Σαν σήμερα, στις 26 Νοεμβρίου 1992 κατά την διάρκεια ασκήσεως εικονικής αερομαχίας DACT-4 “Ιέραξ 3” στο Βόρειο Αιγαίο, δύο από τα αεροσκάφη (ένα F-16 και ένα Μirage 2000), συγκρούστηκαν στον αέρα κατά την διάρκεια ελιγμών, με αποτέλεσμα να σκοτωθεί ο Σμηναγός (Ι) Αλέξης Μπρίντακ.
Με το ξημέρωμα της 26 Νοεμβρίου 1992, 4 κομήτες από τη Ν. Αγχίαλο και ισάριθμοι από την Τανάγρα απογειώνονται με πορεία προς το βόρειο Αιγαίο. Τέσσερα F-16 Block 30 από την 330 ΜΠΚ (τότε δεν είχαν παραγγελθεί καν τα Block 50) και 4 Mirage 2000EGM από την 331 ΜΠΚ για να συναντηθούν στο κλασικό πεδίο βολών/ ασκήσεων του Βορείου Αιγαίου, λίγο βορειότερα της Σκύρου. Αποτελούν τμήμα της άσκησης «Ιέραξ 3».
Η άσκηση “Ιέραξ 3” ήταν ιδιαίτερα υψηλής επικινδυνότητας (τότε είχε διαφορετική μορφή) και ήταν η μοναδική που αποτύπωνε με την μεγαλύτερη δυνατή πιστότητα μια πραγματική αερομαχία. Καθιερώθηκε το 1990, όταν είχε διαπιστωθεί ότι τα πράγματα στο Αιγαίο με τους τούρκους είχαν αλλάξει σε βάρος της Π.Α. και χρειαζόταν η απόκτηση μεγαλύτερης δυνατής ποιοτικής υπεροχής από πλευράς ικανοτήτων εμψυχου υλικού.
Αερομαχίες μεταξύ διαφορετικών αεροσκαφών εφαρμόζονται από την εποχή του πολέμου στο Βιετνάμ οπότε και ιδρύθηκε το US Navy Fighter Weapons’ School (κατά κόσμον TOP GUN ή ελληνιστή ΣΟΤ), προκειμένου να γίνεται όσο πιο ρεαλιστική γίνεται η εκπαίδευση των χειριστών. Αυτές περιγράφονται ως Dissimilar Air Combat Manouvering (DACM) ή αλλιώς Dissimilar Air Combat Tactics (DACT).
Λίγο μετά τις 10:00, ο σμηναγός Αλέξης Μπρίντακ με το Γεράκι του είχε πάρει την ουρά ενός εκ των Mirage 2000, με χειριστή τον υποσμηναγό Δημήτριο Μπράτσιο. Η μεταξύ τους απόσταση δεν επέτρεπε χρήση Sidewinder και το Μ61Α1 ήταν μονόδρομος. Όχι ότι έχει ιδιαίτερη σημασία αν θα είναι FOX 2 ή FOX 3. Είτε έτσι, είτε αλλιώς, πάλι kill είναι…
Ο Μπρίντακ ήταν από τους πιλότους που έχουν την πτήση με μαχητικό στο αίμα τους. Μονίμως γελαστός στο έδαφος, παγερός εκτελεστής στον αέρα. Μία απροσεξία και σε έχει κάνει δικό του.
Ο Μπράτσιος, δεν ήταν κι αυτός πρωτάρης. Αν μη τι άλλο, γνωρίζει πολύ καλά τα χαρακτηριστικά του δικού του μαχητικού και εκμεταλλευόμενος τα ελαφρώς καλύτερα χαρακτηριστικά στιγμιαίας στροφής του Mirage, επιχείρησε ένα break ώστε να βγει εκτός παραμέτρων βολής του F-16 και να υποχρεώσει τον Μπρίντακ σε overshoot.
Η εμπειρία του Μπρίντακ όμως, του επέτρεψε να παραμείνει πίσω από το Μ-2000. Ο απότομος ελιγμός του Mirage το έκανε να χάσει απότομα ταχύτητα, μειώνοντας ακόμη περισσότερο την, ήδη μικρή, απόσταση ανάμεσα στους δύο πιλότους. Και σε αυτές τις ταχύτητες, τα πράγματα αλλάζουν πολύ γρήγορα.…
Ο Μπρίντακ δεν πρόλαβε να αλλάξει πορεία. Το αποτέλεσμα ήταν η καλύπτρα του αεροσκάφους του να κτυπήσει το κάθετο ουραίο σταθερό του Mirage 2000.
O θάνατος του ήταν ακαριαίος! Το Mirage υπέστη σοβαρές βλάβες στα πηδάλια από την σύγκρουση και κατέστη ακυβέρνητο, με αποτέλεσμα ο χειριστής του Υποσμηναγός (Ι) Δ. Μπράτσιος, να αναγκασθεί να το εγκαταλείψει με επιτυχία.
Παλιός Φαντομάς είχε πει ότι αν ως πιλότος μαχητικού σκέφτεσαι κατά τη διάρκεια της αερομαχίας, ότι αν το κάνω αυτό μπορεί και να μην γυρίσω, καλύτερα να τα μαζέψεις και να γυρίσεις σπίτι σου. Ίσως σε αυτά τα πλαίσια να λειτούργησε και ο Σιαλμάς, στα ίδια και ο Αναστασάκης και τόσοι άλλοι. Σίγουρα με αυτόν τον τρόπο σκέψης λειτουργούσε και ο Αλέξης Μπρίντακ. Και είναι δύσκολο για την Ελληνίδα μάνα, σύζυγο, ερωμένη να το δεχτεί, ναι το καταλαβαίνουμε. Αλλά είναι τέτοιο το λειτούργημα του αεροπόρου και τέτοιες οι συνθήκες κάτω από τις οποίες πολεμά που δεν μπορεί να γίνει αλλιώς. Και δε θα δέχονταν οι σύγχρονοι ιππότες μας να ήταν αλλιώς.
Ο σμηναγός Αλέξης Μπρίντακ ήταν ο πρώτος πεσών της ΠΑ με μαχητικά 3ηςγενιάς. Έπεσε εν ώρα καθήκοντος, κατά τη διάρκεια εκπαίδευσης για την υπεράσπιση του ζωτικού χώρου, των σύγχρονων Θερμοπυλών του Αιγαίου. Έδειξε πέραν πάσης αμφιβολίας ότι οι άνθρωποι της ΠΑ εκπαιδεύονται όπως θα πολεμήσουν διότι αλλιώς, θα πολεμήσουν όπως εκπαιδεύτηκαν.
ΑΙΩΝΙΑ ΤΙΜΗ ΚΑΙ ΔΟΞΑ ΣΤΟΝ ΣΜΗΝΑΓΟ ΑΛΕΞΙΟ ΜΠΡΙΝΤΑΚ!
ΕΠΕΣΕ ΥΠΕΡ ΠΑΤΡΙΔΟΣ!
ΑΘΑΝΑΤΟΣ!
http://www.pasoipa.org.gr
Πηγή: covertangels.net