Πολεμική αεροπορία

Βγαίνουν από τον «πάγο» τα πανίσχυρα NH90 - Μεταφέρουν κομάντος στο Καστελόριζο μόλις σε μιάμιση ώρα

 Τα ΝΗ90 αποτελούν δίχως αμφιβολία στρατηγικά οπλικά συστήματα για τις Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις τα οποία κάνουν τη διαφορά στο Αιγαίο. Ελικόπτερα τα οποία δεν διαθέτουν οι γείτονες. Με ταχύτητα που ξεπερνά τους 160 κόμβους μπορούν να μεταφέρουν σε οποιοδήποτε ακριτικό νησί από τις βάσεις των Μονάδων Ειδικών Επιχειρήσεων στην Αττική ομάδα 20 κομάντος μέσα σε ελάχιστο χρόνο. Σε λιγότερο από μια ώρα στην Καλόλιμνο ή στις Οινούσσες, σε μιάμιση στο σύμπλεγμα του Καστελόριζου.

Εναλλακτικά έχουν τη δυνατότητα να μεταφέρουν φορτίο τεσσάρων τόνων εντός της ατράκτου. Διαθέτουν προηγμένο σύστημα αυτοπροστασίας, σύστημα προειδοποίησης λέιζερ, σύστημα εντοπισμού εκτόξευσης βλημάτων και σύστημα εκτόξευσης θερμοβολίδων(flares) και αερόφυλλων(chaffs).

Το ΝΗ90 κατά γενική ομολογία και κυρίως σύμφωνα με όσα υποστηρίζουν αξιωματικοί της Αεροπορίας Στρατού αλλά και των Ειδικών Δυνάμεων αποτελεί το πιο σύγχρονο μεσαίου μεγέθους μεταφορικό ελικόπτερο στον κόσμο. Με δύο πανίσχυρους κινητήρες τα Γαλλικά ελικόπτερα πετούν με απόλυτη αξιοπιστία ημέρα και νύχτα ακόμα και κάτω από τις πλέον αντίξοες καιρικές συνθήκες, αναφέρει το newpost

''Αν είχαμε τέτοια ελικόπτερα στην κρίση των Ιμίων ίσως το αποτέλεσμα να ήταν διαφορετικό'' τονίζει με έμφαση ανώτατη στρατιωτική πηγή.

Η πρόσφατη συμφωνία του υπουργείου Εθνικής Άμυνας με τους Γάλλους για να "ξεκλειδώσει" η ροή ανταλλακτικών προς τα ΝΗ90 αυξάνει κατακόρυφα τις διαθεσιμότητες σε ένα από τα πλέον πολύτιμα μεταφορικά μέσα της Αεροπορίας Στρατού. Η Γαλλική πλευρά πάντως φαίνεται να ζητά νέα πίστωση χρόνου, τοποθετώντας στην ουρά προτεραιότητας την Αεροπορία Στρατού αν και γνωρίζει ότι η Ελληνική πλευρά χρειάζεται άμεσα απλά αναλώσιμα υλικά.


Ταυτόχρονα, προχωρά και η παράδοση των 6 ελικοπτέρων τα οποία προβλέπει η συμφωνία με τη Γαλλική κατασκευάστρια εταιρία. Παράδοση η οποία είχε ''παγώσει'' τα τελευταία χρόνια ωστόσο ο δρόμος ανοίγει αφού ρυθμίζονται και οι πληρωμές ύψους 120 εκ ευρώ.

Επιπλέον, η ρύθμιση των αντισταθμιστικών ωφελημάτων αλλά και η εκτέλεση της σύμβασης για την τεχνική υποστήριξη η οποία αγγίζει τα 70 εκ ευρώ ανάβουν το ''πράσινο'' φως για την ροή ανταλλακτικών προς τους τεχνικούς συντήρησης στη βάση των ΝΗ90 στα Μέγαρα.

Τα τελευταία χρόνια η καθήλωση των Γαλλικών ελικοπτέρων ή ορθότερα η μη αξιοποίηση τους είχε ως αποτέλεσμα ολόκληρο το ''βάρος'' της επιχειρησιακής εκπαίδευσης και των μεταφορών να πέσει στα ''γερασμένα'' και περιορισμένων δυνατοτήτων UH-1H και κυρίως στα Chinook.

Το συνολικό κόστος για την προμήθεια των 20 NH90 άγγιξε τα 660 εκ ευρώ με το πρώτο ελικόπτερο να φτάνει στις εγκαταστάσεις του 2ου ΤΕΑΣ στην Πάχη Μεγάρων το 2011.Τα απόμενα χρόνια αποκτήθηκαν συνολικά 14 με εκκρεμότητα τα υπόλοιπα 6.Από αυτά 4 προορίζονταν σε μόνιμη βάση για την υποστήριξη των Μονάδων Ειδικών Επιχειρήσεων.

Τις επόμενες ημέρες θα δούμε ΝΗ90 να απονηώνονται από το Γαλλικό ελικοπτεροφόρο DIXMUDE και να μεταφέρουν Πεζοναύτες για αεροποβατική ενέργεια στο πλαίσιο της άσκησης "ΜΕΓΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ 2020".

Μαζί τους αναμένεται να πετάξουν και Ελληνικά ελικόπτερα του ιδίου τύπου τα οποία από τότε που αποκτήθηκαν έως σήμερα έχουν χρησιμοποιηθεί ελάχιστα σε μεγάλες εκπαιδευτικές δραστηριότητες και ασκήσεις των Ενόπλων Δυνάμεων. Όμως η ώρα των ΝΗ90 φαίνεται ότι έφτασε…

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ