Η χθεσινή απώλεια του αεροσκάφους F-16C Block 52+ της Πολεμικής Αεροπορίας στην περιοχή της Ψαθούσας από μηχανική βλάβη, (το οποίο επρόκειτο σύντομα να εισέρχονταν στην ΕΑΒ για αναβάθμιση) περιέπλεξε ακόμα πιο πολύ την όλη κατάσταση με τον συνολικό αριθμό των υπό μετατροπή αεροσκαφών μας σε επίπεδο VIPER.
Ο αριθμός των ελληνικών F-16 που θα αναβαθμιστούν στο επίπεδο αυτό, μειώθηκε σε 82 αεροσκάφη, ενώ η υπογραφείσα σύμβαση προβλέπει 85 τον αριθμό αφήνοντας ερωτηματικά για την αντίδραση της ηγεσίας της Πολεμικής μας Αεροπορίας στο θέμα αυτό.
Αυτή η εξέλιξη επιτάσσει την άκρως απαραίτητη πλέον εισχώρηση στο ίδιο πρόγραμμα των 38 αεροσκαφών F-16C/D Block 50 σε επίπεδο Viper το ταχύτερο δυνατόν
Το ζήτημα με αυτά τα αεροσκάφη όπως και αυτό με τα 16 μαχητικά F-16 Block 30 ( τα οποία δεν θα αναβαθμίσουμε), αποτελούν πλέον καίριο θέμα για την ηγεσία του ΥΠΕΘΑ, αφού οι Τούρκοι την ίδια στιγμή " φουλάρουν" για 120 VIPER μέσω των ΗΠΑ.
Η Τουρκία κινείται προς τις 120 " Οχιές " σε λίγα χρόνια έναντι 82 της ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας
Η Τουρκία έλαβε εδώ και καιρό την έγκριση για την μελλοντική παραλαβή 40 νέων F-16 Viper, ενώ 79 από τα υπάρχοντα τουρκικά F-16 θα μετατραπούν σε F-16 Block 70 Viper με κιτ εκσυγχρονισμού εντός 1-2 ετών.
Μιλάμε δηλαδή για 120 τουρκικές “ Οχιές” σε 2-3 χρόνια για αυτό και οφείλουμε να εκμεταλλευθούμε όλες τις δυνατότητες για να αυξήσουμε τον αριθμό αυτών των αεροσκαφών για την Ελληνική Πολεμική Αεροπορία στο Αιγαίο.
Τα αεροσκάφη F-16 αποτελούν την “ ραχοκοκαλιά” της Πολεμικής μας Αεροπορίας
Η Ελληνική Πολεμική Αεροπορία (HAF) παρέλαβε 170 F-16 διαφόρων τύπων μεταξύ 1989 και 2010 και, με ένα πρόγραμμα εκσυγχρονισμού μεγάλης κλίμακας σε εξέλιξη, το Viper θα παραμείνει η ραχοκοκαλιά του αεροπορικού βραχίονα για πολλά χρόνια.
Ως αιχμή του δόρατος της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας, το F-16 Viper αναμένεται να αναλάβει μια μεγάλη ποικιλία ρόλων εν καιρώ πολέμου, από αερομαχίες πάνω από το αμφισβητούμενο Αιγαίο μέχρι και πραγματική χρονική τακτική αναγνώριση, με πλήγματα μεγάλης εμβέλειας πάνω από το έδαφος ή το νερό με μια σειρά από όπλα ακριβείας.
Στην κατηγορία χερσαίων κρούσεων, η Ελληνική Π.Α έχει γίνει μια από τις λίγες αεροπορικές δυνάμεις,ίσως η μοναδική, που εξοπλίζει τις Vipers της εκδόσεις με διπλούς εκτοξευτές για το AGM-154, υλοποιώντας το μελλοντικό σχέδιο του «φονικού» συνδυασμού Viper, Rafale και F-35 ( όταν και εφόσον υλοποιηθεί τελικά η αγορά τους) .
Tο επόμενο μεγάλο πλεονέκτημα των Viper δεν είναι άλλο από το σύστημα μετάδοσης δεδομένων Link 16, με το οποίο κάθε μαχητικό μπορεί να μοιραστεί στοιχεία και πληροφορίες με άλλα οπλικά συστήματα και κυρίως με τα υπόλοιπα μαχητικά αλλά και τα ιπτάμενα ραντάρ ΑΣΕΠΕ.
Και εδώ η συνεργασία με τα Rafale φαίνεται να αποδεικνύεται εξαιρετικά αποτελεσματική.
Ο συνδυασμός Viper και Rafale δείχνει «φονικός» με την Πολεμική Αεροπορία να έχει το προνόμιο να διαθέτει ταυτόχρονα στο οπλοστάσιο της τα δύο πιο ισχυρά παγκοσμίως μαχητικά 4,5ης γενιάς και να περιμένει το 5ης γενιάς F-35 για να αποτελέσει την πρώτη παγκοσμίως αεροπορία που θα επιχειρεί ταυτόχρονα με Rafale, Viper και με το stealth μαχητικό.
Η υψηλή τεχνολογία στα ηλεκτρονικά και στους αισθητήρες του Viper μεταφράζεται αυτόματα και σε ανάλογα υψηλή αξιοπιστία που «λύνει τα χέρια» των τεχνικών σε ζητήματα ελέγχων και συντήρησης.
Οι πρώτοι μήνες πτήσης των Viper και όσο αυξάνονται οι ώρες πτήσης δείχνουν χαμηλότερο κόστος και χρόνο συντήρησης, με ότι αυτό συνεπάγεται στις διαθεσιμότητες των μαχητικών.
Με λίγα λόγια μιλάμε για ένα τρομερό φονικό ιπτάμενο οπλικό σύστημα το οποίο θα διαθέτουμε τόσο εμείς όσο και οι Τούρκοι πλέον σε μεγαλύτερο αριθμούς, ενώ η Άγκυρα παράγγειλε στις ΗΠΑ 1000 και πλέον πυραύλους αέρος-αέρος και αέρος-εδάφους, έχοντας σαφή επιθετικά σχέδια σε Αιγαίο και Ανατολική Μεσόγειο, για αυτό και οφείλουμε να αυξήσουμε τον αριθμό των ελληνικών " Οχιών" το ταχύτερο δυνατό.