Η Κίνα ποτέ δεν σταμάτησε να προσαρμόζεται με τις απαιτήσεις της σύγχρονης εποχής, ακόμη και στο εξοπλιστικό της πρόγραμμα, που αφορά τις ένοπλες δυνάμεις της χώρας.
Από το 2012, παρουσίασε επίσημα το νέο μαχητικό 5ης γενιάς , μια εξέλιξη του j-20 το οποίο είχε κάνει την πρώτη δοκιμαστική πτήση του ένα χρόνο πριν. Η κατασκευαστική εταιρία που ανέλαβε την εκτέλεση του έργου ήταν η Shenyang Aircraft Corportation και το ερωτηματικό της Δύσης ήταν αν προορίζονταν για την αεροπορία της Κίνας ή για εξαγωγή;
Τέσσερα χρόνια αργότερα και όταν δεν δόθηκε απάντηση σε αυτές τις ερωτήσεις, εμφανίστηκε μια νέα έκδοση το FC-31. Προφανώς, η αεροδυναμική του, το σχήμα των πτερύγων του καθώς και το κάθετο σταθερό, είχαν τροποποιηθεί, γεγονός που του έδωσε μια πιο λεπτή εμφάνιση. Και ειπώθηκε τότε, ότι θα μπορούσε να πετάξει μα ταχύτητα 1.8 Mach και να μεταφέρει έως και 8 τόνους πυρομαχικών [6 πυραύλους στους φορείς του και 6 πυραύλους κάτω από τα φτερά].
Αρχίσαμε να έχουμε κάποιες ενδείξεις για το σκοπό του FC-31 το 2018, όταν ο στρατηγός Zhang Honghe, ο δεύτερος διοικητής του αεροπορικού τμήματος του Λαϊκού Απελευθερωτικού Στρατού [PLA] είπε στη South China Morning Post ότι η Κίνα "πρέπει να αναπτύξει ένα νέο μαχητικό [ανασχεδιασμός του κυρίου σκάφους] "για να αντικαταστήσει το J-15" Flying Shark ", μια κινεζική έκδοση του ρωσικού Su-33 με απογοητευτική απόδοση.
Ένα χρόνο αργότερα, οι Global Times αποκάλυψαν μετά από μια συνέντευξη με εκπρόσωπο του Κινεζικού Κομμουνιστικού Κόμματος, την ανάπτυξη ενός μαχητικού αεροπλάνου 5ης γενιάς, το οποίο τότε ορίστηκε από τα αρχικά "JJ", και προοριζόταν για το κινεζικό ναυτικό.
Ήταν μια εξέλιξη του FC-31;
Φαίνεται ότι αυτό πράγματι ισχύει. Στις 30 Μαρτίου, η ίδια Global Times αναδημοσίευσαν μια δήλωση , που δημοσιεύτηκε στο κοινωνικό δίκτυο WeChat από την Shenyang Aircraft Corporation, και επιβεβαιώνει ότι η ανάπτυξη ενός νέου μαχητικού 5ης γενιάς θα επιταχυνθεί μέσα στο 2021. Και επισύναψε μια φωτογραφία που δείχνει ένα FC- 31.
Σύμφωνα με τον Wang Ya'nan, αρχισυντάκτη του περιοδικού Aerospace Knowledge, όλα δείχνουν ότι το μελλοντικό μαχητικό της κινεζικής ναυτικής αεροπορίας, έχει σχεδιαστεί να αποτελεί μια επαναστατική κατασκευή και θα είναι μια νέα έκδοση του FC-31. Και θα ήταν μια «καλή επιλογή» σύμφωνα με τον ίδιο.
Μέχρι στιγμής, κανένα πρωτότυπο FC-31 δεν έχει πραγματοποιήσει πτήσεις. Οι φυσικοί περιορισμοί στους οποίους υφίστανται τα αεροπλάνα προϋποθέτει επίσης ότι διαθέτει ενισχυμένη δομική κατασκευή και σύγχρονα συστήματα πλεύσης. Είναι προφανές ότι το νέο μαχητικό που η Shenyang Aircraft Corporation προχωρά στην παραγωγή του, αναμένεται να είναι πολύ διαφορετικό από αυτό που φαίνεται μέχρι τώρα.
Επιπλέον, ο κινέζος κατασκευαστής ανέφερε επίσης, ότι έχουν ξεκινήσει εργασίες για την ανάπτυξη ενός μαχητικού αεροσκάφους 6ης γενιάς, που πιθανότατα θα λειτουργήσει έως το 2035.
Είναι γεγονός ότι μέχρι στιγμής δεν μας έχει εκπλήξει η Κίνα για την διεξαγωγή χρήσιμων συμπερασμάτων όσο αφορά την αξιοπιστία μαχητικών αεροσκαφών της. Από τη μια μεριά, το κλειστό καθεστώς πληροφόρησης της χώρας, και από την άλλη η απουσία παρατηρήσεως επί του πεδίου, μας αναγκάζει να περιμένουμε μία επίσημη παρουσίαση του νέου μαχητικού της με την προσμονή ότι δεν θα είναι ένα κακέκτυπο αντίγραφο κάποιου ρωσικού μοντέλου με κάποιες πινελιές σχεδιαστικού αναθεωρισμού.
.