Ένα προσύμφωνο-ματ μεταξύ Γαλλίας και Ελλάδας για την εξαγορά μαχητικών Rafale, έρχεται να "αναστατώσει" την Τουρκία, η οποία κινέιται εδώ και πολλές ημέρες επιθετικά τόσο στο Αιγαίο όσο και στην Α. Μεσόγειο.
Όπως σας είχαμε αναφέρει προ ημερών στο "ΠΕΝΤΑΠΟΣΤΑΓΜΑ" υπήρξε μία πρόταση-''μαμούθ'' Γάλλων προς την Ελλάδα για απόκτηση των γαλλικών μαχητικών.
Το ζήτημα της απόκτησης μαχητικών Rafale πάντα ήταν στην εξοπλιστική ατζέντα της Πολεμικής Αεροπορίας η οποία γνώριζε εξ αρχής πως πρόκειται για μια ολοκληρωμένη σχεδίαση με σύγχρονες τεχνολογίες αιχμής και κυρίως με τέτοια επιλογή συνοδεύονταν από στρατηγικά όπλα κρούσης, αναφέρει ο Γιάννης Νικήτας για το defencereview.gr.
Που όμως βρίσκεται το θέμα σήμερα;
Eλληνικές και γαλλικές πηγές μιλούν πράγματι για ένα έντονο ενδιαφέρον μεταξύ Ελλάδας και Γαλλίας με τη γαλλική Dassault να ετοιμάζεται τις προσεχείς ημέρες να στείλει επίσημη προσφορά στη ΓΔΑΕΕ μέσω της DGA για10 νέα Rafale της τελευταίας γενιάς του αεροσκάφους. Οι ίδιες πηγές επισημαίνουν στον γράφοντα πως το θέμα διακινήθηκε ευθύς εξ αρχής σε πολύ υψηλό πολιτικό επίπεδο για να κρατηθεί ως επτασφράγιστο μυστικό και προφανώς να αποφευχθούν γραφειοκρατικές διαδικασίες και παρεμβάσεις τρίτων.
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες δεν υπάρχει ακόμα ειλημμένη απόφαση όμως υπάρχει μια άτυπη αρχική συμφωνία σε υψηλό επίπεδο μεταξύ της Ελληνικής και Γαλλικής κυβέρνησης. Παράλληλα, με το θέμα της απόκτησης δέκα υπερσύγχρονων Rafale προσφορά που θα καταθέσει η γαλλική κατασκευάστρια αεροναυπηγική εταιρεία τις προσεχείς ημέρες, η Γαλλική Αεροπορία θα παραχωρήσει και ένα μικρό αριθμό αεροσκαφών της αρχικής έκδοσης του Rafale. Το προσεχές χρονικό διάστημα αναμένεται να υπάρξουν οι σχετικές τελικές αποφάσεις.
Αδιαμφισβήτητα, μια τέτοια απόφαση για την απόκτηση Rafale κινείται στη σωστή κατεύθυνση και ικανοποιεί πάγιες επιχειρησιακές απαιτήσεις της ΠΑ για ένα σύγχρονο δικηνητήριο μαχητικό με μεγάλη ακτίνα δράσης, μεταφοράς οπλικού φορτίου και τελευταίας γενιάς αισθητήρες και ηλεκτρονικά που το καθιστούν πραγματικό game changer στην ελληνοτουρκική διαμάχη.
Και είναι απολύτως λογικό η ΠΑ να θέλει Rafale καθώς οι Έλληνες χειριστές γνωρίζουν από πρώτο χέρι στις επιδόσεις και ικανότητες των Mirage 2000-5 Mk2 και τους στρατηγικούς ρόλους που εξυπηρετούν στο ελληνοτουρκικό ισοζύγιο δυνάμεων εξασφαλίζοντας εναέρια υπεροχή και στρατηγική κρούση.
Χαρακτηριστικά Rafale
Όλες οι εκδόσεις του αεροσκάφους (Rafale B, C και Μ) φέρουν ένα συνδυασμό πτερυγίων ελιγμών και πτέρυγας τύπου «Δέλτα», κάτι που του προσδίδει ευελιξία, αλλά παράλληλα προσθέτει τη απαραίτητη σταθερότητα λόγω και της ενισχυμένης του ατράκτου.
Τόσο το «Rafale C» της Γαλλικής Πολεμικής Αεροπορίας, όσο και το «Rafale Μ» Γαλλική Ναυτική Αεροπορία είναι μονοθέσια αεροσκάφη, ενώ το «Rafale B» της Γαλλικής Πολεμικής Αεροπορίας, αποτελεί τη διθέσια έκδοση του αεροσκάφους της εταιρείας «Dassault».
Έχουν μήκος 15.27 μέτρα, άνοιγμα φτερών 10.80 μέτρα, ύψος 5.34 μ. και το σύστημα πρόωσής τους χρησιμοποιεί δύο στρόβιλο-προωθητήρες μετάκαυσης «SCECMA M88-2», με συνολική δύναμη ώθησης 150 kN (Νιούτον).
Σε ότι αφορά την επιτάχυνση του αεροσκάφους, μπορεί να φτάσει όρια μεταξύ των +9g με -3.2g (Επιτάχυνση της Βαρύτητας).
Όλα τα συστήματα των γαλλικών «Dassault Rafale» ελέγχονται μέσω τριών οθονών πολλαπλών λειτουργιών και και το πλευρικό χειριστήριο τύπου «HOTAS».
Ακόμη, υπάρχει ολογραφική απεικόνιση των δεδομένων στο κεφάλι του πιλότου του αεροσκάφους (HUD - Heads-Up Display) και η δυνατότητα καταχώρησης φωνητικών εντολών.
Το σύστημα ελέγχου των «Rafale» χρησιμοποιεί καθοδηγούμενη τεχνολογία «fly-by-wire», ενός αναλογικού και τριών ψηφιακών διαύλων. Τα αεροσκάφη αν και δεν χαρακτηρίζονται ως «stealth», μέσω του σχεδιασμού και των υλικών κατασκευής τους, εκπέμπουν χαμηλά ίχνη στα εχθρικά ραντάρ.
Παράλληλα, άλλα τμήματα του ηλεκτρικού εξοπλισμού των αεροσκάφών αποτελούνται από το σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου και αυτοπροστασίας «SPECTRA», το ραντάρ ιχνηλάτησης πολλαπλών στόχων «RBE2» και το σύστημα υπέρυθρης ακτινοβολίας για ιχνηλάτηση στόχου «OSF», της εταιρειας Thales.