Η Τουρκία θα εγκαταστήσει το εγχώρια αναπτυγμένο ραντάρ AESA στο μαχητικό αεροσκάφος Lockheed Martin F-16 Fighting Falcon και στο μη επανδρωμένο αεροσκάφος Akinci, καθώς και στο μελλοντικό πειραματικό τουρκικό μαχητικό αεροσκάφος (TF-X)/εθνικό αεροσκάφος μάχης (MMU).
Ο Πρόεδρος της Defense Industries Ismail Demir παρουσίασε το νέο ραντάρ Aselsan AESA στις 10 Νοεμβρίου, λέγοντας ότι το σύστημα θα τοποθετηθεί στα μαχητικά αεροσκάφη F-16 Fighting Falcon της τουρκικής Πολεμικής Αεροπορίας (TuAF) και στα μη επανδρωμένα εναέρια οχήματα (UAV) Akinci , καθώς και το μελλοντικό πειραματικό μαχητικό αεροσκάφος της Τουρκίας (TF-X)/εθνικό μαχητικό αεροσκάφος (MMU).
«Πρόκειται για ένα έργο ραντάρ ισοδύναμο με τα πιο προηγμένα ραντάρ στον κόσμο αυτή τη στιγμή», είπε ο Ντεμίρ στην εκδήλωση.
Όπως είναι γνωστό το F-16, είναι το μαχητικό πρώτης γραμμής της τουρκικής πολεμικής αεροπορίας, με τα μονοθέσια μοντέλα C και διθέσια D να υφίστανται σχεδόν συνεχείς αναβαθμίσεις από την εισαγωγή τους στα τέλη της δεκαετίας του 1980. Σημαντικό μέρος αυτής της εργασίας έγινε ή επιχειρείται να γίνει από την εγχώρια βιομηχανία, όπως αναφέρουν τουρκικά ΜΜΕ, καθώς το εμπάργκο από την πλευρά των ΗΠΑ έχει προκαλέσει ουκ ολίγα προβλήματα, ρίχνοντας τις διαθεσιμότητες της τουρκικής πολεμικής αεροπορίας στα τάρταρα.
Εν τω μεταξύ χθες η Τουρκία έδωσε στη δημοσιότητα και βίντεο με δοκιμή του πυραύλου αέρος αέρος Bozdogan. Ενός πυραύλου με ταχύτητα έως και 4 mach σύμφωνα με τις εξαγγελίες και δυνατότητα βολής all aspect.
Αξίζει να αναφέρουμε πως για τις μεγάλες αποστάσεις η Τουρκία ετοιμάζει τον πύραυλο Gökdoğan.
Πρόκειται για ένα πύραυλο BVRAAM (Beyond Visual Range Air-to-Air Missile) με εκτιμώμενο βεληνεκές 35nm (65km) και λέγεται ότι έχει παρόμοια απόδοση με αυτή του αμερικανικού AIM-120 AMRAAM. Διαθέτει έξυπνο σύστημα αναζήτησης ενεργών ραδιοσυχνοτήτων με δυνατότητα fire and forget και ηλεκτρονικά αντίμετρα και θα χρησιμοποιεί τεχνικές εμπλοκής όλων των πτυχών home on jam με δυνατότητα ενημέρωσης συνδέσμων δεδομένων και τεχνικές κλειδώματος μετά την εκτόξευση. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, θα έχει υψηλή ώθηση με τεχνολογία στερεού προωθητικού και μειωμένου καπνού και πλήρως ηλεκτρονικό ασφαλές και αξιόπιστο σύστημα όπλισης και πυροδότησης πυραυλοκινητήρα.