Με την φράση "Πλέον η ΠΑ ανεβαίνει επίπεδο, η κυριαρχία της δεν τίθεται υπό αμφισβήτηση στο Αιγαίο με το ραντάρ AESA" υποδέχτηκαν Αμερικανοί την έγκριση από το ΚΥΣΕΑ της αναβάθμισης των F-16 σε επίπεδο VIPER. Κάτι που σημαίνει πως η Τουρκία δεν θα πάρει F-35. Τουλάχιστον όλα αυτό δείχνουν μέχρι τώρα.
Συνεδρίασε εκτάκτως σήμερα (28.04.2018) το ΚΥΣΕΑ υπό τον πρωθυπουργό. Ο Πάνος Καμμένος ενημέρωσε ότι οι ΗΠΑ έδωσαν, καταρχήν, το πράσινο φως μετά την ελληνική πρόταση. Μεγάλη μέρα για την Πολεμική Αεροπορική tweet-αρε ο υπουργός Άμυνας
Πιο αναλυτικά, με μια ενημέρωση από το γραφείο Τύπου του πρωθυπουργού ανακοινώθηκε το μεσημέρι του Σαββάτου (28.04.2018) ότι σε έκτακτη συνεδρίαση του ΚΥΣΕΑ υπό τον Αλέξη Τσίπρα αποφασίστηκε η αναβάθμιση αεροσκαφών F-16.
Ο υπουργός Άμυνας, Πάνος Καμμένος, ενημέρωσε το ΚΥΣΕΑ πως η πλευρά των ΗΠΑ έκανε, καταρχήν δεκτή, την αναθεωρημένη πρόταση της Ελλάδας. Μια πρόταση που λαμβάνει υπόψη τις δημοσιονομικές δεσμεύσεις της Ελλάδας. Μετά το αμερικανικό ΟΚ, το ΚΥΣΕΑ ενέκρινε ομόφωνα το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού 85 αεροσκαφών.
Η ανακοίνωση για το ΚΥΣΕΑ και την αναβάθμιση των F-16
«Υπό τον Πρωθυπουργό, Αλέξη Τσίπρα, συνεδρίασε σήμερα το Κυβερνητικό Συμβούλιο Εξωτερικών και Άμυνας.
Το ΚΥΣΕΑ συνεδρίασε εκτάκτως σε συνέχεια της συνεδρίασης της περασμένης Δευτέρας με αντικείμενο την αναβάθμιση των αεροσκαφών F-16.
Κατόπιν ενημέρωσης του υπουργού Εθνικής Άμυνας ότι η Αμερικανική πλευρά έχει καταρχήν αποδεχθεί την αναθεωρημένη ελληνική πρόταση, που λαμβάνει υπόψη τις δημοσιονομικές δεσμεύσεις της χώρας τα επόμενα έτη, το ΚΥΣΕΑ ομοφώνως ενέκρινε την υλοποίηση του προγράμματος αναβάθμισης 85 αεροσκαφών».
Η αναβάθμιση των μαχητικών αεροσκαφών εγκρίθηκε με βάση τη νέα πρόταση, καθώς παραλίγο να εξελιχθεί σε θρίλερ αφού η προηγούμενη πρόταση ήταν εμπροσθοβαρής, με αποτέλεσμα να αδυνατεί η ελληνική πλευρά να πραγματοποιήσει τις πληρωμές.
Μετά το πρώτο ΚΥΣΕΑ που απέβη άκαρπο, υπήρξε νέα πρόταση από την αμερικανική πλευρά, η οποία είχε καλύτερη κατανομή σε βάθος χρόνου, καθώς κατά πληροφορίες οι δόσεις φτάνουν την «οροφή» των 150 εκατ. ευρώ κατ΄ετος, αντί των 250 εκατ. που προβλέπονταν για την πρώτη πενταετία με βάση την προηγούμενη πρόταση.
Η αποπληρωμή θα γίνει έως τη διετία 2027-2028, ενώ υπολογίζεται ότι το συνολικό ποσό θα φτάσει τα 1,2 δισ. ευρώ, αν και υπάρχουν εκτιμήσεις ότι μπορεί να «πέσει» λίγο.
Συμμετοχή στο πρόγραμμα αναβάθμισης θα έχει και η ΕΑΒ.
Καμμένος: Μεγάλη μέρα!
Με μια ανάρτησή του στο twitter ο υπουργός Άμυνας Πάνος Καμμένος χαρακτήρισε «μεγάλη μέρα για την Πολεμική Αεροπορία» την απόφαση του ΚΥΣΕΑ.
F -16 VIPER
Ανάμεσα στις βελτιώσεις παρέχονται αναβαθμισμένος υπολογιστής αποστολής, ηλεκτρονικά συστήματα πτήσης τελευταίας τεχνολογίας και πολύχρωμες οθόνες με μεγάλη ανάλυση. Παρέχεται επίσης κράνος με ενσωματωμένα σκοπευτικά.
Στα VIPER υπάρχει αναβαθμισμένο σύστημα ανταλλαγής πληροφοριών Link-16 και αναγνώρισης εχθρού ή φίλου.
Διαθέτει επίσης ενσωματωμένο σύστημα ακριβείας GPS με αυτοματοποιημένο σύστημα αποφυγής σύγκρουσης στο έδαφος, που ειδοποιεί τον πιλότο όταν πετάει πολύ χαμηλά με μικρή ορατότητα.
Ανάμεσα στα οπλικά συστήματα που το F-16V είναι πύραυλοι αέρος-αέρος υπέρυθρης καθοδήγησης AIM-9 Sidewinder, Magic II και ASRAAM και μεγάλου βεληνεκούς με καθοδήγηση ραντάρ AIM-7, Sky Flash και AIM-120.
Μπορεί επίσης να εκτοξεύσει τους πυραύλους με διευρυμένο «οπτικό πεδίο» AIM-9X, Python IV, AIM-132 ASRAAM και IRIS-T.
Για στόχους στην θάλασσα μπορεί να «φορέσει» τους πυραύλους AGM-119/AGM-84/AGM-65G και τους AGM-65 Maverick για στόχους στο έδαφος.
Παράλληλα μπορεί να εκτοξεύσεις βόμβες καθοδηγούμενες με λέιζερ GBU-15 και διανομείς βομβιδίων.
Το ισχυρό όπλο όμως του Viper είναι το ραντάρ AESA που το δίνει την δυνατότητα στοχοποίησης παντός καιρού με υψηλής ευκρίνειας απεικόνιση.
Επίσης δίνει την δυνατότητα ταυτόχρονης απεικόνισης στόχων σε αέρα και έδαφος.
Οι δυνατότητες του ραντάρ πολλαπλασιάζονται με το σκοπευτικό σύστημα Sniper.
Ο κινητήρας Pratt & Whitney F100-PW-229 ή ο General Electric F110-GE-129 που μπορεί να χρησιμοποιήσει δίνουν μεγάλη ισχύ.
Ο F100-PW-229 δίνει ώθηση 29,100 λιβρών ενώ ο F110-GE-129 δίνει ώθηση 29,500 λιβρών. Το αεροσκάφος μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα που φτάνει τα 2 Mach 2 και μπορεί να διανύσει φορτωμένο με οπλικά συστήματα αποστάσεις 1,740 ναυτικά μίλια.
90 προσλήψεις στην Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία
Με 90 υπαλλήλους ενισχύεται, άμεσα, η Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία (ΕΑΒ Α.Ε).
Το νέο προσωπικό θα υπογράψει σύμβαση εργασίας ενός έτους, που μπορεί να παραταθεί μέχρι πέντε χρόνια.
Προσέξτε τα όρια ηλικίας: για όλες τις ειδικότητες (πλην των Ελεγκτών Παραγωγής) η ηλικία πρέπει να είναι από 18 έως 45 ετών. Για τους Ελεγκτές Παραγωγής δυνατότητα υποβολής αίτησης, έχουν υποψήφιοι ηλικίας 18-65 ετών.
Το προσόν που κάνει την διαφορά μεταξύ των υποψηφίων είναι η εξάμηνη εξειδικευμένη εμπειρία.
Διαβάστε ολόκληρη την προκήρυξη και κατεβάστε την αίτηση πατώντας ΕΔΩ