Οπλικά συστήματα
Ενημερώθηκε στις:

Στρατηγικής σημασίας! Η συμμετοχή της Ελλάδας στο "ελικόπτερο επόμενης γενιάς" του ΝΑΤΟ-Αναβάθμιση της αμυντικής βιομηχανίας

Είναι γεγονός ότι η Τουρκική αμυντική βιομηχανία έχει πραγματοποιήσει σημαντική πρόοδο τα τελευταία χρόνια, παράγοντας δικά της οπλικά συστήματα-μέσα και πυρομαχικά, με την αντίστοιχη δική μας μετά από χρόνια μαρασμού λόγω των μνημονίων να επιχειρεί την ανάκαμψή της. κάτι ωστόσο που θα πάρει χρόνο.

Οι "εξοπλιστικές επιλογές" της Ελλάδας

Η χώρα μας προκειμένου να αντιμετωπίσει την παραπάνω κατάσταση, η οποία συνδυαζόμενη με την επιθετικότατη τουρκική εξωτερική πολιτική σε βάρος μας προσλαμβάνει ανησυχητικές διαστάσεις, προβαίνει σε αγορές κρίσιμων οπλικών συστημάτων -μέσων και πυρομαχικών από φίλες και σύμμαχες χώρες, πρωτίστως από ΗΠΑ-Γαλλία-Ισραήλ, ενώ παράλληλα μέσω της συμμετοχής της σε προγράμματα της Μόνιμης Διαρθρωμένης Συνεργασίας (PESCO), συμπαραγάγει με άλλες χώρες της ΕΕ ανάλογα αμυντικά προϊόντα, όπως και μέσω ΝΑΤΟ.

Με αυτόν τον τρόπο η Ελλάδα είτε μέσω ΝΑΤΟ είτε μέσω της PESCO,αποκτά τεχνογνωσία από την συνεργασία της με άλλες προηγμένες αμυντικές βιομηχανίες χωρών της ΕΕ, δημιουργεί νέες θέσεις εργασίας, ενώ θα έχει προνομιακή μεταχείριση ως χώρα συμπαραγωγός, στην απόκτηση-αγορά των οπλικών συστημάτων του εκάστοτε προγράμματος που μετέχει, καθώς και στη ροή ανταλλακτικών αυτών.

Η συμμετοχή της Ελλάδας στο "ελικόπτερο νέας γενιάς" του ΝΑΤΟ

Προς επίρρωση των παραπάνω, έρχεται άρθρο έγκριτου Διεθνούς Γαλλικού ΜΜΕ, με τίτλο "Η Γαλλία θα συντονίσει ένα ευρωπαϊκό έργο για ένα «μεσαίο» ελικόπτερο νέας γενιάς", όπου υπόψιν στην κατασκευή του οποίου μετέχει και η Ελλάδα, επισημαίνοντας τα ακόλουθα:

"Τον Νοέμβριο του 2020, η Γαλλία εντάχθηκε στο έργο NGRC (Next Generation Rotorcraft Capabilities),που μόλις είχε ξεκινήσει το ΝΑΤΟ με την Ιταλία, τη Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο και την Ελλάδα.

Αυτό το έργο NGRC πρότεινε την ανάπτυξη μιας λύσης για την κάλυψη μελλοντικών αναγκών ελικοπτέρων κοινής ωφέλειας "εκμεταλλευόμενοι ένα ευρύ φάσμα πρόσφατων προόδων στην τεχνολογία, τις μεθόδους παραγωγής και τις επιχειρησιακές ιδέες".

Για την Γαλλία όπως για τη Γερμανία, την Ιταλία και την Ελλάδα ήταν τότε θέμα προτεραιότητας χωρίς καθυστέρηση, της διαδοχής του ελικοπτέρου NH-90 «Caiman».

Ο "εναγκαλισμός" του έργου από την PESCO

Λιγότερο από τρία χρόνια αργότερα, η Ευρωπαϊκή Ένωση ΕΕ παρουσίασε έναν κατάλογο έντεκα νέων έργων που θα λάβουν χρηματοδότηση στο πλαίσιο της Μόνιμης Διαρθρωμένης Συνεργασίας (PESCO).

Και ένας από αυτούς εντάσσεται στο NGRC του ΝΑΤΟ , που ονομάζεται NGMH (Μεσαίο Ελικόπτερο Επόμενης Γενιάς) και στοχεύει στην ανάπτυξη ενός «μεσαίου ελικοπτέρου νέας γενιάς».

Αυτό το έργο «στοχεύει στη δημιουργία ενός φόρουμ που θα καλύψει τις επιχειρησιακές ανάγκες, τόσο για την αναβάθμιση των υφιστάμενων στόλων όσο και για το νέο ευρωπαϊκό ελικόπτερο, εναρμονίζοντας τις ανάγκες μεταξύ των χωρών της ΕΕ», εξηγεί ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Άμυνας (EDA).

Ελικόπτερο επόμενης γενιάς (NGMH)

«Το NGMH θα διασφαλίσει τη διαθεσιμότητα και την επάρκεια των στόλων ελικοπτέρων της ΕΕ έως το 2040» καθώς και «την προετοιμασία του ευρωπαϊκού ελικοπτέρου επόμενης γενιάς», με την ανάγκη «να αντιμετωπιστούν συγκρούσεις υψηλής έντασης», συνεχίζει, χωρίς να διευκρινίζει το ποσό το κονδύλιο που διατίθεται για αυτό το έργο το οποίο θα συντονίσει η Γαλλία.

A priori, και όσον αφορά το NGRC του ΝΑΤΟ, δύο κατασκευαστές θα πρέπει να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο σε αυτό το έργο "PESCO": 

Η Airbus Helicopters και η Leonardo, που έχουν ήδη συνεργαστεί με την NHIndustries, την κοινοπραξία που παράγει το NH-90 Caiman.

Επιπλέον, και οι δύο συμμετέχουν στο πρόγραμμα Clean Sky 2, με το Racer και το NextGenCTR αντίστοιχα.

Τον Ιανουάριο του 2021, ο Jérôme Combe, επικεφαλής στρατηγικής στην Airbus Helicopters, υπερασπίστηκε την ιδέα μιας συγχώνευσης με τη Leonardo, κατά τη διάρκεια ενός συνεδρίου της Royal Aeronautical Society. Πράγματι, θεώρησε ότι ήταν «ανεπιθύμητο να υπάρχουν δύο μεγάλοι ευρωπαίοι κατασκευαστές ελικοπτέρων που ανταγωνίζονται σε μια φθίνουσα στρατιωτική αγορά».

Ωστόσο, ο κ. Combe είχε υπογραμμίσει, «χωρίς συνεργασία, αναλαμβάνουμε τον κίνδυνο να μην φτάσουμε στην κρίσιμη μάζα για να επιτύχουμε την απόδοση της επένδυσης που απαιτείται για την εμπορία μιας νέας συσκευής».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Και να προσθέσω ότι θα ήταν δυνατή η «ένωση» των δυνάμεων στο πλαίσιο ενός προγράμματος που χρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Άμυνας (FEDEF)."

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ