Νεώτερη ενημέρωση
Η σύλληψη μιας Ρωσίδας «illegal» στη Σλοβενία, μια πληροφορία για τη διπλή ζωή της «Μαρίας Τσάλλα» και το γεγονός ότι το συγκεκριμένο όνομα οδηγεί σε ένα μωρό που γεννήθηκε τον Δεκέμβριο του 1991 και πέθανε αμέσως, ξεσκέπασε τη δραση της Ιρίνας Αλεξάντροβνα Σμίρεβα -της Ρωσίδας κατασκόπου, που στρατολογήθηκε και εκπαιδεύτηκε στη Μόσχα, για να ζει με κλεμμένη ταυτότητα μια διπλή ζωή.
Από τη μία, μια απλή καθημερινή κοπέλα της διπλανής πόρτας, που δεν τραβά πάνω της τα περίεργα βλέμματα και από την άλλη, με την κάλυψη που της παρέχει η νέα της ζωή, να αναπτύσσει κατασκοπευτική δραστηριότητα σε βάρος της χώρας μας. Η 35χρονη Ρωσίδα Ιρίνα Αλεξάντροβνα Σμίρεβα ή η 33χρονη, σύμφωνα με τα νόμιμα χαρτιά, Ελληνίδα φωτογράφος «Μαρία Τσάλλα», κατάφερε για πέντε χρόνια να τρυπώσει στην ελληνική κοινωνία και να αποτελεί κομμάτι αυτής.
Με πρόσχημα, δε, τη φωτογραφική της ιδιότητα, φέρεται να εκτελούσε εντολές από τους Ρώσους αξιωματούχους των μυστικών υπηρεσιών. Μέχρι που, τον περασμένο Ιανουάριο, οι μυστικές υπηρεσίες της χώρας της, την απέσυραν άρον-άρον, καθώς είχαν πληροφόρηση ότι ειχε ταυτοποιηθεί από την ΕΥΠ και ήταν θέμα χρόνου η σύλληψή της.
Στα υψηλά κλιμάκια της ΕΥΠ, περίμεναν δύο μήνες μήπως επιστρέψει από τη Μόσχα η Ιρίνα, μέχρι που πλησίασαν τον επί δύο χρόνια σύντροφό της στην Ελλάδα και την υπάλληλό της στο κατάστημα «Galazio» του Παγκρατίου, για να διαπιστώσουν ότι, λόγω σοβαρού προβλήματος υγείας, δεν θα επιστρέψει στη χώρα μας.
Έτσι, προχώρησαν στο δεύτερο μέρος του σχεδίου τους και δημοσιοποίησαν την υπόθεση, σε μια προσπάθεια να συγκεντρώσουν στοιχεία για τη δράση της.
Αρχικό κείμενο
Οι έρευνες που συστηματικά διεξήγαγε η ΕΥΠ, σε συνέχεια πληροφοριών που συνέλεξε, απέδειξαν ότι η φερόμενη ως «Μαρία Τ.», η οποία τα τελευταία χρόνια ισχυριζόταν ότι είναι Ελληνίδα και δραστηριοποιούνταν ως φωτογράφος και ιδιοκτήτρια καταστήματος ειδών χειροτεχνίας και πλεκτικής στην Αθήνα, με ελληνική υπηκοότητα και ταυτότητα από το 2018, στη πραγματικότητα είναι η ξένη υπήκοος «Irina A. S.», που δρούσε στη χώρα μας υπό «βαθύ κάλυμμα».
Η ιστορία, μοιάζει με ψυχροπολεμικό κατασκοπευτικό μυθιστόρημα. Η 32χρονη, σύμφωνα με τα ελληνικά νόμιμα έγγραφα Μαρία Τσάλλα ή 35χρονη σύμφωνα με τα πραγματικά της στοιχεία Ιρίνα Αλεξάντροβνα Σμίρεβα από την παγωμένη Μόσχα, ήρθε στην Αθήνα το 2018 ως παιδί Ελλήνων ομογενών, όπως αναφέρει το protothema.gr.
Ένα χρόνο αργότερα, πολιτογραφείται Ελληνίδα με νόμιμα χαρτιά, δηλώνει φωτογράφος και ανοίγει ένα κατάστημα με την επωνυμία “Galazio” στο Παγκράτι με είδη χειροτεχνίας και πλεκτικής ενώ παράλληλα, λαμβάνει μέρος και σε διαγωνισμούς φωτογραφίας.
Η Ιρίνα, ανήκει σε μια ειδική κατηγορία κατασκόπων που ονομάζονται “Illegals”, οι οποίοι στρατολογούνται και εκπαιδεύονται από τις ρωσικές μυστικές υ6πηρεσίες και στέλνονται σε χώρες του λεγόμενου δυτικού κόσμου για να αναλάβουν ειδικό ρόλο. Είναι χαρακτηριστικό, λένε οι πληροφορίες, ότι για να μεταμορφωθεί η Ρωσίδα Ιρίνα Αλεξάντροβνα Σμίρεβα σε Μαρία Τσάλλα, η διαδικασία στοίχισε στο ρωσικό κράτος 5 εκατομμύρια ευρώ.
Τόσο κοστίζει λένε η “κατασκευή χαρακτήρων”. Η κατάσκοπος φέρεται να έχει σχέση με έναν Ρώσο συνάδελφο της ο οποίος δραστηριοποιείται στη Βραζιλία, ενώ παράλληλα διατηρούσε σχέση και με έναν Έλληνα προκειμένου να τον έχει για κάλυψη. Η αρχή του τέλους για τη δράση της, ξεκίνησε πριν δύο μήνες όταν οι αρχές της Σλοβενίας συνέλαβαν μια συνάδελφο της.
Οι ρωσικές μυστικές υπηρεσίες, φοβούμενες ότι θα αποκαλυφθούν και άλλα πρόσωπα από το δίκτυο των illegals, ανακαλούν την Τσάλλα στη Μόσχα και την εξαφανίζουν. Η ίδια, λέει στους γνωστούς της ότι φεύγει για κάτι δουλειές και ότι θα επιστρέψει σε έναν μήνα, όμως δεν εμφανίστηκε ποτέ. Κλείνει τα προφίλ της στα social media, κατεβάζει και το σαιτ του καταστήματος και χάνεται από προσώπου γης.
Οι ελληνικές υπηρεσίες, προσπαθούν να διαπιστώσουν ποια ήταν η κατασκοπευτική δραστηριότητα της Ρωσίας στη χώρα μας καθώς είχε τη δυνατότητα να κυκλοφορεί ελεύθερα τόσο στην Ελλάδα, όσο και την Ευρωπαική Ένωση και παράλληλα με την κάλυψη της φωτογράφου να μπορεί ανενόχλητη να τραβάει φωτογραφίες χωρίς να κινεί την προσοχή και να δημιουργεί υποψίες για τη διπλή ζωή και τη δράση της.