Ενέργεια
Ενημερώθηκε στις:

Τι γίνεται με τους Έλληνες ιδιοκτήτες δεξαμενόπλοιων και το ρώσικο πετρέλαιο; Γιατί είναι κομβική η διάταξη νούμερο δύο του έκτου πακέτου κυρώσεων

Οι εταιρείες δεξαμενόπλοιων αγωνίζονται να μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο πριν από τις νέες κυρώσεις, γράφει η εξειδικευμένη δημοσιογράφος Tsvetana Paraskova για το OilPrice.com.

Σύμφωνα με την ίδια, οι δυτικές κυρώσεις έχουν μέχρι στιγμής αποτύχει να συντρίψουν τις εξαγωγές πετρελαίου της Ρωσίας, καθώς η Μόσχα ανακατευθύνει το αργό προς τους περισσότερο από πρόθυμους ασιατικούς αγοραστές της, την Κίνα και την Ινδία.  Οι Ευρωπαίοι πλοιοκτήτες, ιδίως οι Έλληνες ιδιώτες, διακινούν μεγάλο μέρος του ρωσικού πετρελαίου κατά τους μήνες πριν από την έναρξη της απαγόρευσης των θαλάσσιων εισαγωγών ρωσικού πετρελαίου από την ΕΕ στο τέλος του τρέχοντος έτους. Οι Έλληνες ιδιοκτήτες δεξαμενόπλοιων έχουν αυξήσει την έκθεσή τους στη ναυτιλία ρωσικού πετρελαίου τους τελευταίους δύο μήνες, καθώς κάνουν αγώνα δρόμου για να επωφεληθούν από την υψηλότερη ζήτηση για ρωσικό πετρέλαιο με μεγάλη έκπτωση στην Κίνα και την Ινδία. 

Μόλις τεθούν σε ισχύ οι κυρώσεις της ΕΕ για τις θαλάσσιες εισαγωγές ρωσικού πετρελαίου τον ερχόμενο Δεκέμβριο, οι Έλληνες διαχειριστές δεξαμενόπλοιων θα πρέπει να σταματήσουν να μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο, τονίζει η αναλύτρια.  Ένα πολύ μεγαλύτερο πλήγμα στις ρωσικές εξαγωγές πετρελαίου που θα έχει δραματικές συνέπειες στην παγκόσμια αγορά πετρελαιοφόρων και στις τιμές του πετρελαίου προέρχεται από τη διάταξη νούμερο δύο του έκτου πακέτου κυρώσεων - οι φορείς της ΕΕ θα απαγορεύεται να ασφαλίζουν και να χρηματοδοτούν τη θαλάσσια μεταφορά ρωσικού πετρελαίου σε τρίτες χώρες. 

Μέχρι να τεθούν σε ισχύ οι κυρώσεις, οι Ευρωπαίοι, ιδίως οι Έλληνες, ιδιοκτήτες δεξαμενόπλοιων μεταφέρουν πολύ ρωσικό πετρέλαιο στην Ασία, κερδίζοντας πολλά χρήματα κατά τη διαδικασία, συνεχίζει η ειδικός. 

 Οι ναυλωτές από την Ελλάδα, την Κίνα και την Τουρκία εκμεταλλεύονται πρόθυμα την κατάσταση, σύμφωνα με στοιχεία που συγκέντρωσε το Bloomberg. Μεταφέροντας ρωσικό αργό ESPO από το Κοζμίνο στις κινεζικές ακτές, ένας πλοιοκτήτης μπορεί να βγάλει 1,6 εκατομμύρια δολάρια - τρεις φορές περισσότερα από όσα θα έβγαζε πριν από τον πόλεμο στην Ουκρανία, καταγγέλλει η Paraskova.

Τι είχε πει ο Ζελένσκι 

Νωρίτερα αυτό το μήνα, η Ουκρανία κατήγγειλε την Ελλάδα για τη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου

"Βλέπουμε τις ελληνικές εταιρείες να παρέχουν σχεδόν τον μεγαλύτερο στόλο δεξαμενόπλοιων για τη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου", δήλωσε ο Ουκρανός πρόεδρος Βολοντίμιρ Ζελένσκι σε ομιλία του σε συνέδριο στην Αθήνα μέσω βιντεοκλήσης, όπως είχε αναφέρει πρώτο το ΠΕΝΤΑΠΟΣΤΑΓΜΑ.  

Αποκαλυπτικά στοιχεία 

Σύμφωνα με την αναλύτρια οι Έλληνες πλοιοκτήτες πραγματοποίησαν 151 λιμενικές προσεγγίσεις από ρωσικά λιμάνια της Βαλτικής και της Μαύρης Θάλασσας μεταξύ 1ης Μαΐου και 27ης Ιουνίου, αυξημένες κατά 41% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι, σύμφωνα με τα στοιχεία που συγκέντρωσε η Lloyd's List χρησιμοποιώντας το Lloyd's List Intelligence.

Σχεδόν το ήμισυ του συνόλου του αργού και των διυλισμένων προϊόντων που εξήχθησαν από βασικά λιμάνια της Βαλτικής ή της Μαύρης Θάλασσας μεταφέρθηκαν με πλοία ελληνικών ιδιοκτητών δεξαμενόπλοιων που είχαν την ευεργετική κυριότητα, σύμφωνα με τα στοιχεία που επικαλείται η δημοσιογράφος. 

https://www.youtube.com/watch?v=UGQFJkLYqRY

Τα ελληνικά δεξαμενόπλοια συμμετέχουν επίσης σε μεταφορές από πλοίο σε πλοίο (STS) στα ανοικτά της Ελλάδας, της Μάλτας και νότια του Γιβραλτάρ, όπως έδειξαν τα στοιχεία της Lloyd's List. 

Είναι δύσκολο να προβλέψει κανείς τι θα συμβεί στην παγκόσμια αγορά δεξαμενόπλοιων όταν τεθούν σε ισχύ οι κυρώσεις της ΕΕ, αλλά η ζήτηση για πετρέλαιο παραμένει υψηλή, οπότε τα δεξαμενόπλοια θα χρησιμοποιηθούν σε άλλες διαδρομές, δήλωσε διευθύνων σύμβουλος ελληνικής ναυτιλιακής εταιρείας στη Wall Street Journal. "Θα διανύουν μεγαλύτερες αποστάσεις, πράγμα που σημαίνει ότι θα βγάζουν περισσότερα χρήματα", πρόσθεσε το στέλεχος. 

Όπως αναφέρει η δημοσιογράφος του OilPrice.com oι "σκοτεινές" STS μεταφορές ρωσικού αργού πετρελαίου, παράλληλα με το κλείσιμο των αναμεταδοτών των πλοίων και τις προσπάθειες συγκάλυψης της προέλευσης του πετρελαίου, πρόκειται να αυξηθούν όσο πλησιάζουν οι κυρώσεις της ΕΕ, λένε οι αναλυτές. 

Ο David Wech, επικεφαλής οικονομολόγος στον πάροχο ενεργειακών δεδομένων Vortexa, έγραψε στα τέλη του περασμένου μήνα: 

"Η ανάγκη εξαγωγής αργού πετρελαίου και προϊόντων σε αυξανόμενες ποσότητες σε προορισμούς μεγάλων αποστάσεων ανατολικά του Σουέζ, αποκρύπτοντας ιδανικά και την προέλευση για να προσελκύσουν δυνητικούς αγοραστές πέραν της Κίνας και της Ινδίας, μπορεί να αυξηθεί πολύ πριν από την έκτη δέσμη κυρώσεων της ΕΕ που θα τεθεί σε ισχύ γύρω στις αρχές του έτους".    

https://www.youtube.com/watch?v=yzd9dX1LqsM

 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ