράτεια. Ήταν γνωστό για την υψηλή ταχύτητά του και το βαρύ οπλισμού που μπορούσε να φέρει. Σήμερα είναι ένας ζωντανός θρύλος, ωστόσο σχεδόν όλοι οι τωρινοί χειριστές ξεκινούν να τον αποσύρουν από την ενεργό υπηρεσία.
Μόλις αποσυρθούν ολοκληρωτικά από την Νότια Κορέα οι μόνοι χειριστές του θα είναι η Τουρκία, η Ελλάδα και το Ιράν. Η μεσανατολίτικη χώρα είναι και αυτή που διαθέτει τις περισσότερες μονάδες σήμερα. Μεταξύ 1958 και 1979 παράχθηκαν περισσότερα από 5.200 Phantom.
Ώρα για Απόσυρση και στην Ελλάδα
Αν και τα ελληνικά «Φαντάσματα» έχουν δεχθεί αρκετές αναβαθμίσεις κατά διάρκεια ζωής τους, όπως για παράδειγμα εκσυγχρονιστικά πακέτα που περιλάμβαναν την ενσωμάτωση των πυραύλων AIM-120 AMRAAM, όπως ανακοίνωσε και ο Έλληνας υπουργός άμυνας Νίκος Δένδιας η ώρα του αποχωρισμού πλησιάζει.
Τα ελληνικά F-4E φτάνουν το εργοστασιακό όριο λειτουργίας τους, ενώ η συντήρησή τους γίνεται όλο και δυσκολότερη για το ελληνικό επιτελείο αεροπορίας. Δεδομένων όλων αυτών και εάν λάβουμε υπόψη πως αποκτούμε υπερσύγχρονα μαχητικά αεροσκάφη όπως F-16 Viper και Rafale, δεν υπάρχει πραγματικά κάποιος σημαντικός λόγος να διατηρήσουμε τον στόλο Phantom επιχειρησιακό.
Θα προσπαθήσουμε να βρούμε κάποιον ενδιαφερόμενο αγοραστή, αλλά κατά πάσα πιθανότητα θα αποτύχουμε εξαιτίας της παλαιότητας της πλατφόρμας.