Τα συγκεκριμένα αεροσκάφη θα είναι ενοικιαζόμενα από το Ισραήλ, με το μεγάλο ερώτημα να αφορά την συμφωνία των δύο χωρών, αναφορικά με την χρήση τους.Θα είναι αποκλειστικά εκπαιδευτική ή θα μπορεί σε περίπτωση ανάγκης να τα χρησιμοποιήσει και η Ελλάδα;
Το νέο εκπαιδευτικό αεροσκάφος της Ελλάδας Μ-346FA ιταλικής παραγωγής έρχεται μαζί με τους Ισραηλινούς στην Καλαμάτα.
Έχει τα παρακάτω γενικά χαρακτηριστικά:
Εκπέτασμα 10,14 m,Ώση 2 x 2,850 kg - 2 x 6,280 lb, Μέγιστη ταχύτητα (σε χαμηλό ύψος )1065 km/h, Αυτονομία 1890 km, Οπλικό φορτίο σε επτά εξωτερικά σημεία ανάρτησης οπλισμού
Είναι ιδανικό για αποστολές CAP, όμως μπορεί να φέρει και πολύ αξιόλογα και καταστροφικά όπλα αν το ζητήσουμε και μας δοθούν φυσικά
Το κυριότερο είναι ότι τα επτά σημεία εξωτερικής ανάρτησής του, μπορούν να φέρουν πιστοποιημένα ευρωπαϊκά βλήματα IRIS-T, βεληνεκούς 25 χλμ, ισραηλινά βλήματα I-Derby, βεληνεκούς 50-100 χλμ και ευρωπαϊκά βλήματα κατά πλοίων Matre-ER, βεληνεκούς άνω των 100 χλμ.
Το εκπαιδευτικό αεροσκάφος φέρει και ραντάρ AESA (σ.σ. Ενεργητικής Ηλεκτρονικής Σάρωσης)
Η Ελλάδα λέγεται ότι θα φιλοξενήσει στην Καλαμάτα 12 Μ-346FA.
Τα συγκεκριμένα αεροσκάφη θα είναι ενοικιαζόμενα από το Ισραήλ, με το μεγάλο ερώτημα να αφορά την συμφωνία των δύο χωρών, αναφορικά με την χρήση τους.
Θα είναι αποκλειστικά εκπαιδευτική ή θα μπορεί σε περίπτωση ανάγκης να τα χρησιμοποιήσει και η Ελλάδα;
Εισήγηση του γράφοντος είναι η συμφωνία να προβλέπει τη χρήση τους από τη χώρα μας σε περίπτωση πολεμικών επιχειρήσεων, αφού θα μπορούν να αναλάβουν αποστολές ΕΑΥ (εγγύς αεροπορικής υποστήριξης) των μηχανοκίνητων και τεθωρακισμένων Σχηματισμών μας στον Έβρο.
Επίσης μπορεί να χρησιμοποιηθούν σε antidrone αποστολές, ενώ το μικρό τους μέγεθος συνεπάγεται μειωμένες απαιτήσεις χαρακτηριστικών αεροδιαδρόμων, γεγονός που τα κάνει ιδανικά για χρήση και στο Αιγαίο, πλήττοντας ακόμη και θαλάσσιους στόχους.
Οπωσδήποτε σε περίπτωση συμμετοχής τους σε πολεμικές επιχειρήσεις, θα αποτελέσουν έναν πολλαπλασιαστή ισχύος για τη χώρα μας