Με τέσσερα μαχητικά αεροσκάφη F-16 από την 347 μοίρα στον Βόλο συμμετέχει η Ελλάδα για 2 εβδομάδες στην άσκηση «Lances of Victory 2024» στην Σαουδική Αραβία, χωρίς την παρουσία των Τούρκων για μία ακόμη φορά και αυτό μας λέει πολλά.
Το υπουργείο Άμυνας της Σαουδικής Αραβίας , το Υπουργείο Εθνικής Φρουράς, η Προεδρία της Κρατικής Ασφάλειας, ανακοίνωσε ότι αεροπορικές δυνάμεις 9 αδελφών και φίλων χωρών συμμετέχουν στην άσκηση «Lances of Victory 2024» στο Κέντρο Αεροπορίας στον Ανατολικό Τομέα.
Η άσκηση αυτή στην τελική της φάση, περιλαμβάνει αρκετές εξόδους αεροσκαφών, εναέριους ελιγμούς και πρακτικές ασκήσεις που εκτελούνται αποτελεσματικά και επαγγελματικά από τις συμμετέχουσες δυνάμεις, και τους Έλληνες πιλότους φυσικά, οι οποίοι χαίρουν μεγάλης εκτίμησης στην Σαουδική Αραβία και την Μέση Ανατολή γενικότερα.
Η άσκηση αποσκοπεί στην αύξηση της στρατιωτικής συνεργασίας μεταξύ των συμμετεχουσών χωρών, στην αύξηση της πολεμικής ετοιμότητας, στην ανταλλαγή εμπειριών και στην αύξηση του στρατιωτικού και επιχειρησιακού συντονισμού μεταξύ όλων των συμμετεχουσών δυνάμεων.
Η μη παρουσία των Τούρκων στην Σαουδική Αραβία, μόνο τυχαία δε ήταν, είτε τους κάλεσαν οι Σαουδάραβες είτε όχι. Η Τουρκική Πολεμική Αεροπορία πάντως αυτό το διάστημα είναι απασχολημένη με την Βόρεια Συρία και Ιράκ.
Οι στρατιωτικές ασκήσεις είναι προοίμιο εξελίξεων μεταξύ Σαουδικής Αραβίας και Ελλάδος-Κύπρου
Συστήθηκε κοινή εταιρεία ΑΔΜΗΕ και National Grid Saudi για την ηλεκτρική διασύνδεση Ελλάδας - Σ.Αραβίας, αναφέρει ο τύπος.
Η κοινοπραξία αποτελείται από τις δύο εταιρείες σε ποσοστό 50%, ετοιμάζει ειδικές μελέτες με στόχο να διαπιστωθεί η βιωσιμότητα της ηλεκτρικής διασύνδεσης Ελλάδας Σαουδικής Αραβίας.
Είναι γνωστά τα σχέδια για Αγωγό υδρογόνου από τον Κόλπο προς την Ευρώπη δια μέσω Ελλάδος, ο οποίος υποβαθμίζει πλήρως και ολοκληρωτικά την Τουρκία.
Αν σε αυτόν τον αγωγό μεταφοράς υδρογόνου προσθέσουμε και τον αγωγό East Med, τον οποίο πολλοί θέλουν να “ θάψουν αλλά δεν θα τους περάσει”, και συμπέσουν και οι αγωγοί να διέλθουν από ελληνικό έδαφος, η γεωπολιτική, οικονομική και στρατηγική αξίας της χώρας μας θα ήταν απλά τεράστια.
Η RINA, μια πολυεθνική εταιρεία επιθεώρησης, πιστοποίησης και συμβουλευτικής μηχανικής, και η AFRY, ηγέτης στην Ευρώπη στη μηχανολογία, το σχεδιασμό και τις συμβουλευτικές υπηρεσίες, έχουν αναλάβει μια αρχική μελέτη για το πώς η περιοχή του Κόλπου και η Ευρώπη θα μπορούσαν να συνδεθούν απευθείας με έναν αγωγό μεταφοράς υδρογόνου, βασικό συστατικό σε φιλικά προς το κλίμα ενεργειακά και βιομηχανικά συστήματα του μέλλοντος.
Τα αποτελέσματα υποδεικνύουν μια μεταμορφωτική ευκαιρία για την πλήρη απελευθέρωση των τεράστιων δυνατοτήτων του Κόλπου ως οικονομικά αποδοτικής πηγής υδρογόνου χαμηλών εκπομπών άνθρακα για την Ευρώπη.
Με άφθονα αποθέματα Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ) και Φυσικού Αερίου, η περιοχή του Κόλπου πρόκειται να γίνει κορυφαίος παγκόσμιος παραγωγός πράσινου και μπλε υδρογόνου, αμμωνίας και άλλων προϊόντων σύνθεσης.
Η ιδέα ενός αγωγού υδρογόνου που συνδέει το Κατάρ, τη Σαουδική Αραβία, την Αίγυπτο και διασχίζει τη Μεσόγειο Θάλασσα προς την Ευρώπη μπορεί να φαίνεται φιλόδοξη, αλλά η αρχική εκτίμηση δείχνει την σκοπιμότητά του.
Η ανάλυση δείχνει ότι μια κατάλληλη διαμόρφωση αγωγού θα μπορούσε να μεταφέρει 100 TWh ή περίπου 2,5 εκατομμύρια τόνους υδρογόνου ετησίως.