Η Ελληνική Πολεμική Αεροπορία αριθμεί 21.000 άτομα προσωπικό, από τα οποία οι περισσότεροι είναι επαγγελματίες οπλίτες και στελέχη, με ένα ποσοστό 10,5% υποχρεωτικής θητείας (2.200 στρατεύσιμοι). Η διάρκεια για τους τελευταίους είναι 12 μήνες (ή 9 μήνες σε συγκεκριμένες περιοχές).
Οι Αξιωματικοί της ΠΑ διακρίνονται σε Ιπτάμενους, Μηχανικούς, Αεράμυνας και Σωμάτων. Τα Σώματα είναι τα εξής δέκα: Οικονομικών, Υγειονομικών, Εφοδιαστών, Διοικητικών, Μετεωρολόγων, Έρευνας−Πληροφορικής, Ραδιοναυτίλων, Τεχνικής Υποστήριξης (Μηχανικών, Οπλουργών, Αεράμυνας, Ηλεκτρολόγων, Τηλεπικοινωνιών−Ηλεκτρονικών, Συντηρητών Αεροπορικών Εγκαταστάσεων, Εφοδιαστών), Υπηρεσιών Υποστήριξης (Διοικητικών, Πληροφοριών, Μετεωρολόγων, Οικονομικών, Άμυνας Αεροδρομίων) και Μουσικών.
Οι πολεμικές επιχειρήσεις επιβλέπονται από το Ανώτατο Αεροπορικό Συμβούλιο (ΑΑΣ). Η Σχολή Ικάρων (ΣΙ) και η ΣΜΥΑ (Σχολή Μονίμων Υπαξιωματικών Αεροπορίας) [ένωση Σχολής Τεχνικών Υπαξιωματικών Αεροπορίας (ΣΤΥΑ), Σχολής Υπαξιωματικών Διοικητικών (ΣΥΔ) και Σχολής Ιπταμένων Ραδιοναυτίλων (ΣΙΡ)] είναι οι παραγωγικές σχολές Αξιωματικών και Υπαξιωματικών της ΠΑ, ενώ η Αεροπορική Σχολή Πολέμου (ΑΣΠ), το ΚΕΑΤ (Κέντρο Αεροπορικής Τακτικής) -Σχολείο Όπλων Τακτικής (ΣΟΤ), το Κέντρο Εκπαίδευσης Προσωπικού Αεράμυνας (ΚΕΠΑ), το Σμήνος Μετεκπαίδευσης Αεράμυνας (ΣΜΕΑ), το Κέντρο Εκπαίδευσης Φρουρών – Σκύλων (ΚΕΦΣΚΥ), το Σχολείο Πυρασφάλειας Πολεμικής Αεροπορίας (ΣΠΥΠΑ) καθώς και πολλά άλλα σχολεία της ΠΑ, αποτελούν βασικά Σχολεία εξειδίκευσης ή στάδια μετεκπαίδευσης κατά τη διάρκεια της σταδιοδρομίας του προσωπικού της ΠΑ.
Οι οκτώ κυριότερες αεροπορικές βάσεις της Πολεμικής Αεροπορίας βρίσκονται στη Λάρισα, τη Νέα Αγχίαλο, την Ελευσίνα, την Τανάγρα, τη Θεσσαλονίκη, τη Σούδα, την Ανδραβίδα και τον Άραξο. Βοηθητικά αεροδρόμια βρίσκονται διάσπαρτα στα νησιά του Αιγαίου, την Κάρπαθο, τη Σαντορίνη, τη Ρόδο, τη Σκύρο , τη Λήμνο, την Καβάλα, το Ηράκλειο και το Τατόι.
Τα πιο πάνω αναφέρονται προς επίγνωση του κυρίου Βαρουφάκη, πως λειτουργεί το όπλο που ακούει στο όνομα Ελληνική Πολεμική Αεροπορία, ο οποίος στην Έκθεση Θεσσαλονίκης ανέφερε ότι με την αγορά των F-35 θα καθηλωθούν τα F-16 γιατί δεν θα φθάνουν οι μηχανικοί.
Ο προγραμματισμός στην περίπτωση αγοράς ενός νέου μαχητικού πέραν των πολλών άλλων, επιβάλλει την σχεδίαση και αποστολή στην χώρα παραγωγής του, ικανού αριθμού ιπτάμενου αλλά και τεχνικού προσωπικού που θα λάβουν την κατάλληλη εκπαίδευση για να μπορέσουν να ανταποκριθούν στα αντίστοιχα καθήκοντά τους.
Το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας φροντίζει η Μητρική Πολεμική Μονάδα που θα υποδεχθεί το νέο μαχητικό, να είναι στελεχωμένη με τον κατάλληλο αριθμό προσωπικού που απαιτείται, χωρίς να αποτελέσει τροχοπέδη άλλων Πολεμικών Μονάδων και για τον λόγο αυτό, προχωρά σε προγραμματισμό νέων προσλήψεων είτε μέσα από προσλήψεις επαγγελματιών οπλιτών ( ΕΠΟΠ) είτε αυξάνοντας τον αριθμό επιτυχόντων στις στρατιωτικές σχολές της.
Έτσι το προσωπικό που θα έρθει στην χώρα μας μετά την εκπαίδευση που θα έχει δεχθεί στην χώρα παραγωγής του νέου μαχητικού ( στην περίπτωσή μας το F-35), θα μεταδώσει στις αντίστοιχες ειδικότητες που προβλέπονται από την στελέχωση της Πολεμική Μονάδας που θα τα υποδεχθεί, τις γνώσεις και τα εφόδια μέσα από τα σχολεία που δημιουργούνται για την άρτια εκπαίδευσή τους.
Τέλος, να τονίσω ότι μια πιθανή υποστελέχωση μιας στρατιωτικής Μονάδας εις βάρος μιας άλλης - εν προκειμένω της Πολεμικής μας Αεροπορίας - θα επιφέρει μείωση του αξιόμαχου και της επιτυχίας μιας αποστολής που κανείς στρατιωτικός δεν το θέλει και φαντάζομαι ούτε εσείς θα το θέλατε.