Πολεμική αεροπορία

Εφτασε στη Σούδα η 13η «Οχιά» της Πολεμικής Αεροπορίας - Τα F-16 VIPER έτοιμα για δράση

Σήμερα το πρώτο αεροσκάφος F-16 που αναβαθμίστηκε στην διαμόρφωση «Viper», επέστρεψε στην Ελληνική Πολεμική Αεροπορία (ΠΑ) στην αεροπορική βάση της Σούδας μετά από ένα επιτυχημένο δοκιμαστικό πρόγραμμα των ηλεκτρονικών συστημάτων πτήσης. Το αεροσκάφος βρισκόταν στις ΗΠΑ από το 2021 για εξαντλητικές δοκιμές των νέων συστημάτων του. 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Θα ενταχθεί στο στόλο των Vipers που είχαν παραδοθεί νωρίτερα, ως μέρος του πλάνου αναβάθμισης συνολικά 84 αεροσκαφών στη διαμόρφωση Viper έως το 2027. Η διαμόρφωση Viper προσφέρει δυνατότητες ασφαλείας του 21ου αιώνα που καθιστούν τα F-16 της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας τα πιο προηγμένα F-16 στην Ευρώπη και επιτρέπουν στην ΠΑ να υποστηρίζει τις συμμαχικές αποστολές σε ολόκληρο τον κόσμο.

Με αυτό ο αριθμός των VIPER της Πολεμικής Αεροπορίας ανέρχεται πλέον σε 13. Όπως έχει γράψει στο παρελθόν το Πενταπόσταγμα τα τεχνολογικά χαρακτηριστικά του F-16 Viper είναι τα εξής:

Τα κυριότερα σημεία του F-16 Block 70

  • Ραντάρ APG-83 AESA
  • Σε σύγκριση με τα ραντάρ AESA, τα ραντάρ Pulse-Doppler.
  • Μπορούν να σαρώσουν το οπτικό τους πεδίο πολύ πιο γρήγορα και έτσι μπορούν να ακολουθήσουν καλύτερα πολλούς στόχους
  • Παρουσιάζουν πολύ καλύτερη αντίσταση σε ηλεκτρονικές παρεμβολές
  • Παρακολούθηση τόσο εναέριων όσο και χερσαίων/θαλάσσιων στόχων ταυτόχρονα με «Interleaved Mode»
  • Ξεχωρίζουν με τις δυνατότητες υψηλότερης εμβέλειας και χαμηλότερης ορατότητας (ανιχνευσιμότητας)

Το Ραντάρ APG-83 AESA  χρησιμοποιείται  στα F-16 Block 70/72 και το  APG-80 είναι το ραντάρ AESA που χρησιμοποιείται από τα F-16E/F Block 60s, που σήμερα ανήκει μόνο στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.

Δυνατότητα IRST με Legion Pod

Είναι ένα σύστημα IRST που βασίζεται στην παθητική ανίχνευση και παρακολούθηση στόχων στην περιοχή, χωρίς χρήση ραντάρ πάνω από τη θερμότητα. Δεδομένου ότι παρακολουθεί στόχους παθητικά και δεν εκπέμπει καμία ακτινοβολία ραντάρ, είναι πολύ δύσκολο για αυτούς να καταλάβουν ότι παρακολουθούνται ακόμη και αν υπάρχει RWR σε αεροσκάφη-στόχους.

Επιπλέον, τα Legion Pods έχουν πλέον δυνατότητα άμεσης σύνδεσης δεδομένων μεταξύ των ομάδων. Αυτό επιτρέπει στα συμμαχικά αεροσκάφη στην ίδια περιοχή, να παρακολουθούν τους στόχους των IRST Pods από διαφορετικά σημεία και γωνίες ανάλογα με τη θέση του αεροσκάφους και να ανταλλάσσουν συνεχώς πληροφορίες μεταξύ τους. Με αυτή τη δυνατότητα, η επίγνωση της κατάστασης των πιλότων μεταφέρεται στο επόμενο επίπεδο.

AN/ALQ-254(V)1 «VIPERSHIELD» Πακέτο Ηλεκτρονικού Πολέμου

Το πακέτο AN/ALQ-254(V)1 Electronic Warfare, που παράγεται από την L3Harris, προστατεύει το F-16 Block 70 από τρέχουσες απειλές. Επιπλέον, παρέχει στον πιλότο υψηλότερη επίγνωση της κατάστασης.

Νέο πιλοτήριο

Λόγω του αυξημένου αριθμού pods και ηλεκτρονικών συσκευών, τα F-16 Block 70s φέρουν μια εξαιρετικά μεγάλη οθόνη στο πιλοτήριο τους, στη μέση σε σύγκριση με τα παλαιότερα μοντέλα. Η ύπαρξη περισσότερων οθονών, μπορεί να επιτρέψει σε πολλά συστήματα να χρησιμοποιηθούν πιο εύκολα από τον πιλότο σε συντομότερο χρόνο.

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ελληνοτουρκικά 0

Αποκάλυψη: Αυτές είναι οι περιοχές του Αιγαίου που οι Τούρκοι θέλουν να υφαρπάξουν από την Ελλάδα στην «μοιρασιά» ΑΟΖ-υφαλοκρηπίδας

Η Τουρκία, επιδιώκει την περιορισμένη επέκταση των Ελληνικών χωρικών υδάτων στο Αιγαίο, διαφοροποιούμενη γεωγραφικά...