Κύπρος
Ενημερώθηκε στις:

ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ: Ο «κούκος αηδόνι» το κόστος για το «δωρεάν» Πλοίο Γενικής Υποστήριξης της διοίκησης Ναυτικού της Κύπρου

Κάποιες φορές σε Αθήνα και Λευκωσία γίνονται συζητήσεις επί συζητήσεων ως προς τις δωρεάν παραχωρήσεις στρατιωτικού υλικού από χώρες του εξωτερικού, καθώς συχνά αυτές αποκαλύπτεται πως δεν είναι τελικά και τόσο δωρεάν.

Μια περίπτωση σαν αυτή απασχολεί το τελευταίο χρονικό διάστημα την Κυπριακή Δημοκρατία και έχει να κάνει με το Πλοίο Γενικής Υποστήριξης «ΑΛΑΣΙΑ», που απέκτησε η Λευκωσία από το Ομάν.

https://www.youtube.com/watch?v=Onff1T_026whttps://www.youtube.com/watch?v=lAntwIHLs70

Όπως αναφέρει απάντηση του υπουργού Άμυνας, Χαράλαμπου Πετρίδη, σε ερώτηση του βουλευτή Γιώργου Κουκουμά σχετικά με τον Δεξαμενισμό - Συντήρηση - Λειτουργία του Πλοίου Γενικής Υποστήριξης (ΠΓΥ) «ΑΛΑΣΙΑ», που δημοσιεύτηκε στον Κυπριακό Τύπο, το συνολικό κόστος μέχρι στιγμή ανέρχεται στο 1.212.857 ευρώ. Αναλυτικά τα κονδύλια για εργασίες συντήρησης/ επισκευής δαπανήθηκαν ως εξής

  • Το 2017: €41.179.
  • Το 2018: €152.221 (Αλλαγή συστήματος Χειριστηρίων των κυρίων μηχανών λόγω βλάβης που προϋπήρχε και επιδεινώθηκε).
  • Το 2019: €52.136.
  • Το 2020: €840.679  περιλαμβανομένου και δεξαμενισμού του πλοίου κόστους €794.171.
  • Το 2021: €126.641 (Μόνο η βλάβη πηδαλίου κόστισε €101.386).

Όπως αναφέρει στην απάντησή του ο υπουργός Άμυνας, το πλοίο βρίσκεται σε ενέργεια και δύναται να εκτελέσει την αποστολή του.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Σύμφωνα με την ίδια ενημέρωση, το πλοίο κατασκευάστηκε το 1968 και μετά από χρήση 45 ετών παροπλίστηκε από το Ναυτικό του Ομάν το 2013. Όπως αναφέρει ο υπουργός, μετά τη λήψη της απόφασης για παραχώρησή του στην Κυπριακή Δημοκρατία, το Ναυτικό του Ομάν εκτέλεσε περιορισμένες εργασίες συντήρησης από τον Απρίλιο έως τον Σεπτέμβριο 2016 προκειμένου να καταστεί ικανό για ασφαλή πλουν από το Ομάν στην Κύπρο. Κατά την παραλαβή του πλοίου, το Ναυτικό του Ομάν ενημέρωσε λεπτομερώς το πλήρωμα του πλοίου για τις περαιτέρω εργασίες που πρέπει να εκτελεστούν, συμπεριλαμβανομένου και του δεξαμενισμού. 

Ο κ. Πετρίδης εξηγεί στην απάντησή του, πως όλα τα πλοία είτε είναι πολεμικά είτε εμπορικά πρέπει να εκτελούν εργασίες δεξαμενισμού κάθε 2 χρόνια για καθαρισμό και βάψιμο υφάλων, καθώς και για εκτέλεση εργασιών συντήρησης που απαιτούνται έτσι ώστε να διατηρούνται εν ενεργεία, να είναι αξιόπιστα και ασφαλή κατά τους πλόες τους. 

https://www.youtube.com/watch?v=l7hDrRhNR88

Σε αυτό το πλαίσιο και προκειμένου να καταστεί αξιόπλοο, εκτελέστηκαν και οι εργασίες που περιγράφονται πιο πάνω.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει αναρτήσει το Γενικό Επιτελείο της Εθνικής Φρουράς στην ιστοσελίδα του, το πλοίο κατασκευάστηκε το 1968 στο ναυπηγείο Brooke Marine στην Αγγλία ως θαλαμηγός για τη βασιλική οικογένεια του ΟΜΑΝ με το όνομα «AL SAID». Το 1983 μετά την μετατροπή του σε πολεμικό πλοίο δόθηκε στο Βασιλικό Ναυτικό του ΟΜΑΝ, μετονομάστηκε σε «AL MABRUKAH» και χρησιμοποιήθηκε ως κορβέτα και εκπαιδευτικό πλοίο μέχρι το 2013 οπότε παροπλίστηκε.

Τον Απρίλιο του 2016 ξεκίνησαν οι εργασίες δεξαμενισμού για παράδοση του πλοίου στην Κυπριακή Δημοκρατία και τον Μάιο του 2016 το πλοίο μετονομάστηκε σε «AL SALAM».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ


Στις 14 Φεβρουαρίου 2017, κατά την τελετή παράδοσης – παραλαβής του πλοίου στην Κυπριακή Δημοκρατία, μετονομάστηκε σε «ΠΓΥ ΑΛΑΣΙΑ» παίρνοντας το όνομα του από την αρχαία ονομασία της Κύπρου. Xρησιμοποιείται από τη Διοίκηση Ναυτικού της Εθνικής Φρουράς ως Πλοίο Γενικής Υποστήριξης.  
                    
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΠΛΟΙΟΥ

  • Μέγιστο Μήκος: 61.47 μέτρα
  • Μέγιστο Πλάτος: 10,67 μέτρα
  • Βύθισμα: 3,4 μέτρα
  • Ταχύτητα: 16 Κόμβοι
  • Πλήρωμα: 52 άτομα (7 Αξιωματικοί, 15 Μόνιμοι Υπαξιωματικοί, 30 ΣΥΟΠ). 
https://www.youtube.com/watch?v=63WR394iUGk

 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ